Welke graaskorf gaat echt lang mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Welke graaskorf gaat echt lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:54

Ik heb mijn paard altijd een graaskorf om. Ze staat in de groep, en daar hebben ze in de winter 24 uur per dag hooi tot hun beschikking. Dat is voor Mone teveel, dus die draagt netjes haar graaskorfje. Dat werkt best goed, alleen slijt dat ding enorm snel.
Het gat wordt dan steeds groter, waardoor de functie natuurlijk steeds minder wordt. Ik heb er nu ongeveer 4 nodig per jaar, en dat vind ik toch wel een beetje zonde van mijn geld.

Welke graaskorf hebben jullie en hoe houd die zich?

Ik heb hem zelf van proruiter.nl en die is wel goed, maar hij slijt dus zo snel...

gemske

Re: Welke graaskorf gaat echt lang mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:36

Ik heb zoiets als op het plaatje hieronder voor mijn shet.
Ze heeft hem alleen op als ze in de wei staat (afhankelijk van daglichtperiode 4 tot 8 uur per dag).
Ze doet er ongeveer een jaar mee. Dat is denk ik wel vergelijkbaar met de jouwe, als die het continu om heeft.

Misschien kun je iets knutselen om onderin te leggen? Dat je zelf van rubber een cirkel met een kleiner gat maakt en dan erin lijmen oid?

Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:00

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 07:46

Voor mijn shetlander die bevangen was geweest en daarom ook echt minder moest eten heb ik een graaskorf bij de paardendrogist gekocht. Was erg tevreden erover. Goed en stevis materiaal.
Kijk eens op de site www.paardendrogist.nl

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:31

Heb die van natuurlijk ruiterschap nu twee seizoenen (mini shet) en zit nauwelijks slijtage op.
Je betaalt er wel eventjes wat voor, maar het is het geld duidelijk waard Lachen