Het viel mij gisteren ineens op dat mijn (lease-)paardje soms knarst. Dit begint als ik met het zadel / hoofdstel etc aan kom zetten. Het bit neemt ze altijd heel netjes aan, maar ze gaapt wel als een gek zodra het hoofdstel in zicht is
. Ze wil graag voor me werken dus het is niet zo dat ze tegen het rijden op ziet (denk ik dan). Wat zou het knarsen kunnen betekenen?De paarden staan deze winter (helaas) weer allemaal op stal. Mijn paardje heeft de laatste weken steeds wonden aan haar achterbenen; ik hoor van het trappen tegen de wanden (hout) aan...Als ik er ben, doet ze nooit iets. Nu was de eigenaar pissig en hij zei dat het door alle energie komt. Ik wandel met haar, ik longeer haar, ik laat haar los, ik zet haar in de stapmolen en rij een uur....Wat kan ik nog meer doen om te voorkomen dat ze haar benen kapot trapt? Ze is trouwens niet de enige, 3 andere paardjes trappen continu de hele boel bij elkaar..O, en ze mag dus niet naar buiten...En wat kan ik doen om haar achterbenen te beschermen???!
Alvast bedankt!