Bodembedekker inloopstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GBoterbloem

Bodembedekker inloopstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 17:33

Mijn paard heeft een paddock met inloop stal en nu met die vorst kan ze niet in het zand liggen (dat is bevroren) en dus wil ik haar een bedje in haar stalletje geven.

Normaal is t gewoon beton aangezien ze alleen binnen staat als ze eet, verder staat ze buiten.

Wat voor bodembedekkers zijn er en wat zijn de voor en nadelen? Stro ben ik niet zo van, dat stoft teveel voor zowel mij als mijn paard + dan het na 1 dag al zo smerig en stinkend is dat ik over me nek ga. De kosten vind ik wel enigzins belangrijk;

En ik besef ook wel, nu piest ze niet in stal maar als ik daar iets neer ga leggen wel natuurlijk.

Aukelizzy

Re: Bodembedekker inloopstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:01

Mijn paard staat ook in een inloopstal met paddock ervoor.
Normaal gesproken ligt er alleen zand in maar met dit weer gooi ik er een dikke laag vlas in.
Hij reageert hier niet allergisch op(heeft snel luchtwegproblemen) en het is toch wat warmer.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:47

Ik zou ook voor vlas gaan, ik heb ook een iloopstal maar deze is voorzien van stro, nu maken ze er weinig gebruik van , maar ze kunnen erin, vandaar ook stro aangezien ze er toch niet veel instaan

Jarno.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:56

wij gebruiken stro

Fietjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:27

Je kan ook zaagsel nemen.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:29

...of strokorrels.... Maak maar eens gebruik van de zoekfunctie. Dan zie je dat er al heel wat over geschreven is. Juist voor paarden die niet het merendeel van de dag op stal staan heel geschikt!

BuckyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:28

Wij gebruiken krullen...

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:29

Als ik jou was zou ik op vlas gaan! Ik rijd op een stal waar ze ook vlas gebruiken. Het word niet heel erg snel vies, en de drollen kan je er makkelijk uit halen.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:30

Mijn verzorgpaard kan ook wanneer ze maar wil der stal in, en daar liggen alleen rubberen matten. Niets mis mee Lachen 's Avonds gaat ze naar een andere stal, ook met rubberen matten, maar dan ligt er nog een dikke laag vlas overheen.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:08

ik had in mijn loopstal vlas met zaagsel liggen. en de mannen zaten iedere dag onder het vlas en zaagsel.