kosten weidegang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

kosten weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 10:28

Hallo,

Mijn vraag is wat jullie betalen voor weidegang voor jullie paard. Het gaat om 24/7 weidegang. Er is dagelijks controle (vaak meerdere keren per dag). Er wordt in de winter 2 keer per dag hooi bijgevoerd, 's zomers eventueel rantsoendraadje neergezet en verzet. Er is dus geen stal. Biks moet je zelf voeren als je dat wil. Het is incl gebruik van goede buitenbak met goede bodem en verlichting en springmateriaal. Je spullen kunnen in een schuur liggen. Er is een verharde poetsplaats buiten, met een kraan en tuinslang.
Wat vinden jullie een normaal bedrag hiervoor?

Mirjam

francaa

Re: kosten weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:49

150 euro ?

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:51

Dit betaal ik ook..

Als het weer het toelaat, voornamelijk dus 's zomers, 24-7 weidegang met schuilstal/paddock/af & toe bijvoeren.. Voor 150 euro!

Voor die 150 euro heb ik 's winters ook een heerlijk stalletje
met paddock eraan voor mijn paard.. Lachen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:52

afhankelijk wat er bij de prijs zit inbegrepen( bekappen, ontwormen)
denk ik ook wel 150 euro eigenlijk.
de prijs gaat al weer omlaag als je zelf bijvoorbeeld ook meehelpt(1 keer in de week voeren en 1 keer per maand uitmesten bijvoorbeeld)
p.s. waar ergens is de weidegang die je bedoelt?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:54

Daar betaal je hier incl. een stal, hooi en stro 100 euro voor.
Ik vraag zelf 50 euro incl hooi maar dan heb geen rijbak bij aan de wei.
150 euro is nog redelijk als je het niet erg vindt dat er geen stal of schuilstal is.

Edit: info en typo
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 10-12-08 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:56

90 euro, incl. schuilstal, onbeperkt kuil, zelf voeren alleen geen wisselwei en alle onderhoud aan de wei zelf doen. Dus met alle faciliteiten die je hebt (alleen heel erg jammer dat er geen schuilstal is, is er wel beschutting van bomen oid?) denk ik dat 150 redelijk is, hoewel ik dat hier voor halfpension betaal. Knipoog Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:03

In het noorden kun je nog 24/7 weidegang vinden voor 60 euro inclusief ruwvoer. Moet je wel goed zoeken, want in de winter weidegang is lang niet overal mogelijk.

Ik vraag meer voor 24/7 buiten voor een paard (in de winter korter weidegang, en langer in paddock) en dan exclusief kosten ruwvoer en wortelen (wordt verrekent naar verbruik) en er wordt verwacht dat je regelmatig mee helpt met verzorgen van de paarden. Dan heb ik wel een schuilstal in een deels bestraatte paddock (en nog stallen) zodat ze ook bij erg slecht weer goed verzorgd kunnen worden en niet 24/7 nat hoeven te staan. Je kunt droog poetsen en voeren en verder gedraineerde buitenbak met lamp, en slang om af te spuiten.
Ik heb helaas geen droge hoge zandgrond, dus kost het veel meer tijd en energie en geld om de paarden 24/7 buiten te houden.

Als je de mazzel hebt in een gebied te wonen met stevige droge zandgrond, dan kun je vrij goedkoop weiden het hele jaar door. Als je in een gebied woont met natte grond, dan wordt het al heel moeilijk om überhaupt iets te vinden waar ze in de winter in de wei mogen.

Waar woon je?
Laatst bijgewerkt door joyce B op 10-12-08 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:05

Er is geen schuilstal, maar er staan wel bomen om het land. Even voor de duidelijkheid, ik zoek dus geen plek voor mijn paard, het is juist andersom. Wij zijn de eigenaar/pensionhouder, en ik vroeg me af wat wij kunnen vragen.
Bekappen moet je zelf regelen, ontwormen willen wij wel regelen (moet namelijk tegelijk met onze eigen paarden) maar zit niet bij de prijs in. Het is in Drenthe, 12 km van Assen.

Mirjam

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:12

oke, ik weet dat vlakbij assen( ook ongeveer 12 km) de stalling( bijna hetzelfde als die van jullie 165 euro is.
maar dit is een holistisch trainingcentrum en heeft dus ook meer andere dingen daarnaast.

hoe zijn de uitrijmogelijkheden?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:16

Dat er geen stal of schuilstal voor de winter is vind ik wel een bedenking als ik zie dat de paarden hier de loopstal bijna niet verlaten bij slecht weer. En als ik die van de binnenboxen buiten zet voor een paar uur, gaan die ook in de loopstal staan en jagen de vaste bewoners buiten.
Ik heb al 100 euro gevraagd (meer wou die toen niet betalen) voor vol pension met in ruil 2x per week helpen uitmesten en een 3X het paard in de week in de les in bruikleen. Was wel dubbel portie hooi en krachtvoer + wortelen bietenpulp stro enz. inbegrepen. En dat was nog te veel. Ik zou het nu ook niet meer voor minder dan 150 euro doen en dan nog met gewoon standaard voeding en veel weide gang. Wat nu mogelijk is met de aankoop van een perceel voor de deur. Nu nog eens nagaan of er een schutstal op mag.
Dus conclusie : Ik vind eigenlijk 150 euro wel veel als er geen beschutting is.
100 euro is hier voor enkel weidegang zonder stal de normale prijs en hier zijn de weide voor paarden schaars. Zo gauw er meer nutvoorzieningen zijn zit je snel tegen de 200 euro en dan spreek ik nog niet over de maneges.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:18

O ja vergeten te vertellen:
uitrijmogelijkheden zijn super! Zonder door verkeer te moeten kom je op Balloerveld (15 minuten). En zijn heel goed veel verschillende (kleine en grote) rondjes te rijden hier. Staatsbossen op rij afstand.

