Ik heb het al een tijdje niet meer naar mijn zin op stal en zit al een tijdje te dubben om van stal te veranderen. Maar omdat t nogal lastig is enz, zou ik graag wat meningen willen horen. En ff m'n hart luchten.
Ksta al geruime tijd (bijna 6 jaar) op een pensionstal bij familie (oom van m'n vriend). Heb het er altijd naar m'n zin gehad. Vaak ook meegeholpen wanneer er bv in de zomer het hooi & stro van het land moest, met de koeien wanneer die weer gingen kalveren (want die staan er ook :-P). Gewoon ook een heleboel leuke dingen. Ook met de andere mensen op stal altijd gezellig gehad.
Nu heeft de oom van mn vriend dus sinds van de zomer een nieuwe vriendin die ook maar meteen is ingetrokken en meteen haar paard meenam (en ook meteen een paard erbij kocht. Wat ik niet snap want zelf doet ze dr niets mee. Zelfs het uitmesten laat ze aan hem over! Maargoed iedereen moet zelf maar weten wat ze met dr paard doet...)
Maarja, sinds mevrouw dr is zijn dr nogal wat dingen veranderd.
Zoals dat alle paarden van de zomer op 1 wei moesten, terwijl zij wel dr eigen weitje had voor haar paarden.
De paarden hebben tot november buiten gestaan omdat er nog stallen tekort waren (omdat zij met 2 paarden erbij was gekomen er nog geen nieuwe waren) maar HAAR PAARDEN STONDEN NATUURLIJK WEL BINNEN!
De 'gewone' paarden (de pensionpaarden) moeten kuil eten terwijl er nog een hooischuur volstaat met goed hooi waar haar paarden natuurlijk wlel van eten (want die mogen geen kuil).
Nou zijn dat nog dingen waarvan ik eerst nog dacht, nouja als dat t ergste is, maar echt verdorrie elke dag is er dus zowat wel weer wat. Of er is helemaal geen inkuil om te geven en wanneer je belt er niet wordt opgenomen of me een smoesje wordt gezegd, ow ja dat doe ik zo, en drie uur later is t er nog niet. En nou was ik er vanmorgen en toen kwam ik erachter dat de paarden om 10.30u nog geen eten hadden gehad!
Vorige maand heb ik voor het eerst netjes gevraagd voor iets, (of het goed was dat ik bij de buren in de bak ga rijden omdat onze bak bij elke regenbui helemaal blank staat) waarop eerst meteen wordt gezegd, ow ja tuurlijk. En de volgende dag hoor ik via iemand anders dat er dus heel wat anders was gezegd. Dus ik denk, nou ik bel wel even op om te vragen hoe het nou zit. Ik heb ook geen zin in ruzie want dat is t dus ook niet waard. Dus ik bel op, hoor ik haar op de achtergrond zeggen: ow nee he, toch niet die weer.
Nou toen had ik het echt ff gehad.
Door dit alles zit ik eraan te denken om te verhuizen naar een andere stal. Ik loop echt met een rot gevoel rond op stal. Nou hoorde ik dus al dat bij de buren ze €150,- pm vroegen (bij ons €175,-) terwijl ze het dubbele aan stro krijgen pw en de bak altijd rijbaar is. (Verder is het in de buurt wat ik weet wel duurder en dan zou ik nog +_ 6 maanden moeten wachten.
Het enige nadeel: - de paddock is erg klein bij de buren en mijn sprinkhaan stalt het denk ik wel op prijs om in een grotere plaats even los te kunnen. Maar wat voor mijn het meeste meespeelt is dat ik ook met familie van m'n vriend te maken heb. (Wat ook komt omdat ik het er altijd naar mn zin heb gehad.)
Help!!!! IEMAND SUGGESTIES, TIPS, IDEEËN???????