Hier staat het hele verhaal (laatste stuk).
Het gaat om een vrouw die volgens mij doodsbang is van haar paard. Ze ziet lijkbleek en bibbert op haar benen. Het viel me vandaag echt goed op, zat eens te kijken en ik zag gewoon dat ze bang was. Al eerder dat ik dacht: je gaat toch niet voorover zitten als je paard idioot doet. Dat is volgens mij iets typisch angstigs (mijn zusje doet dat meteen bijv.). Maar goed, ik vind het eigenlijk best zielig. Mijn vader heeft er maling aan en vindt het maar onzin (zoals altijd). Ik ken die hele manege niet, ken dat hele mens niet, maar nou vroeg ik me af of ik misschien op haar af moet stappen en moet zeggen wat ik vind, dat ik haar serieus wil helpen.
Zelf ken ik dus eigenlijk geen angst, met Voltrack heb ik wel eens gedacht: waar ben ik ooit aan begonnen, en ook wel eens lijkbleek gezien, maar zodra hij écht vervelend werd werd ik onwijs kwaad. