Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Alani schreef:Dat is een advies. Wettelijke afmetingen zijn er niet!
kazary schreef:Alani schreef:Dat is een advies. Wettelijke afmetingen zijn er niet!
En dat is het enigste kloppende antwoord.Er zijn geen wettelijke regels voor het houden van paarden.In elke andere sector met het houden van dieren wel,maar voor paarden is er niets geregeld.
Advies is wel de eerder genoemde 2 x schofthoogte.

suuzepuus schreef:je mag paarden ook in stands houden. dat is maar iets van 1x2 m

suuzepuus schreef:het mooiste zou zijn als elk paard een uitloop zou hebben. een stal van 3x3 en een uitloop zodat ze zelf de keuze hebben of ze binnen of buiten willen staan!

Noek__ schreef:De wettelijke afmetingen voor een paard is minimun (2xschofthoogte)^2
nou dat staat toch in mijn cursus huisvesting, dus ik neem aan dat het waar is.
x
Noek__ schreef:De wettelijke afmetingen voor een paard is minimun (2xschofthoogte)^2
nou dat staat toch in mijn cursus huisvesting, dus ik neem aan dat het waar is.
x
Alani schreef:suuzepuus schreef:het mooiste zou zijn als elk paard een uitloop zou hebben. een stal van 3x3 en een uitloop zodat ze zelf de keuze hebben of ze binnen of buiten willen staan!
Wordt wel erg tochtig in de stal als elke box een uitloop. Een paard moet gewoon veel weidegang kunnen hebben en niet halve dagen in een zandbak staan.
Buiten de afmeting om vinden paarden het vaak ook heel prettig als ze met hun hoofd uit de stal kunnen. Ook daar wordt -in gebruik- een stal ruimer door. Maar dat moet je ontwerp wel toelaten.

DubbelDun schreef:Ik weet niet of de gemeente hier uitmaakt hoeveel paarden ik mág houden
Als hobby-eigenaar ben je niet bedrijfsmatig bezig en gelden er andere regels, lijkt mij.
Maar dat is weer een ander verhaal