In geval van nood is er wel een stal. Wij hebben wel stallen, alleen hebben we die nodig voor onze eigen paarden.

Mirjam

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:21

ik vind het niet een nadeel dat er geen schuilstal is eigenlijk, en de uitrijmogelijkheden zijn ook een groot voordeel natuurlijk!
je zoekt naar klanten die heel bewust voor 24/7 buiten kiezen, dus vind ik niet dat je de prijzen kan vergelijken met die van een manege!
geven jullie zelf ook lessen of houden jullie trektochten?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:26

Wat je aanbiedt, dus weidegang, goede buitenbak en uitrijmogelijkheden, kost hier in de omgeving rond de 100 euro (wel met schuilstal). Zonder buitenbak vind je het al voor 60 euro.
Voor de rest is het een kwestie van vraag en aanbod in je eigen omgeving.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:52

Ik betaal 's zomers 98 euro aan weidegang (mooi bedrag he?), maar volgende zomer moet het anders omdat de mijne ZE heeft en risico voor hoefbevangenheid. Waarschijnlijk komt ie dan op een kaler grasland en bijgevoerd met hooi, dit komt er uiteraard bij. 's Zomers krijgt ie geen bix.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 11:56

Bedankt allemaal voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee.

Mirjam

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:58

Persoonlijk vind ik dat het met 100 euro wel op moet houden.
Bodembedekking in de stal is prijzig maar dat speelt hier geen rol.
Ook geen stal of dergelijke, 100 euro meer zou ik hier niet voor willen geven.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:59

Voor €100 heb ik hetgeen jij beschrijft + 3 aparte stallen en een inloopstal. Dus ik zou er niet té veel aan geven.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:01

Ik zou ook denken aan 100 euro per maand..

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:05

ijslandermir schreef:
Bedankt allemaal voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee.

Mirjam

Veel succes dan met je zoektocht naar een nieuwe weidebewoner en ik hoop dat het goed klikt tussen mensen en paarden.

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:11

In de wintermaanden betaal ik 120 euro vanwege dat ze 's nachts naar binnen gaat. Bij die 120 euro zit stro en onbeperkt kuilvoer bij. Het biks en dergelijke moet ik zelf aanschaffen, plus dat ik haar volledig zelf moet verzorgen. Ze word 's morgens buiten gezet, maar binnenzetten en uitmesten moet ik zelf doen.

In de zomermaanden gaan ze het land op en dan betaal ik 100 euro omdat we dan geen stro gebruiken.
Bij mijn stal heb ik een wasplaats en een buitenbak.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:26

wij hebben hier ook wat mensen staan die hun eigen stuk weiland krijgen met 1 stal en een schuilstal ze mogen verder het stro pakken wat ze willen. wij voeren ze 2x per dag en 3x per dag hooi. Ze kunnen gebruik maken van de wei, bak, longeerbak en paddocks. en kunnen aan huis opzadelen en hun spullen opbergen. hier vragen we 90 euro voor. Pling
je moet wel de juiste mensen vinden die hun paard in een wei willen hebben in de winter zonder schuilstal. dus de juiste prijs moet er wel zijn.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:34

Bij mij staan ook twee paarden in pension, 24/7 buiten met schuilstal.
Bij mij betaald de een 125 euro in de maand, inclusief bijna onbeperkt hooi in de winter. Ze kunnen gebruik maken van een verlichte buitenbak en longeercirkel. Ook is er een ruime loopstal en een verhard stuk voor de stallen. Hier houd ik in de winter echt niet heel veel aan over, in de zomer natuurlijk wel, dan eten ze toch meer gras. Ze mest wel twee keer in de week.
De ander staat in opfok, mest ook 2 keer per week en betaald 85 euro.
Ik vind dat redelijke bedragen, vooropgesteld dat deze mensen ook helemaal niet willen dat hun paard op stal wordt gezet, en dit dus juist bewust kiezen. In onze omgeving zijn in de winter bijna geen stallen met zeer ruime weidegang of zelfs 24/7 te vinden.

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:26

mmm ik betaal 120 euro voor: 24/7 weidegang, stal van 4 op 3 + plaats voor hooi en voer (eten moet ik wel zelf kopen)
moet stal zelf uitmesten en eten zelf geven, ook zelf op de wei zetten.
maar de 'piste' is een ramp, kan je alleen op hete zomderdagen op gewoon een stukje zand dat is omheint.
De boer die de stallen verhuurt woont ernaast dus de paarden staan redelijk veilig.

dus ik zou 120 een goede prijs vinden
ik heb een stal maar geen piste
jij een goeie piste maar geen stal

zilverstarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:25

80 euro!

zilverstarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:26

Voor enkel en alleen weidegang dan.. Ze hebben ook stroomlint met schapengaas, dus uitbreken zou knap zijn. Ook hebben ze automatische drinkbakken en hooi erbij ingegrepen. Geen bakken of stalling maar ze staan wel vlakbij een mooi stukje bos.