hoe kun je de manen van je pony dikker krijgen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annemariej

hoe kun je de manen van je pony dikker krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:26

mijn vraag is hoe krijg je de manen van je pony dikker want ik heb van mijn fjordX...... de manen langer laten groeien maar ze worden niet meer langer Verdrietig en dat wil ik heel graag en ik wil ze veel voller maken dikker dus weet iemand hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen ik wil namelijk niet veel van de manen afhalen met het trekken van de manen helpt dat???

patsy1983

Re: hoe kun je de manen van je pony dikker krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:38

Je moet voor 2 dingen zorgen om mooie, volle en goed groeiende manen te hebben.

1. De manen onderhouden/verzorgen/voeden en beschermen tegen de schade die ze oplopen door het vrijven tegen de hals, door UV licht, stof,... en tegen alle andere opjecten en dingen die ze tegen komen zoals krabben en schuren.

2. zorgen voor een goede doorbloeding van de manenkam (= hoofdhuid bij de mens)

1. Een goede verzorgende/voedende/beschermende manenspray maak je als volgt:

- meng 25ml jojobaolie, 75ml LV41 en 3ml mulsifan voeg daar 200ml water aan toe en 50ml aloë vera vloeibaar aan toe en goed schudden. LV41 en mulsifan zijn oplosmiddelen om olie in water op te lossen. Je kan ook nog 20 druppels nurilan en 20 druppels haarquat toevoegen om je verzorgende manenspray ook een ontwarrende werking te geven.

- Je kan ook puur jojobaolie smeren op de manen dit werkt heel verzorgend maar de manen zijn dan wel vet!

2. De doorbloeding van de manenkam bevorder je door de manenkam te masseren met een doorbloedingbevorderende massageolie. deze kan je maken door 50ml sint-janskruidolie te mengen met 30druppels etherische olie van lavendel. Met deze olie masseer je de manenkam.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:39

of je koopt zo´n magische kam met blauwe lampjes ter bevordering van haargroei bij kalende mannen op tellsell..... Knipoog

een paard heeft nou eenmaal dikke manen of niet, ze worden niet dikker als je er meer aan gaat frunnikken of borstelen. Niet iedereen is gezegend met een flinke haardos en ook paarden niet.
Niet teveel borstelen en als je het doet dan voorzichtig en dan twee jaar wachten en lekker laten groeien..... dat is het enige wat je kan doen.

enneh, je hoeft niet om de paar minuten een postje te plaatsen om te vragen om een reactie, die komen vanzelf wel, je topic staat er nog maar net.

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:07

cissy schreef:
een paard heeft nou eenmaal dikke manen of niet, ze worden niet dikker als je er meer aan gaat frunnikken of borstelen. Niet iedereen is gezegend met een flinke haardos en ook paarden niet.

Dat klopt maar gezonde manen en een goede doorbloeding van de manenenkam dragen wel bij aan een betere haargroei (van de haren die er zijn) en zorgen ervoor dat ze lang blijven en mooi zijn. Mooie gezonde manen ogen ook veel voller.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:11

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 07:56

heey oke ik zal eends kijken wat ik er mee gaa doen ik denk dat ik ze gwoon lekker laat groeien
Afbeelding hier kun je de manen mooi zien:P
maar let niet op mij hoor ik moest toen lachen Haha!