Pesterijen op weide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

Pesterijen op weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 20:54

Oke , nu wilde ik van jullie eens horen of jullie soms ook problemen hadden met pesterijen op de weide ...
Heb vroeger op men weide al veel meegemaakt dat de paarden werden buiten gezet met de deuren toe, paarden op straat, sloten kapot geklopt, draden doorgeknipt ,...

Vandaag was het echt te erg. Onze draden zijn weeral doorgeknipt ! Ons oudste paard is op straat gezet ( al een geluk vond hij onze andere dichtsbijzijnde weide terug) en men pony haar deken is gestolen ( deze hebben ze vandaag zelf bij haar uitgedaan). Dit laatste was bijna onmogelijk omdat de pony enorm bang is van onbekenden en ik dus weet iemand met niet veel ervaring met paarden haar regendeken niet zomaar uitkrijgt.

Hebben jullie ook al zo dingen meegemaakt ? Laat het me echt weten !

groetjes ( Belgie )

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:17

je zou je afvragen wie nu zoiets doet :n

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:20

Zo ben je lekker mee ,heb je de politie er al van op de hoogte gesteld ?

hunter87

Re: Pesterijen op weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:21

zo nou lekker dan!!
zijn er geen huizen in de buurt waar mensen een oogje in het zeil kunnen houden?
echt rot voor je joh!

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:46

Ik heb dat ook zo'n tijdje gehad, mijn jaarling en een jaarling van een vriend stonden samen op een weide, slechts 500m van de deur, maar telkens werden de draden opengelegd. Enorm schrikken!

Hier waren spelende kinderen de boosdoeners, het was helemaal te stom voor woorden.

Wij hebben dus een beurtrol uitgedacht, ik s morgens om half 9 en s avonds om half 6, hij over de middag en s avonds laat. Bovendien stond mijn lesgever met paarden de weide ernaast, en hij had er ook last van (soms op beide weides alle draden naar beneden!). Dus deed hij controle op onze weide en wij op de zijne.

Uiteindelijk heb ik altijd iedereen aangesproken die passeerde, (was doorgang voor véél kinderen van en naar school) en het is wel gestopt. Als de controle er maar is, vermoed ik.

En wij hebben een stalen buis gelast met hangslot, zodat ze dan of de draden moesten doorknippen (maar er was nog een gracht ook dan), of gewoon laten lopen.

Gelukkig nooit iets gebeurd!

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:53

jeetje dat is schrikken. wie doet nou zoiets!
idd de politie ervan op de hoogte stellen en buren en mensen die vaak voorbij komen vragen om samen een oogje in het zeil te houden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:02

Ik heb op een pensionstal gestaan waar de eigenaar voor dat hij de paarden in de wei zette eerst moest controleren of alle draden nog wel heel waren, en of er geen scherpe dingen in de wei lagen. Zo lagen er bijvoorbeeld een keer ineens deurhengsels met de spijkers omhoog in de wei. En er was een keer een oude grote schaar ingegraven in de bak, met de scherpste punt omhoog.
Deze problemen verdwenen als sneeuw voor de zon toen de manege naast onze stal een andere eigenaar kreeg.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:14

Dat mensen zoiets doen he! Niet te geloven! -:(-
Ik denk dat zodra de dader(s) doorhe(bben)ft dat er gecontroleerd word dat het dan idd snel afgelopen is(zoals lientjeds al schreef). Ik hoop dat het snel opgelost word, want dit zijn natuurlijk geen geintjes meer! Succes!

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:56

ja ik vraag me ook af wie zoiets in zn hoofd haalt sommige mensen zijn echt niet wijs!
voor hetzelfde geld loopt je paard zo de weg op en word aangereden ofzo en waar ze het lef vandaan halen om een deken af te halen? waarschijnlijk om te verkopen... maar zo duur zijn die dingen tegenwoordig ook niet meer! en 2ehands krijg je er bijna niets meer voor terug... echt hersenloos dit soort acties! :(

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:56

niettemin sterkte ermee en hoop dat het snel ophoud!

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 09:13

Ik wwon ook in belgië, welke regio woon jij? Hier hebben wij er nog nooit last van gehad

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:16

Dit is echt bizar zeg!
En supergevaarlijk!
Ik heb het nog nooit meegemaakt (gelukkig).
Hopen dat degene die dit doen dit snel zat zijn!

miesje890

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:23

Nou daar ben je ook lekker mee. Ik zou de tips opvolgen hier boven genoemd. Met aantal mensen inderdaad afspreken om regelmatig langs te gaan en misschien zelfs met de buren?

Als de daders ook maar in de gaten hebben dat je ze op het spoor bent dan houden ze misschien wel op??

Veel succes ermee! hoop dat er geen ongelukken gebeuren (K)

elinetjee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:25

zoiets doe je toch niet! ik las laatst ook dat er 2 paarden uit de wei waren een auto kon ze niet ontwijken die 2 paarden dood en de chauffeur van de auto had een nek en hoofd letsel opgelopen
hier is het gelukkig nog nooit gebeurd

Animalcare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 02:40

persoonlijk zou ik daar een helenacht blijven en die gekken in de kraag grijpen

vickyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:49

Welke regio?
xxx

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:54

toen ik mijn wei nog had in belgie was het ook schering en inslag
bleek een "bekende"welke graag die wei wilde huren en ons probeerde weg te krjigen
waar heb jij je wei ?