Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

's Winters loop ik hier altijd tegen aan, baal zoooooo dat ik ze niet bij huis heb...erg frustrerend die pensionstallen. Overal waar ik kom is wel iets mis, op eentje na. Maar dat was in Zwolle, waar ze zo veel buiten mochten...droom, droom..
Of anders een loopstal. Een hitactief stal lijkt me ook wel wat voor mijn haflinger.
)equisalut schreef:hoi allemaal,
voor mijn studie ben ik met een onderzoek bezig en zou graag jullie mening willen weten over het volgende:
- waar lopen jullie tegen aan op je stal,
Te natte en zachte weide bij langdurig nat weer en in de winter en de paddock is, ondanks drainage, nog niet droog genoeg naar mijn zin. Paddock en schuilstal zijn aan de kleine kant voor het aantal paarden.
- wat zou je graag anders willen zien met betrekking tot het welzijn van je paard.....
Grotere, drogere zandpaddock, liefst 2 paddocks zodat je 2 verschillende groepjes kunt maken als dat nodig is voor de rust. Meer weidegang in de winter op drogere/hardere bodem.
- zou je interesse hebben om je paard op een stal te zetten waar meer vanuit het paard (en zijn welzijn) wordt gedacht.
bijvoorbeeld een paardvriendelijk voerschema, meer vrije bewegingsmogelijkheden inde vorm van paddocks/weidegang, mesten en opstrooien iedere dag en wanneer het paard uit zijn stal is ivm stof en amoniak dampen. en zou je hiervoor meer stalgeld willen betalen?
Ik wilde mede om hier boven genoemde redenen graag paarden aan huis zodat ik de dingen zelf kan beslissen. Het is hier thuis nog niet helemaal naar mijn zin, maar er wordt steeds hard aan gewerkt om het voor de paarden steeds beter te krijgen. Zo wonen is een stuk duurder dan paarden in pension, dus als ik toen de luxe van pension met binnenbak had gehad die daarnaast zeer paardvriendelijk en netjes is vlak bij huis, had ik daar best wat extra voor willen betalen. Maar dan denk ik aan zo'n 25 euro per maand boven gemiddelde voor stallen in dit gebied met vergelijkbare faciliteiten.
ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover...
equisalut schreef:hoi allemaal,
voor mijn studie ben ik met een onderzoek bezig en zou graag jullie mening willen weten over het volgende:
- waar lopen jullie tegen aan op je stal,
1. Op mooie zomerdagen is het erg druk in de bak.
2. Natte rijbak/longeerbak.
- wat zou je graag anders willen zien met betrekking tot het welzijn van je paard.....
1. In de zomermaanden minder gras, in de wintermaanden juist meer gras.
2. Betere weidemogelijkheden in de winter.
- zou je interesse hebben om je paard op een stal te zetten waar meer vanuit het paard (en zijn welzijn) wordt gedacht.
bijvoorbeeld een paardvriendelijk voerschema, meer vrije bewegingsmogelijkheden inde vorm van paddocks/weidegang, mesten en opstrooien iedere dag en wanneer het paard uit zijn stal is ivm stof en amoniak dampen. en zou je hiervoor meer stalgeld willen betalen?
1. Ik zou zelf niet meer geld willen uitgeven dan nu. Mijn paard is op dit plekje toch erg gelukkig en kan overdag samen spelen en suffen met haar vriendinnen.
ik ben benieuwd naar jullie ideeen hierover...

.equisalut schreef:hoi allemaal,
Citaat:- waar lopen jullie tegen aan op je stal,
Citaat:- wat zou je graag anders willen zien met betrekking tot het welzijn van je paard.....
Citaat:- zou je interesse hebben om je paard op een stal te zetten waar meer vanuit het paard (en zijn welzijn) wordt gedacht.
ik ben benieuwd naar jullie ideeen hierover...