éigen stalling (aan huis)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

éigen stalling (aan huis)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:17

Al vanaf dat ik heel klein ben wil ik al later een eigen stalling (aan huis). Ik zit dan te denken aan een weilandje, een bakje, en een aantal stalletjes. Zeg voor een stuk of 6 pony's. Het hoeft allemaal niet vreselijk groot of luxe, gewoon de nodige dingen. Ik wil dan het liefste lesgeven aan kleine kinderen op m'n eigen pony's en dus een grotere pony voor mezelf. Ik zou er niks tegen hebben als er ook mensen in pension komen staan.

Nu vraag ik me af. Is dit reëel? Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je later verdiend als eerste, en dat is ook zeker niet het enige. Grond is al duur (in Nederland is grond sowieso extreem duur, maar net over de grens in België al wat goedkoper) houden van paarden, vergunningen etc. etc. Maar ik vraag me dus af: Wie op Bokt hebben zoiets en hoe is dat jullie gelukt?

Brainless

Re: éigen stalling (aan huis)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:22

Voor vergunningen ed kun je beter contact opnemen met de betreffende gemeente.
Je zit ook met verzekeringen (helemaal als je les gaat geven op je eigen pony's).
Ook moet je uitkijken met teveel zwart bijverdienen.
Pension is leuk, maar heeft ook nadelen als je bv op vakantie wilt. Je mag ook niet zomaar op elk stukje grond een stal met een buitenbak bouwen. daar heb je een bouwvergunning voor nodig, en die krijg je ook niet zomaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:23

Ja die dingen weet ik al allemaal. Lachen Maar ik vroeg me dus af hoe mensen die dit hebben het voor elkaar hebben gekregen? Dit speelt nu ook verder nog niet, maar zeg over een jaar of 10.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:24

Rijke man zoeken Haha! .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:25

en vaak wegen de kosten die je hebt niet op tegen de tijd en het geld wat je erin moet steken
eigen paarden aan huis is fijn, maar ook lesgeven ed...nee, dat hoeft voor mij niet
ik heb ze nu op paar honder meter afstand staan en dat bevalt me prima

en hoe je het voor elkaar krijgt
goede baan hebben en geluk hebben met een huis kopen, goed zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:26

diega schreef:
Rijke man zoeken Haha! .

Ghehe dat is altijd een optie natuurlijk. *LOL*

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:30

Ik denk inderdaad dat je veel geld moet hebben.
Het mooiste is als je gewoon een huisje kan kopen met stallen, weiland en een bak enzo erbij.

Verder heb ik er geen ervaring mee, mijn paard staat op een pensionstalling, ook bij iemand aan huis.

naomi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:36

Naar oost-groningen verhuizen. zo heb ik het gedaan, heb nu heel leuk stuk grond, oud huisje maar wel de paardjes aan huis.

Maar een eind bij je familie vandaan heeft ook nadelen, ik kan niet even mijn ouders bellen als er op de kinderen gepast moet worden, de auto stuk is, als je ziek bent etc.etc. mijn man moet gewoon werken. Maar je wordt ook heel snel zelfstandig (ik maak de auto gewoon zelf, en ik kom overal met minimaal 1 kind in mijn kielzog.)

Het is een beetje de bekende uitspraak ieder nadeel heeft zijn voordeel (of andersom)

Beste optie blijft en rijke vent!

Nandotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:55

ZO iets wil ik ook altijd al!

Het lijkt me echt fantastich om dat bij je huis te hebben:D:D

XXXXXXX

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:53

Naar duitsland gaan, als ik zie hoe laag daar de huizen prijzen zijn.
je koopt daar een vrijstaand huis met stallen en grond voor het bedrag waar je hier een gewone eensgezins woning voor koopt

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:41

Juul schreef:
diega schreef:
Rijke man zoeken Haha! .

Ghehe dat is altijd een optie natuurlijk. *LOL*

Weet uit eigen ervaring dat dat het beste werkt Duivel .

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:29

Je krijgt hetvoor elkaar door een bepaalde som geld te hebben.
dus OF je zoekt een rijke vent die ook geinteresseerd is in paarden OF je werkt gewoon heel erg hard!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:32

Idd, geluk hebben! Ik woon via een familielid in een huis met grond (was ook mijn droom Bloos ), met stallen en nu dus een kleinschalig pensionnetje en 3 eigen tinkers. Het kan dus wel, maar met veel geluk... Knipoog
En anders... Duitsland misschien?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:53

diega schreef:
Rijke man zoeken Haha! .

en dan scheiden en met een handjevol paarden op straat staan ? je grootste liefdes van jaren (langer dan dat je die vent hebt gehad) verkopen ???????

