paard vervoeren? I.v.m. rhino- risico

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

paard vervoeren? I.v.m. rhino- risico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 18:10

Ik zit met een probleempje.
Ik volg een opleiding (isph) en nu vrijdag tot dinsdag hebben wij weer les met onze paarden.
De meeste mensen komen vanuit Nederland met hun paarden, maar 2 klasgenootjes van me wonen in de provincie limburg (België).
Ze wonen wel vrij dicht tegen de Nederlandse grens.
Gisteren belde ik naar school om te informeren of het wel een goed idee is om met onze paarden naar school te komen, nu die rhino-uitbraak er is in Alken.
Op school vonden ze dat geen goede reden om de paarden thuis te laten.
Maar die twee paarden komen dus wel vanuit limburg naar school.
Vinden jullie dat ik een te groot risico loop door mijn paard mee te nemen naar school gedurende 5 dagen?

We hebben niet zo vaak les meer dit jaar, dus eigenlijk wil ik wel heel graag gaan, maar anderzijds wil ik geen overbodige risico's lopen!

Wat zouden jullie doen in mijn plaats?

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 20:20

Je kan nu beter geen paarden meer vervoeren voor de zekerheid. Ik ga ook niet meet buiten rijden totdat het over is.

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 01:21

je kunt het paard besmetten doordat je een geïnfecteerd paard z'n neus aanraakt en dan binnen 20 min een ander paard aan de neus aanraakt du via slijm, snot ook van je jas!

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:31

Buitenrijden kan geen kwaad, als je je paard maar niet in contact laat komen met andere paarden.
Wedstrijden en andere 'samenscholingen' om het zo maar te noemen op kleine oppervlaktes kun je beter even vermijden.

Zie:
[PP] Rhino in Voorhout!!(ZH)
[MD] Rhino????