Stalling Engeland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Stalling Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 19:30

Ik vroeg mij af of er mensen ervaring hebben met pensionstallen, weides in Engeland. Hoe zit het daar met de faciliteiten, stalgelden,... zijn ze makkelijk te vinden? Ik studeer in 2009 af en mijn bedoeling is om in Engeland te gaan werken. Ik ben nu zo een beetje aan het informeren over vanalles en nog wat. Aangezien ik vermoedelijk volgend jaar ook een paardje/pony ga aanschaffen moet die natuurlijk meekunnen eens ik daar alles in orde heb. Ervaringen zouden dus leuk zijn. Ideaal zoek ik een stal waar de paarden veel buiten komen, in gezelschap, echte luxe hoeft er niet te zijn als mn paard het er maar goed staat. Ik zoek nu niet direct iets specifieks, aangezien ik nog niet weet waar ik ergens terecht kom (iig wel zuidwesten of wales) en ik het liefst zo dicht mogelijk wil houden van woonplaats/werkplaats. Links van engelse forums mogen ook gerust.

gemske

Re: Stalling Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:43

Ik heb geen ervaring maar zit wel ongeveer in dezelfde situatie als jij, ik ga misschien halverwege volgend jaar voor werk naar Engeland verhuizen.
Het is nog niet helemaal zeker maar ik heb wel al wat engelse fora afgespeurd.
Dit forum vond ik het meest toegankelijk, het is niet zo overzichtelijk als bokt maar wel een hoop leden, en goede sfeer.
http://www.horseandhound.co.uk/forums/ubbthreads.php

Ik ben verder ook heel benieuwd naar ervaringen van mensen die dit al gedaan hebben, of weten hoe het daar werkt Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 23:10

idd vooral benieuwd naar hoe het daar werkt. Ik ga iig in juli voor solicitaties naar engeland ter plaatse. kan ik dan ook gelijk wat stallen gaan bekijken. Zou ideaal zijn moest ik vinden wat ik in mn hoofd heb.

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:20

hey Lachen
ik heb er zelf ook geen evaring mee, maar ben engels en ken ook mensen die in engeland hun paarden hebben staan,
denk dat je best makkelijk wat kan vinden daar, het is echt een paarden land, en je hebt bijna overal dat de paarden elke dag buiten kunnen op een wei/paddock (ze hebben natuurlijk veel land daar)
zal niet altijd heel chique zijn, maar denk dat je paard daar zeker wel lekker staat qua weiland enzo,
ik denk wel dat t wat duurder is daar, aangezien paarden ook veel duurder zijn in engeland, maar dat weet ik niet zeker!
success! Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:40

Idd naar de prijzen ben ik nu wel eens benieuwd. Het hoeft niet chique te zijn. Wil enkel dat mijn paarden veel buiten kan, en liefst met andere paarden. Ik hoorde ook al dat er veel paarden zijn enzo dus ging er ook van uit dat iets vinden geen probleem zou zijn.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:20

Engeland is enorm duur met stalling. Alleen mensen met een goede baan kunnen de stalling betalen.
Je hebt daar diy (do-it-yourself) stallen en full livery (volpension).
Meeste stallen die ik gezien heb zijn ouderwets. Wel meeste open stallen, dus staldeur is gelijk buitendeur zeg maar.
Kleine stallen hebben vaak een te kleine binnenbak. En grote stallen vaak een open arena, vaak deels open rijbak.
Ik kan in mijn krantjes wel wat adressen zoeken? Wel allemaal regio Sussex.

Wat betreft hoefsmid.. de ijzers die wij hier gebruiken, gebruikt men daar niet. Zij gebruiken hele smalle ijzers (beetje type renpaard). Ook dat is daar weer duurder.

Wat betreft rijden enz.. het lijkt alsof je daar overal lekker kunt rijden.. en ruimte zat enz.. Maar als je bijv in bepaald gebied of bos etc wilt rijden, heb je vaak een vergunning nodig. Ook wordt er veel over prive-grond gereden (met toestemming).

Ik zou zeker, als ik jou was, geen pony of paard aanschaffen als je voornemens bent om te gaan studeren buitenland/emigreren. Lijkt me nou niet handig.
Daar vragen ze ook bijrijders, kan je toch ff vooruit.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:02

Ook zou je eens moeten kijken of er niet hele strenge regels zijn wat betreft het importeren van een paard. Ik weet dat als je al met je hond op vakantie wil je door ene traject van een half jaar moet. Knipoog

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:21

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:24

Voor zover ik het begrepen heb is de "invoer" van paarden niet ingewikkeld. Enige wat je moet hebben is een gezondheidsverklaring en een geldig paspoort voor het paard.
En eventueel een vervoersplan geloof ik.

