gehakseld stro, wat betalen jullie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

gehakseld stro, wat betalen jullie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 12:19

Ik ben nu bij een paard overgestapt van stro naar gehakseld stro. Hij sleept namelijk wat met zijn benen en dit blijft beter liggen. Op dit moment bevalt het echt super, ik heb er nu 1 pak in liggen en heb er al wat uit moeten halen omdat het wat teveel was Clown. Voor de komende dagen heb ik dus nog wat over om bij te strooien.

Ik betaal nu 6,50 per pak, ik ben wel benieuwd hoeveel jullie betalen. En of er verschil is in prijs/kwaliteitsverhouding.

Caesar

Re: gehakseld stro, wat betalen jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:46

Ik geloof dat wij € 4,50 per pak betalen. Geloof rond de 22/23 kg per pak? Wij brengen en halen het wel zelf op. Maar is dichtbij. Kwaliteit is goed. Hebben nu van stro uit Duitsland en dat kleeft wat meer, maar werking blijft hetzelfde. Ik gebruik ongeveer 1,5 pak per week gok ik. Soms wat meer, ligt eraan of ze langer op stal heeft gestaan of onrustig geweest is. Maar normaal gesproken haal ik de natte plekken eruit en kan ik de stal weer omgooien en dan ligt er nog voldoende in terwijl ik er een hele kruiwagen uithaal. Vind het fijn spul, ook zachter dan vlas.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 15:33

ik wil niet oppotten aangezien hij (waarschijnlijk) de onderlaag niet intact laat. Daarnaast mogen ze hier best wat van knabbelen zonder direct koliek gevaar. Ik vind het tot nu toe super spul Ja. 4,50 ligt wel duidelijk onder mijn prijs Clown, toch eens wat rond gaan bellen Knipoog. Ik heb plaats voor een pallet dus dat zou ook nog altijd kunnen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:27

de grote balen die bij mij op stal liggen zijn ook gehakselt en die waren thuis gebracht direct van het land 16 euro per grote baal

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 22:06

maar zijn die dan verpakt? hier zijn ze alleen in plastic verpakt te krijgen, baaltjes van rond de 20 kg, wel stofvrij gemaakt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:12

het zijn gewoon grote stro balen ,maar dan met veel losser en korter stro dan de normale pakken stro die we eerst hadden
dit is makkelijker opstrooien en ze stal blijft schoner omdat ze het minder verlopen op 1 hoop.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 22:16

aha, wat ik nu in koop zijn echt stukjes van 3 cm ofzo.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:22

nee dat van ons is 15 cm denk ik een plak valt gelijk los als je hem van de baal afhaalt
en vorig jaar hadden we lange strootjes van 30 a 40 cm

de boer vertelde dat hij het stro gehakselt had Haha! wij zijn er blij mee