Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

DAt papier moet je aanvragen bij een instantie en dat duurt even voordat dat binnen is, maar het lijkt me dat iedere zichzelf respecterende DA in Engeland je dat wel precies kan vertellen. 
Branca schreef:Engeland is enorm duur met stalling. Alleen mensen met een goede baan kunnen de stalling betalen.
Je hebt daar diy (do-it-yourself) stallen en full livery (volpension).
Meeste stallen die ik gezien heb zijn ouderwets. Wel meeste open stallen, dus staldeur is gelijk buitendeur zeg maar.
Kleine stallen hebben vaak een te kleine binnenbak. En grote stallen vaak een open arena, vaak deels open rijbak.
Ik kan in mijn krantjes wel wat adressen zoeken? Wel allemaal regio Sussex.
Wat betreft hoefsmid.. de ijzers die wij hier gebruiken, gebruikt men daar niet. Zij gebruiken hele smalle ijzers (beetje type renpaard). Ook dat is daar weer duurder.
Wat betreft rijden enz.. het lijkt alsof je daar overal lekker kunt rijden.. en ruimte zat enz.. Maar als je bijv in bepaald gebied of bos etc wilt rijden, heb je vaak een vergunning nodig. Ook wordt er veel over prive-grond gereden (met toestemming).
Ik zou zeker, als ik jou was, geen pony of paard aanschaffen als je voornemens bent om te gaan studeren buitenland/emigreren. Lijkt me nou niet handig.
Daar vragen ze ook bijrijders, kan je toch ff vooruit.
Klijntjuh schreef:Ook zou je eens moeten kijken of er niet hele strenge regels zijn wat betreft het importeren van een paard. Ik weet dat als je al met je hond op vakantie wil je door ene traject van een half jaar moet.
Ikke schreef:Je kunt daar ook paarden kopen, wat zeker niet duurder is dan in NL of B.
Misschien ben ik me er niet van bewust.. ikke schreef:Als je nog geen paard hebt, waarom zou je dan eerste een paard kopen en dat vervolgens daarheen slepen?? Je kunt daar ook paarden kopen, wat zeker niet duurder is dan in NL of B.
Paarden zijn duur om te hebben in GB omdat alles met paarden onder het hoge BTW-tarief valt. Ook worden strenge eisen gesteld aan het mogen runnen van een paardentoko. De opleiding daarvoor is verplicht en niet mals, zowel qua niveau als kosten. Dat verklaart voor een belangrijk deel waarom stalling daar zo duur is, terwijl het "niveau" meestal niet dat is wat we in NL of B gewend zijn.
Los van dit alles zou ik nooit een paard meeslepen als ik niet heel zeker wist dat ik een goede plek had voor het paard. Beetje afhankelijk van wat je gewend bent, kan de wijze waarop ze in GB met paarden omgaan best "schokkend" zijn. Ze zijn niet slecht voor de paarden maar doen veel dingen toch anders dan wat we hier "op het continent" gewend zijn. Zorg dat je daarvan op de hoogte bent en het dus niet zo "schokkend" is en het duidelijk is wat je kunt verwachten en wat dat gaat kosten.
Lukt dit niet dan kan ik daar alsnog op zoek gaan. Het is ook niet zo dat ik hem ga meeslepen als ik er niet zeker van ben dat hij goed terecht komt. Verre van. Zou het verschrikkelijk vinden. Nogmaals. Ik ga de eerste maanden daar op zoek naar een goede stalling voor hem en dan pas komt het paard over. Niet eerder. Dit gaat dan ook over een tijdspanne van een 3 a 4 maand. Tja wat is schokkend. Ik verwacht zeker niks luxe zoals je hier sommige stallen hebt. Rijmogelijkheden zijn geen vereiste voor mij. Daarom dat ik nu volop aan het informeren ben. Ik ga vermoedelijk dit voorjaar nog een weekje die kant op om ten eerste nog wat stage te doen en ten tweede eens een kijkje te nemen wat alles daar inhoud. Zal zeker niet onvoorbereid gebeuren. zitake schreef:voorbeeldje:
http://www.hickscommonlivery.co.uk/tarifs.htm Hier heb je al mooie stallen, overdekte stapmolen, weide, buitenbak.
Het varieert dus allemaal een beetje naargelang wat je wenst en ik vermoed ook de regio enzo. aangezien ik niet sportgericht wens te trainen zoek ik dan ook geen stal met ideale trainingsfaciliteiten.
een betrouwbaar adres waar ik alles zelf moet doen is prima zat. ikke schreef:zitake schreef:voorbeeldje:
http://www.hickscommonlivery.co.uk/tarifs.htm Hier heb je al mooie stallen, overdekte stapmolen, weide, buitenbak.
Het varieert dus allemaal een beetje naargelang wat je wenst en ik vermoed ook de regio enzo. aangezien ik niet sportgericht wens te trainen zoek ik dan ook geen stal met ideale trainingsfaciliteiten.
Ehm, weet je nog, die overstromingen, vorig jaar juli?? Nou, dat is dus precies daar!!! Ik reed daar over de M4 op donderdagmiddag, in de stralende zon, schuifdakje open en achter ons is het daar volgelopen, niet te weinig! Besef dat dat een reden heeft. Je zit daar in een lager gebied tussen de Cotswolds en Swindon.
Om heel eerlijk te zijn, ik zou goed opletten waar ik ging wonen, voordat ik iets definitiefs uitzocht. Je weet wel, een gewaarschuwd mens en zo................
gemske schreef:Wat bedoel je precies met "schokkende dingen" ikke? Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor dingen je precies bedoelt, kan ik daarop letten tzt.