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:32

Ja, alleen als je weer terug wilt moet een exportvergunning hebben, anders sturen ze je bij de boot gewoon terug. Hoe t precies zit weet ik niet meer, is al weer een paar jaar geleden dat t mij overkwam.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:35

En is dat dan een kwestie van een formuliertje invullen of is het ingewikkelder? Want de gezondheidsverklaring die je hier moet hebben zou je ook kunnen zien als een exportvergunning, maar het is redelijk makkelijk te verkrijgen blijkbaar.

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:36

Nee, het was iets anders. Maar ik zal het navragen. Ik was destijds gewoon groom en hobbelde achter de meute aan, zie je Lachen DAt papier moet je aanvragen bij een instantie en dat duurt even voordat dat binnen is, maar het lijkt me dat iedere zichzelf respecterende DA in Engeland je dat wel precies kan vertellen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:38

Dat papiertje haal je bij de VWA(.nl), een onafhankelijke dierenarts komt je paard bekijken en als hij gezond word verklaard, krijg je het papiertje mee die 10 dagen geldig is. Binnen die 10 dagen moet je dus op de plek van bestemming komen. Dit geld voor alle landen buiten de Benelux.

Van Engeland naar Nederland zou ik het niet weten. Lachen

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:40

Volgens mij duurt dat nog ff.. voordat DAT zover is Haha! Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:49

Branca schreef:
Engeland is enorm duur met stalling. Alleen mensen met een goede baan kunnen de stalling betalen.
Je hebt daar diy (do-it-yourself) stallen en full livery (volpension).
Meeste stallen die ik gezien heb zijn ouderwets. Wel meeste open stallen, dus staldeur is gelijk buitendeur zeg maar.
Kleine stallen hebben vaak een te kleine binnenbak. En grote stallen vaak een open arena, vaak deels open rijbak.
Ik kan in mijn krantjes wel wat adressen zoeken? Wel allemaal regio Sussex.

Wat betreft hoefsmid.. de ijzers die wij hier gebruiken, gebruikt men daar niet. Zij gebruiken hele smalle ijzers (beetje type renpaard). Ook dat is daar weer duurder.

Wat betreft rijden enz.. het lijkt alsof je daar overal lekker kunt rijden.. en ruimte zat enz.. Maar als je bijv in bepaald gebied of bos etc wilt rijden, heb je vaak een vergunning nodig. Ook wordt er veel over prive-grond gereden (met toestemming).

Ik zou zeker, als ik jou was, geen pony of paard aanschaffen als je voornemens bent om te gaan studeren buitenland/emigreren. Lijkt me nou niet handig.
Daar vragen ze ook bijrijders, kan je toch ff vooruit.

Studeren is bijna afgelopen. Is om te werken dat ik naar ginder ga. Loon zal normaal wel meevallen (da-loon). Bijrijden doe ik nu nog en wil ik niet meer doen hierna, ook niet op maneges ofzo rijden. Ik hoef geen paard voor de sport, dus of ik kan rijden of niet maakt mij niet echt uit, gewoon gezelschapsdier, wil gewoon met paarden kunnen bezig blijven. Het is niet iets wat ik zomaar beslis in een twee drie. Heb rondgevraagd bij andere afgestudeerde dierenartsen enzo, en volgens hen is het goed te doen om een paardje te houden. Tja evident dat sport rijden niet/voorlopig niet zal gaan, maar dat wil ik dan ook niet. Verder zou ik dan eens alles ginder in orde is en ik het een en ander weet op zoek gaan naar een maatje voor hem/ haar. Heb nu er nu een paar op het oog, die mogelijk volgend jaar verkocht kunnen worden. Dus ik heb hier rustig de tijd alles uit te zoeken. Ik wil zowiezo ook eerst ter plaatse alles in orde hebben. Dus paard zou niet gelijk meekomen, pas na een tijdje als alles ginder een beetje in orde is. Lijkt me ook het beste en eerlijkste voor het paard/ pony. Ik wil gewoon af en toe eens goed kunnen ontspannen en dit lukt uitstekend met een paardje. Ik heb tijdens mijn studie geen paard gekocht, enerzijds om de kosten en ten tweede om de tijd. Maar denk dat vanaf volgend najaar de tijd wel gekomen is om eens rond te gaan kijken. Ik heb ook jaren bijrijdpaarden gehad en de laatste jaren eentje die zo goed als een eigen paard was. dus ik weet wat er bij komt te kijken enzo. Ik denk er ook al jaren over na, dus het is niet zomaar een bevlieging ofzo. Met de paarden en studie heb ik zowiezo al een superdruk leven maar zou het wel niet kunnen missen.
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 13-12-08 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 20:50

