Bodem round pen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Bodem round pen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:38

Ik heb in onze tuin/bos een round pen gemaakt vorig jaar. De ondergrond is bosgrond en een de helft van de round pen is bijna niet te gebruiken, zeker als het wat natter weer is. Jammer, want die andere helft is bijna altijd goed, maar ja ... M'n paard zakt weg en kan z'n hoofd niet bij het werk houden omdat hij zich aan het concentreren is op waar hij moet lopen. Vorige zomer was die round pen goed te gebruiken en deed ik daar vooral grondwerk in.
Nu zou ik ook willen rijden in die round pen. Het komt steeds voor dat de piste niet vrij is waar ik train of ik wil hem nog vlug even losgooien tussen twee buien door en ik kan daar een trailsparcous makkelijk in oefenen. Hebben jullie tips over hoe ik deze bodem toch beter kan maken? Alle tips zijn welkom en misschien ook een gedacht van een prijs erbij.

DubbelFun

Re: Bodem round pen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:07

Uitgraven, drainage met puin erin, doek er over, en zand erin, evt gemengd met cocos of speciaal daarvoor bedoelde houtsnippers.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:39

WN-AM >> VSW

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:27

tip nooit puin op de drainage doen!! p[uin kan door je buis drukken ,zit er gat in en zo kan er zand of grond in komen. of het puin kan je buis afknijpen zodat je ook verstopping krijgt Knipoog liever schelpen en /of speciaal drainage zand om de buis.

PokerFace.x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 20:09

Wij hebben in onze round pen zeezand gedropt Lachen