Hindernisbalken weer mooi in de verf, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Hindernisbalken weer mooi in de verf, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 23:21

De titel zegt het al, ik heb laatst een paar hindernisbalken gekocht en wil ze graag opnieuw in de verf hebben. Maar ja, ze zijn lang, ze zijn rond.. Hoe doen jullie dat?? Ze zullen toch ergens op moeten liggen om ze te kunnen schuren en verfen, maar door dat het snel rolt zal het schuren wel niet heel gemakkelijk gaan, laat staan het verfen!

Verder iemand nog tips om de vakken mooi recht te krijgen? Afplakken kan ik natuurlijk zelf ook bedenken, maar ik vraag me sterk af of het dan mooi recht word.. Ik ben benieuwd!!

cube

Re: Hindernisbalken weer mooi in de verf, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:26

Op de manege hebben wij het gedaan door ze idd wel eerst af te plakken(wil best goed hoor). Daarna hebben we ze eerst in staanders geled. Toen de vlakken geverfd die niet in de lepels lagen. Het rollen viel mee, je moet alleen ff over de kop hangen om de onderkant dan te doen. Toen dit droog was hebben we ze dwars over 2 andere balken gelegd(die dan ook weer in staanders lagen) en toen de andere vlakken geverfd. Dit rolt dan uiteraard iets meer, maar het was goed te doen. Ging perfect! T'is nu alleen niet zo'n verfweer..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 23:29

Oke, dat is een idee inderdaad. Alleen heb ik nog geen staanders.. Maar kan mn vaders brug wel gebruiken.. Dan heb ik ook het midden om eerst te doen, en misschien kan ik ze dan schuin zetten ofzo..

Randy154

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:38

afplakken werkt inderdaad prima. Heb ik ook gedaan bij mij cavaletties die ik zelf heb gemaakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:49

Ik had ze gewoon op de rugleuning van twee oude stoelen gelegd. Zo weinig mogelijk raakvlak, dan zie je er weinig van na het omdraaien.. En dan deed ik eerst de hele balk wit schilderen, laten drogen, eventueel nog een tweede laagje wit (dat was voor ongeschilderde balken) en daarna de strepen tekenen, afplakken met schilderstape, goed aandrukken, en met de kwast de kleuren schilderen: vanaf de tape naar buiten werken! zo voorkom je dat je verf onder de tape in duwt. Dus steeds verfvegen vanaf de tape naar het hout op trekken.

Randy154

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:13

Bij ongeschilderde balken is het sowiezo nodig eerst 1 of beter 2 lagen grondlak aan te brengen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 23:07

oke, bedankt voor de tips! Haha! ik ga er maar eens mee aan de slag, ben benieuwd wat ik er van kan maken!