Klijntjuh schreef:
Ook zou je eens moeten kijken of er niet hele strenge regels zijn wat betreft het importeren van een paard. Ik weet dat als je al met je hond op vakantie wil je door ene traject van een half jaar moet. Knipoog

Hier heb ik al eerder naar geinformeerd en dat zou geen probleem mogen zijn mits het paard netjes in orde is qua gezondheid enzo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:35

Als je nog geen paard hebt, waarom zou je dan eerste een paard kopen en dat vervolgens daarheen slepen?? Je kunt daar ook paarden kopen, wat zeker niet duurder is dan in NL of B.
Paarden zijn duur om te hebben in GB omdat alles met paarden onder het hoge BTW-tarief valt. Ook worden strenge eisen gesteld aan het mogen runnen van een paardentoko. De opleiding daarvoor is verplicht en niet mals, zowel qua niveau als kosten. Dat verklaart voor een belangrijk deel waarom stalling daar zo duur is, terwijl het "niveau" meestal niet dat is wat we in NL of B gewend zijn.

Los van dit alles zou ik nooit een paard meeslepen als ik niet heel zeker wist dat ik een goede plek had voor het paard. Beetje afhankelijk van wat je gewend bent, kan de wijze waarop ze in GB met paarden omgaan best "schokkend" zijn. Ze zijn niet slecht voor de paarden maar doen veel dingen toch anders dan wat we hier "op het continent" gewend zijn. Zorg dat je daarvan op de hoogte bent en het dus niet zo "schokkend" is en het duidelijk is wat je kunt verwachten en wat dat gaat kosten.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:45

Ikke schreef:
Je kunt daar ook paarden kopen, wat zeker niet duurder is dan in NL of B.

Paarden en pony's zijn daar echt veel duurder dan hier

Ik ben heel benieuwd naar het "schokkende" wat jij bedoelt? Cool Misschien ben ik me er niet van bewust..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 21:19

ikke schreef:
Als je nog geen paard hebt, waarom zou je dan eerste een paard kopen en dat vervolgens daarheen slepen?? Je kunt daar ook paarden kopen, wat zeker niet duurder is dan in NL of B.
Paarden zijn duur om te hebben in GB omdat alles met paarden onder het hoge BTW-tarief valt. Ook worden strenge eisen gesteld aan het mogen runnen van een paardentoko. De opleiding daarvoor is verplicht en niet mals, zowel qua niveau als kosten. Dat verklaart voor een belangrijk deel waarom stalling daar zo duur is, terwijl het "niveau" meestal niet dat is wat we in NL of B gewend zijn.

Los van dit alles zou ik nooit een paard meeslepen als ik niet heel zeker wist dat ik een goede plek had voor het paard. Beetje afhankelijk van wat je gewend bent, kan de wijze waarop ze in GB met paarden omgaan best "schokkend" zijn. Ze zijn niet slecht voor de paarden maar doen veel dingen toch anders dan wat we hier "op het continent" gewend zijn. Zorg dat je daarvan op de hoogte bent en het dus niet zo "schokkend" is en het duidelijk is wat je kunt verwachten en wat dat gaat kosten.

Waarom ik hier eerst een paard wil kopen, simpelweg omdat er hier een paard/pony is wat ik heel graag wil. Lachen Clown Lukt dit niet dan kan ik daar alsnog op zoek gaan. Het is ook niet zo dat ik hem ga meeslepen als ik er niet zeker van ben dat hij goed terecht komt. Verre van. Zou het verschrikkelijk vinden. Nogmaals. Ik ga de eerste maanden daar op zoek naar een goede stalling voor hem en dan pas komt het paard over. Niet eerder. Dit gaat dan ook over een tijdspanne van een 3 a 4 maand. Tja wat is schokkend. Ik verwacht zeker niks luxe zoals je hier sommige stallen hebt. Rijmogelijkheden zijn geen vereiste voor mij. Daarom dat ik nu volop aan het informeren ben. Ik ga vermoedelijk dit voorjaar nog een weekje die kant op om ten eerste nog wat stage te doen en ten tweede eens een kijkje te nemen wat alles daar inhoud. Zal zeker niet onvoorbereid gebeuren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 21:44

