vuile sokken en vuile manen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vickyP

vuile sokken en vuile manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 17:50

Hey !!! Doei!

m'n paardje heeft deze nacht in zijn stal lekker liggen rollen.
In zijn eigen mest! Deken hing helemaal vol en ook zijn manen!
+
Door het slechte weer is er véél modder op de weide en zijn coopers' sokken helemaal zwart
in plaats van wit!

Enige middeltjes om ze weer mooi te krijgen?
= Wassen is geen optie bij mij mits ik op de weide sta. Ijskoud water is er wel, maar
vind het persoonlijk niet echt aangenaam voor mij of hem, daarmee te wassen.

greetz!

8nnemiek

Re: vuile sokken en vuile manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:41

Moet je op keuring of op wedstrijd? Zo niet; lekker laten zitten Haha!
Als de modder is opgedroogd dan ga je er even met een borstel doorheen.. Eerst een beetje cowboy magic detangler erin, dan even de borstel er doorheen halen, en niks meer aan doen Lachen

Mijn tinker staat ook dag en nacht buiten, ziet er nu ook uit als een varkentje, maar ik doe er de hele winter niks aan. Een keer in de twee weken de vlechten uit de staart en manen halen, cowboy magic erin, uitborstelen en weer opnieuw losjes invlechten..
En de sokken, daar doe ik de hele winter helemaal niks aan. In de lente gaat ie weer eens lekker onder de douche Lachen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:54

Het is winter, ik zou me er bij neerleggen en me er verder niet aan storen. Als je het schoonmaakt, is het een dag later toch weer vies (net als mijn auto Verdrietig )

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:56

Mijn Tinker staat in de winter ook op de wei, pas als de temperaturen boven de 15 graden komen, ga ik m weer wassen.
Ik pluis net zoals MT de manen uit één keer in de twee weken, maar verder mag ie lekker varkentje zijn Haha!

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:04

mijn paardjes zijn in de winter schoner als in de zomer, omdat we in de zomer regelmatig onweersbuien hebben en alles modderig is, maar nu ligt er een bult sneeuw en daar rollen ze elke keer doorheen, dus ze maken zichzelf mooi schoon, alleen eentje heeft altijd zijn staart in de klit zitten.. dan pluis ik het uit en de volgende dag zit het weer in de klit.. heeft iemand daar tips voor???

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:29

xxmyrtheexx schreef:
alleen eentje heeft altijd zijn staart in de klit zitten.. dan pluis ik het uit en de volgende dag zit het weer in de klit.. heeft iemand daar tips voor???

Cowboy magic detangler Ja
Niet teveel aan plukken, dan trek je steeds meer haren uit en houd je een dun staartje over.. Als je het echt klitvrij wil houden kun je het beste invlechten. Losse vlecht, en een keer in de twee weken eruit halen en opnieuw invlechten.
En ook al komen er flinke klitten in, kun je makkelijk een maand laten hangen. Als je altijd wat cowboy magic erin doet voordat je gaat borstelen krijg je zelfs de ergste klitten er makkelijk uit Lachen

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:40

he bedankt voor de tip.. geen idee of ik het hier ook kan krijgen, maar ik zal eens kijken..