Torrenbakkie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

16Eli

Torrenbakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 10:27

Heeey

Ik weet niet precies waar ik het neer moet zetten, maar bij stalling leek mij het beste.

Een paard bij ons op stal is echt een torrenbakkie. Hij mest overal, in zijn voerbak, drinkbak en zijn stal is echt altijd een bende.
Het is nog een jong paardje, dus ik vroeg me af kan je dat niet veranderen?
In ieder geval dat hij niet meer in zijn voerbak en drinkbak mest.
Ik heb eens gehoord dat je een hoopje mest in een hoek kan laten liggen en dat het paard dan daar gaat mesten op den duur.
Nou weet ik alleen niet of het helpt. Het is niet mijn paard dus kan het ook niet proberen. Maar wil wel helpen of tips geven.
Als iemand iets weet, alvast bedankt!

Groetjes Eli

ikke

Re: Torrenbakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:41

Of het altijd werkt weet ik niet, maar een stalgenoot legde 4 stoeptegels in een vierkantje onder de drinkbak. Daarmee poepte het paard niet meer in de drinkbak. Het is in ieder geval simpel uit te proberen, stoeptegels zijn vrijwel overal gratis af te halen.......

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 10:42

Ik zal het eens voorleggen Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:52

Mest van een ander paard in de stal neerleggen waar jij wilt dat het paard mest. Meestal mesten ze dan ook op die plaats.
Zo is het bij ons een keer gelukt om een paard achter in de stal te laten mesten.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:54

Toen ik mijn paard als 1,5 jarige kocht, mestte hij ook overal in de stal.
Toen ben ik vrij snel begonnen met de mest een paar dagen opsparen ipv uitmesten. En de mest elke keer in de rechterachterhoek te gooien. Ook de natte plekken trouwens, alles wat vies is, ging in de rechterachterhoek.
En vrij snel was hij super zindelijk.
Inmiddels is mijn paard 3,5 en ik heb al dik 1,5 jaar dat ik alleen maar de rechterachterhoek hoef te mesten, verder blijft zijn stal keurig netjes schoon. Zelfs als ik een paar dagen niet kan uitmesten, dan wordt het een hoge hoop in die hoek, maar hij mest (of plast) in elk geval nergens anders!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 04:04

tja...wij hebben ook wel van die viezerds op stal staan,maar ja niet elk dier is gelijk he?
bij de viezers ga ik er gewoon vanuit dat ik bijna 10 minuten extra in die stal sta omdat ik eerst overal poep kan wegplukken..
want een schone stal krijgen ze wel....dat krijgen ze bij ons op de stalling bijna elke dag wel.

uhm je kunt het hooi in een andere hoek leggen?
waar het paard met het hoofd staat daar zit de kont natuurlijk niet he Slim
inderdaad een bultje poep in de stal laten liggen kan soms wel helpen

haha wat een poeppraatje zo Tong uitsteken

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 14:14

Ja ik dacht daar inderdaad ook aan, maar wist het niet zeker. Hij krijgt inderdaad elke dag een lekkere verse schonen stro laag :p Maar ik vind het zo banketstaaf want de boer wil zelf alles uitmesten en hij heeft dan zoveel werk. hij is ook de jongste niet meer :p

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:07

Mest van een ander paard in de hoek leggen waar je wilt dat hij gaat mesten helpt soms echt hoor.
Helaas heb ik nu ook een echte smeerkees op stal staan die er altijd een puinhoop van maakt.
Heb alles geprobeerd maar bij hem helpt niets helaas Verdrietig , dus dat heb ik maar opgegeven.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:14

Mest van een ander achterin leggen helpt bij mij niet.
Mijn paard mest overal (maar niet in voerbak/drinkbak). Hij oliebol ook rustig in zn hooi/voordroog om het daarna er weer onder vandaan te eten. Ik heb me er maar bij neer gelegd. Mijn paard zal nooit schoon worden.

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 12:19

owkeej we gaan wel wat proberen Knipoog

Siepje_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:28

vieze praatjes hier haha