Nu was ik toch heel nieuwsgierig naar de 'dure' prijzen. Eventjes rondgekeken op advertentiesites, sites van stallen. Prijslijsten eens geopend. De zogenaamde luxe stallen kunnen rond de 160 pounds per week liggen, maar dat is toch niet echt wat ik zoek. Andere stallen (normalere die ik gewend ben dan varieren tussen de 150-250€ per maand. dit gaan dan van de diy-systemen tot full livery (stal, gras, voer)
voorbeeldje:
http://www.hickscommonlivery.co.uk/tarifs.htm Hier heb je al mooie stallen, overdekte stapmolen, weide, buitenbak.
Het varieert dus allemaal een beetje naargelang wat je wenst en ik vermoed ook de regio enzo. aangezien ik niet sportgericht wens te trainen zoek ik dan ook geen stal met ideale trainingsfaciliteiten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:35

zitake schreef:
voorbeeldje:
http://www.hickscommonlivery.co.uk/tarifs.htm Hier heb je al mooie stallen, overdekte stapmolen, weide, buitenbak.
Het varieert dus allemaal een beetje naargelang wat je wenst en ik vermoed ook de regio enzo. aangezien ik niet sportgericht wens te trainen zoek ik dan ook geen stal met ideale trainingsfaciliteiten.

Ehm, weet je nog, die overstromingen, vorig jaar juli?? Nou, dat is dus precies daar!!! Ik reed daar over de M4 op donderdagmiddag, in de stralende zon, schuifdakje open en achter ons is het daar volgelopen, niet te weinig! Besef dat dat een reden heeft. Je zit daar in een lager gebied tussen de Cotswolds en Swindon.
Om heel eerlijk te zijn, ik zou goed opletten waar ik ging wonen, voordat ik iets definitiefs uitzocht. Je weet wel, een gewaarschuwd mens en zo................

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:55

Wat bedoel je precies met "schokkende dingen" ikke? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor dingen je precies bedoelt, kan ik daarop letten tzt.

Ook voor mij geldt, ik heb al twee paardjes (shetjes) en mocht het zover komen dat ik voor een aantal jaar in Engeland ga wonen gaan ze zeker weten mee. Net zoals Zitake ga ik niet over een nacht ijs en ga ik eerst wat voor ze zoeken voor ze overkomen.
Ook mijn paardjes hebben geen dure sportfaciliteiten nodig Lachen een betrouwbaar adres waar ik alles zelf moet doen is prima zat.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 11:36

ikke schreef:
zitake schreef:
voorbeeldje:

Ehm, weet je nog, die overstromingen, vorig jaar juli?? Nou, dat is dus precies daar!!! Ik reed daar over de M4 op donderdagmiddag, in de stralende zon, schuifdakje open en achter ons is het daar volgelopen, niet te weinig! Besef dat dat een reden heeft. Je zit daar in een lager gebied tussen de Cotswolds en Swindon.
Om heel eerlijk te zijn, ik zou goed opletten waar ik ging wonen, voordat ik iets definitiefs uitzocht. Je weet wel, een gewaarschuwd mens en zo................

Dit was gewoon een voorbeeld, gewoon gegoogled en er eentje uitgepikt. Streek heb ik nu niet bekeken eerlijk gezegd. Maar ik besef idd wel dat daar rekening moet mee worden gehouden. Waar ik nu woon zijn er ook een aantal plaatsen waar het regelmatig overstroomd, dus ik let daar zowiezo altijd op. Bloos

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:21

gemske schreef:
Wat bedoel je precies met "schokkende dingen" ikke? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor dingen je precies bedoelt, kan ik daarop letten tzt.

Het ligt er maar aan wat je als "schokkend" wilt ervaren. Ik kom al ruim tien jaar met zeer grote regelmaat in GB (auto-onderdelen zijn daar nog steeds fors goedkoper), dus ik weet hoe ze daar met paarden omgaan. Ik ben er niet geschokt van, maar de gemiddelde "natural" zou er een rolberoerte van krijgen, om maar twee uitersten te nemen.
Ik heb daar regelmatig gereden met "ouwe zooi" wat hier als absoluut onverantwoordt zou worden bestempeld. Het spul was echter zeer goed onderhouden en ondanks de leeftijd was het matriaal uitstekend "up to the job". Je moet echter wel even door die "buitenkant" heenkijken. Die Britten hebben minder met uiterlijk vertoon dan wat hier nogal eens gebruikelijk is. Dat geldt niet alleen in de paarden, dat kom je op meer vlakken tegen. Wat ertoe doet is goed, de rest is voor mietjes.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:23

Idd Ikke, maar zo'n dingen zie je hier ook nog hoor. Hier rijdt ook niet iedereen rond in de meest sjieke set die je kunt vinden. Maar dit maakt wel niet dat ik hetzelfde moet gaan doen. Ik ben niet zo'n extreem natural type of net het omgekeerde. Eerder iets ertussenin. Maar zowiezo ga ik alles eerst van dichtbij bekijken. dus niet zomaar het eerste het beste nemen.