Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kusia schreef:Trouwens, nog een vraagje over het springen. Eigenlijk twee.
Moet je in één keer 60 cm springen? Of mag je dat opbouwen, zodat paard en ruiter kunnen wennen.
Ik hoorde dat het erg slecht is voor een paard of pony met zinker te gaan springen, mijn verzorgpony heeft zinker waar ik het ruiterbewijs mee wil gaan halen, mag je dat onderdeel dan ook op een ander paard doen?
, want dat heeft ze nog nooit gedaan. Met het buitenrijden is geen enkel probleem, want ze rijdt al geloof ik 5 jaar alleen maar buiten, omdat er geen bak aanwezig is. We hebben sinds december prive les en daar gaat het steeds beter. Ze had eerst problemen met de linkergalop, maar dat gaat nu goed. Het is ook echt een superpony.
Alleen het springen!!!!
Als ik buiten rijdt en ik kom een omgevallen boomstam tegen, dan haal ik het echt niet in mijn hoofd om erover heen te springen. Ik draai gewoon weer om, veel te gevaarlijk vind ik dat. Gewoon dat onderdeel afschaffen
beweert dat ze het al sinds 14 december al op 8 maart wouden houden, maar dat we daarover nog bericht zouden krijgen. En dat bericht is om 21.30 telefonisch!