en vroeg me af hoe jullie paarden het geleerd hebben?
heeft er iemand ervaring mee??
en hoe deed je het?
ik heb wel hulp hoor van mensen, die zelf ook paarden voor de kar hebben.
maar ben ff benieuwd. hoe of wat en wie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) in 2'span gezet, mathilda trok wel het meeste, maar zo leerde hij tog het tuig en de kar kennen, mijn vader hield sipke vast, nou was sipke ook een super relaxed paard
,
, ook tegen de onderbenen aan! Ook geen reactie...dus autoband erachter...na een aantal keren, vond ik dat het tijd werd voor een kar! Dus een instrutrice er bijgehaald om wat praktische dingen te leren, alleen mijn haffie wilde niet dat zij haar beleerde, dus kregen we van die bokpartijen, hoe harder ze terug sloeg, hoe erger het werd! Dus weer zelf erachter...Dat zonder protest!
Moet heel eerlijk zeggen dat ik het toen eigenlijk zoiets had, misshien is ze toch niet geschikt!(Zoals die eerste man zei!)Uiteindelijk heeft ze me verder geholpen, ook met de kar. Eerst zij er naast, ik op de sulky. Hartstikke geweldig is het verder gegaan!Ze deed alsof ze nooit anders heeft gedaan! Inmiddels heb ik ook mn koetsiersbewijs, dat zegt ook niet erg veel! Want je hebt ervaring nodig, door het alleen maar te doen kom je aan die ervaring!