Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar mijn paard heeft kroes manen
dus dan zie je ook haast niet dat je ze knipt
Ook veel makkelijker om ze dan te vlechten want dan heb je veel minder sprietjes
Eclaiire schreef:Ik weet niet hoe het precies ging hoor. Maar ik herrinner me vaag, dat een stukje manen dus omhoog gekamt werden. De lucht in zeg maar, dat knip je daar een stuk(je) vanaf. Volgende stukje pakje een deel van het vorige stukje vast en knip je het weer gelijk. Zo herhaal je het over de gehele manen kam.
Als er nog ongelijke stukje inzaten was dat wel gewoon via de hals er af knippen.
Maar zoals ik al zei, het is twee jaar geleden. Precies weet ik het niet meer, dus hoopte ik dat iemand deze methode kent of doet.
, Mijn moeder is kapper en knipt het ook altijd zo, Je pakt een pluk en daar knip je een stukje van af en pak je een ander plukje er bij en knip je die even kort als dat andere plukje en zo ga je door
. Ik ga het denkik eens proberen. Want ik trek altijd. Maar hij heeft nogal dunne manen. 
NoireIdylle schreef:Hier op de site van Anky staat die manier beschreven met foto's:
http://www.anky.nl/index.asp?page=webtips&subpage=Manen%20toileteren&lang=nl
Doe het sindsdien ook altijd zo, gaat super!

___VV___ schreef:Ik snij de (dunne) manen.
Op de manier van trekken: een pluk pakken, tegen kammen en het plukje wat overblijft tussen je vingers op de gewenste lengte afsnijden (speciaal mesje).

Ga die Anky-methode toch ook eens uittesten binnenkort... ___VV___ schreef:Ik snij de (dunne) manen.
Op de manier van trekken: een pluk pakken, tegen kammen en het plukje wat overblijft tussen je vingers op de gewenste lengte afsnijden (speciaal mesje).
Stral schreef:Idem hier, ik kijk uit ook naar de resultatenGa die Anky-methode toch ook eens uittesten binnenkort...
Wat doe je dan met een paard met een extreem dikke manenkam (toch wel zo'n 3 vingers breed), als ik het trek, springt het langs beide zijden van haar nek, maar knippen is nu ook niet mooi volgens mij... Iemand ervaringen hier?