Probleem met manen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xvanity22

Probleem met manen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 11:22

Ik heb een 4 verzorgpony's waarvan 1 een Haflinger is.
Alleen haar manen zitten helemaal in de knoop en ik wil dit eruit hebben.
Het zijn allemaal stiekjes die waarschijnlijk zijn vorige eigenaar erin heeft laten zitten.
Maar het probleem is, Als ik naar zijn manen toe loop dan gaan haar oren naar achteren en dan rent ze weg.
Ze is ook niet zo'n stoere pony ze schrikt nogal veel, Maar ik weet niet meer wat ik moet doen.
Iemand misschien tips dat ze gewoon blijft staan?

Sassieja

Re: Probleem met manen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:24

Kan je haar ook niet vangen gewoon met een halster?
Of haar de stal inlokken, dan een halster indoen, en dan de manen heel goed inspuiten?

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 11:26

Ze is zelf bang voor een halstertouw daar kan ze nog niet aan mee lopen Verdrietig .
Ik heb ze nog niet zo heel lang maar 3 weekjes ofzo dus ze heeft ook nog niet echt aan me kunnen wennen want ik kom maar 2 keer in de week.
Misschien zou het ook kunnen zijn dat ze me nog niet zo er vertrouwd?
Ik ga er dadelijk heen dus dan zou ik wel een duidelijk foto ervan maken.
Want poetsen zal niet meer lukken dus het zou tog geknipt moeten worden .

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:35

xvanity22 schreef:
Ze is zelf bang voor een halstertouw daar kan ze nog niet aan mee lopen Verdrietig .
Ik heb ze nog niet zo heel lang maar 3 weekjes ofzo dus ze heeft ook nog niet echt aan me kunnen wennen want ik kom maar 2 keer in de week.
Misschien zou het ook kunnen zijn dat ze me nog niet zo er vertrouwd?
Ik ga er dadelijk heen dus dan zou ik wel een duidelijk foto ervan maken.
Want poetsen zal niet meer lukken dus het zou tog geknipt moeten worden .

En als je haar elke keer dat je komt wat lekkers geeft? En haar dan na een tijdje een halster omdoet?
Met heel veel antiklit, een schaar en veel geduld moet het je we lukken! Lachen

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 11:36

Ik zal het proberen zometeen Knipoog
Bedankt voor de tip. Haha!

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:51

je kan der loken met brokjes of iets anders lekkers

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:57

Ik zou eerst vertrouwen creëren met haar. Gewoon liefkozen, aaien, die band scheppen.
Zorgen dat ze weet dat jij niet gevaarlijk bent voor haar. Als dat goed gaat,
kan je gaan poetsen, haar bekend maken met aanrakingen etc.
Daarna kan je een stapje verder gaan en haar manen inspuiten met anti klit, en het dan zo voorzichtig uitkammen. Lachen

Alles op z'n tijd, vooral niks forceren, vertrouwen is belangrijker dan wat elastiekjes in haar manen. Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:11

Ik zou zeker niet gaan spuiten met anti-klit! Ten eerste is gewone anti-klit als equishine enzo slecht voor het haar, en vaste klitten krijg je er niet mee weg (anti-klit sprays bevatten siliconen, die vormen een laagje om het haar, en dat laagje zorgt ervoor dat de haren niet aan elkaar vast gaan zitten, maar als je al klitten erin hebt dan komt die spray er niet tussen en krijg je de klitten dus nog niet los. Die siliconenlaagjes zorgen dat het haar geen vocht meer kan opnemen, het droogt dus uit, en breekt uiteindelijk af.) en ten tweede omdat het paardje erg bang is en dus waarschijnlijk helemaal uitflipt als je er naar gaat sprayen, daar zijn de meeste paarden sowieso al bang voor!

Mijn tip: Laat de manen een weekje met rust, ga eerst een band creëren. Zorg dat je haar kan aanraken en aaien.
Daarna koop je een tube cowboy magic detangler (bijvoorbeeld hier: http://www.jordenshippo.com/estore/inde ... 1213170803 )
En dan doe je een klodder op je hand, uitwrijven in je hand, en dan voorzichtig inmasseren in het haar.
Veel klitten laten dan al bijna vanzelf los Lachen En dan kun je nog wat eraan plukken met je handen, en dan zul je ook de erge klitten en elastiekjes eruit krijgen Haha!