paarden op Curacao

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

paarden op Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 12:54

heeft er toevallig iemand ervaring met paarden houden op Curacao, en dan ben ik vooral benieuwd naar de ervaringen met 'weide' en het bijvoeren of niet bij gebrek aan gras.

Mijn schoonmoeders vader had er veel paarden, dus uiteraard ga ik haar ook uithoren:p

Valeriej

Re: paarden op Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:55

Hallo,

interessante vraag...

mijn vriend en ik hebben ook de droom naar Curacao te gaan wonen maar zou ook graag mijn eigen paard willen.
En omdat het daar inderdaad niet zo makkelijk is qua weiden en 'gras' heb ik er ook schrik voor.

En zijn er meerdere paardenrassen op Curacao als Paso Fino's?
Laatst bijgewerkt door Valeriej op 13-12-08 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 10:58

Ja, ik weet dat er veel paarden staan op Curacao, ook hele maneges (een jeugdvriendje van mijn man zijn ouders (nog duidelijk?) hadden een manege.)

Ik ben alleen erg benieuwd hoe het in zijn werk gaat met bijvoeren/weidegang enz.

Zoiezo komt er nog de vraag bij of het uberhaupt mogelijk is paarden die hier geboren zijn en kou gewent zijn daar heen te verhuizen. (de hondjes gaan zoiezo mee, en ik neem aan dat de paarden gewoon een continue zomervacht krijgen, maar ik ga het nog uitzoeken. Knipoog

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:00

Er zijn (voor zover ik weet) alleen Paso Fino's op Curacao. Deze staan voornamelijk de hele dag binnen, in hun stallen omdat het gewoon té warm is om buiten te staan. Dit was in ieder geval het geval op de 2 stallen waar ik ben geweest en heb gereden. De grond is niet echt vlak en bij deze 2 stallen hadden ze ook niet echt een bak. Wel een grond gebied met de afmetingen van een grote bak waar gereden werd en getraind voor de Paso Fino wedstrijden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:03

Het is in ieder geval geen probleem om paarden daarheen te verhuizen.
Heb in het verleden ook paarden naar Curaçao verkocht en die hebben daar geen moeite gehad met de overgang.
Papieren rond krijgen is wel iedere keer een probleem omdat de regels nog wel eens opeens veranderen.
Dit waren overigens gewoon KWPN'ers.

Hooi wordt gewoon ingevoerd en is daarom duur.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:05

Heb eigenlijk nog nooit een paard op een stukje land zien staan in curacao. Lijkt me ook een beetje sneu zo in die hitte. Er groeit ook geen gras zoals wij dat hier kennen..Ik weet wel dat er een manege is waar ook pensionpaarden staan. Ik kan me herinneren dat die wel wat (overdekte) padockjes hadden.
Ik zou mijn eigen paard (gewend aan ons klimaat) nooit meenemen naar curacao. Sommige rassen doen het daar overigen wel weer prima (de paso fino inderdaad onder andere)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:07

een bak heb je daar zo aangelegd....kan nooit veel kosten....
volgens mij valt de hitte wel mee...het is daar wel warm maar het waait er ook,dat scheelt

eismctwee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:45

en het is heel vochtig.....

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:49

Een vriendin van mij heeft daar gewoond en er een manege gerund. Mocht je haar willen benaderen, PB dan even voor een e-mail adres Lachen

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:50

Op Curaçao staan de paarden (zoals ik ze heb gezien, en bij m'n oom en tante) op stal. Of op een stukje grond waar bomen staan, zodat ze schaduw hebben.