2jaar geleden heb ik een piste laten aanleggen door een grondbewerker, deze lag goed tot deze winter, nu blijft hij contstant nat en droogt niet, zolang onze grachten droog staan is mijn piste goed, want opzich is hij best goed gedraineerd. Maar nu heeft de gemeente de grachten opgekuist en de doorloop verbindingen hersteld. Je kan je al voorstellen, het water van alle lage weides zorgt ervoor dat mijn gracht nu onder water staat, waardoor de draignage nietsmeer helpt...
Mijn piste ligt +- normaal 40cm hoger dan de gracht maar nu staat het water maar 20cm verwijderd van mijn piste.
Mijn paarden gebruiken vaak de piste als paddock waar ze in staan vb wanneer het stormt dat ze binnen en buiten hun stal kunnen lopen. En smorgens staan ze er altijd een uur of 2 op de piste/paddock, voor ze op de weide gaan. Dus de paarden mesten wel vaak in de piste.
langs 1 kant van de piste staan er bomen, in de herft verliezen deze steeds hun bladeren op de piste, dus zorgen ze voor een slipachtig gedoe. Ik probeer steeds zoveel mogelijk bladeren eruit te halen maar vaak plakken ze al in de modder en heb ik meer zand dan bladeren mee.
Of heeft iemand een ander idee?
Alvast bedankt Vicky