Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anya schreef:Nee het is echt wel een apart taaltje hoor. Zo is stut in het twents/duits dialect bijvoorbeeld brood. En stute merrie. Dat zorgt voor flink wat misverstanden bij de nieuwe Nederlandse pension/lesklanten. En je verzint zo een heel eigen taal. Aufrotzen is bijvoorbeeld een favoriet woord geworden
Wat ik in de duitse taal een prachtig accent vind is het Bayerische. Geweldig, als ik dat hoor voel ik me meteen weer thuis. Picasso schreef:...Wat ik in de duitse taal een prachtig accent vind is het Bayerische. Geweldig, als ik dat hoor voel ik me meteen weer thuis.
! Ze spreken in het zuiden van Beieren (München en verder naar het zuiden) toch weer heel anders als bij ons (in de buurt van Nürnberg).
!
, het heeft wel even geduurd voordat ik hier de taal "machtig" was
!Sterre"]
[quote="Picasso schreef:...Wat ik in de duitse taal een prachtig accent vind is het Bayerische. Geweldig, als ik dat hoor voel ik me meteen weer thuis.
! Ze spreken in het zuiden van Beieren (München en verder naar het zuiden) toch weer heel anders als bij ons (in de buurt van Nürnberg).
!
, het heeft wel even geduurd voordat ik hier de taal "machtig" was
!