Dat is voor mij nooit een optie geweest !

Goed sparen en hard werken! Mijn eerste eigen huis kocht ik toen ik 28 jaar was, met ruimte voor 3 stallen, de wei huurde ik aan de overkant vd weg. 6 jaar later kocht ik dit huis, met 2.5 hectare. De stallen staan er sinds een week of 3 Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:01

Wat voor werk doe je dan als ik vragen mag, en hoeveel werk je? Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:10

Ben begonnen bij een deurwaarderskantoor, en opleiding tot kandidaat gerechtsdeurwaarder gevolgd, daarna verzekeringen, heb het diploma Erkend verzekeringsadviseur, daarna ben heb ik de opleiding Makelaar Taxateur O.G gedaan, en 7 jaar geleden de opleiding tot veiligheidskundige. Nu heb ik een eigen bedrijf en verhuur mezelf aan petrochemische bedrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:14

Aah okee. Lachen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:12

Ik ben apothekersassistente, dat werkt dus niet...Knipoog
Doe minstens HBO (of die rijke vent)

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 08:25

Het zoeken van een rijke vent vind ik een belachelijke opmerking. In mijn ogen is men dan puur uit op bezittingen en niet capabel om eigen boontjes te doppen. Rijp voor een psychiater dus en het niet waard om uberhaupt huisdieren te hebben, want die worden immers ook gezien als 'bezit' waar men mee kan pronken.
Gewoon je capaciteiten gebruiken, werk doen wat je leuk vind, onafhankelijk zijn en het geld komt er wel. Ik heb geen goed woord over voor diegenen die alleen trouwen om het geld. Je moet het zelf voorelkaar boksen, als je dat kan, kan je ook een dergelijk huis onderhouden; want aanschaf is 1, onderhouden is 2.

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:13

Veel en hard werken (ev. zelfstandig), geen nine to five mentaliteit hebben.

Eerst een klein, bescheiden huisje kopen en er enkele jaren in wonen. Het daarna met veel winst verkopen (= zeer rendabel)!

En echt alle immo blaadjes uitpluizen en veel, heel veel huizen gaan kijken, zodat je weet wat een prikje is en wat overdreven duur is. Niet kieskeurig zijn. Je mag het niet erg vinden om nog veel werk te moeten doen aan je hofstee. Want een boerderij die tiptop in orde is, is bijna onbetaalbaar.

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:16

Ik denk dat de immoprijzen in België (en dan vooral in Wallonië en de Ardennen) nog een pak goedkoper zijn dan in Nederland, hoewel de prijzen de laatste jaren ook de pan uitswingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:20

Nine to five mentaliteit heb ik nooit gehad, dus dat scheelt al. Lachen Dat van die rijke vent is natuurlijk een grapje hè, denk maar niet dat ik daarvoor zou gaan. Haha! Ik werk graag hard voor dingen, dan heb ik weer iets om extra blij mee te zijn. Alles voor niks krijgen vind ik toch al niks. Lachen

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:28

Ik wilde stallen en dat zouden er dus eerst 2 worden in zo'n 'houten schuurtje' met aan de ene kant gewoon open zeg maar? Van die inloop stallen. Maar uiteindelijk werd het ietsje groter, want dat was gemakkelijker met hooi en stro ed. En omdat mn vader een plantenkwekerij heeft, is het uiteindelijk een loods geworden van 12 bij 20 meter, met 2 stallen van 4 bij 3 meter. Haha! Het was dus ook niet meer een vergunning voor stallen, maar voor een bedrijfsloods, waarvan 1/4e voor persoonlijk gebruik was. Dus het verkrijgen van de vergunning was wel gemakkelijker, maar heeft evengoed een dik jaar geduurd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:58

Bekijk ook eens de nadelen van een stal aan huis! Die zijn er namelijk ook zoals niet zomaar eens op vakantie kunnen, altijd mensen op je erf (als er pension paarden staan) met veel wensen! Je levert een hoop vrijheid in. Daar moet je echt 100% achter staan dat te willen. (ook je toekomstige partner)
Laatst bijgewerkt door Popstra op 23-12-08 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:00

Klopt hoor Rapido! Er moet er altijd een op tijd thuis zijn om te voeren, mesten of iets dergelijks. Gelukkig gaan mijn man en ik er beiden voor, maar soms wilde ik best even dat het wat makkelijker was...