Wat is een goede jas om in te rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 19:38

Citaat:
Mijn Mountain Horse jas bevalt ook super. Je hebt een winter en een zomeruitvoering. Ik heb zelf de zomeruitvoering, maar s' winters heb ik het er niet koud mee (en ik heb het echt erg/te snel koud ) er zitten splitten in, erg veel zakken, ritsen bij je oksels * * en achter op je rug wordt het ook geventileerd


deze jas heb ik ook Haha! .Ik vind ze heeel gemakkelijk zitten en enorm soepel.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 00:18

Ik heb bij de Happy Valley wel dat ik er steeds op ga zitten (rijd ook nooit in de 'bovenjas', daar kan ik echt niet tegen), zelfs bij de binnenjas dus.
Ik heb een hele fijne winddichte trui van Kyra K, die heb ik meestal aan met hangt er vanaf hoe koud het is nog een aantal truien eronder.
Het staat niet echt geweldig, maar ik heb het wel lekker warm dan!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 15:10

Liefst rij ik met zo min mogeljk, maar aangezien ik niet overdekt kan rijden, moet ik me 's winters flink aankleden. Ik heb een lange waxjas, heerlijk met guur weer doordat je benen ook goed bedekt zijn. Verder een dikke legerjas, die me nu helaas te klein is om de buik (komt ook door de gewatteerde onderjas). Als het iets warmer wordt doe ik alleen die gewatteerde onderjas aan, is het nog warmer een bodywarmer over een fleecetrui, en zo kan ik steeds meer uitpellen....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 16:13

Ik rijd meestal in een trui met bodywarmer, maar als ik van het paard afkom doe ik meteen een Gaastra jas aan (die van 2 kanten open kan) Ik was die jas zat dus heb ik hem omgetoverd tot paardenjas, toen het zo koud was heb ik die jas gewoon aangehouden en hem van onderen een stukje opengedaan.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:46

Ik vind een korte jas veel mooier eruitzien wanneer je op een paard zit. Vooral als ik ga lessen zou ik nooit zo'n Happy Valley aandoen, je kunt je houding er zo moeilijk mee (laten) beoordelen.
Ook heb ik het al snel warm, dus rijd ook eigenlijk nooit met een jas aan, alleen het losstappen met een kort donsjackie of nu een kort jasje van Mexx.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:54

Ik heb de afgelopen drie jaar een winter jas van frank sommer gehad. Een heerlijke jas met van binnen fleece gevoerd en met split en via koortjes kon je hem nog taileren.
Voor de komende zomer/winter heb ik een 3 in 1 jas van BR gekocht echt een heerlijke jas met veel zakjes voor allerlei troep. Haha!

Cowgirl

Berichten: 23751
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:05

Ik heb 3 jaar de happy valley jas gedragen, helaas een te besmettelijke kleur gekocht nl de gele.
Ik heb hem nog liggen en hij is nog in prima staat(hier en daar en naadje stuk) dus als je intresse hebt, het is maat xl.

Vorig jaar heb ik de baluwe jas bij divoza gekocht voor 99 euro. Ik vind hem veel prettiger rijden dan de Happy valley, mede omdat de happy jas wat dikker is.
De divoza jas heeft ook een betere kleur, nl donker blauw Haha!

Ik heb ook nog een wax jas liggen maar die is na 6 jaar echt op.
En in de zomer heb ik een grijze van Harry Horse.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 22:32

Ik heb ook een gaastra jas, gewoon stiek aantrekken en naar binnen vouwen. NAdeel is alleen dat ze niet genoeg ademen. Als je je zelf in het zweet rijd, blijf je nat. Wel heerlijk met buitenrijden, wind water en kou dicht!!!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 23:39

voorheen reed ik altijd met 2 vleecen en een ademende regenjas er overheen in de winter. dit jaar heb ik een korte gewateerde dunne "eurohorse" jas gekocht. kan in de zomer als bodywarmer. hij was 80 euro ieks een rib uit mijn lijf maar hij zit zo super dat ik er erg blij mee ben. niet zwetend maar wel lekker warm en ook weer niet te warm.
ben nooit zo voor die echte "paardrijjassen" maar ben voor deze toch wel gevallen. Ik herken je kruisprobleem.Lachen. dus korte jas.
beenbedekking is rijbroek mer van nijmeegsjopie een islolatie broek voor militairen er overheen (euro 3,50). isolatie sokken en bergschoenen en ik kom de winter door hihi

als je een foto wil moet ik die eerst maken. maar laat maar weten. is echt een super jas. wil na alles geprobeerd te hebben niks anders meer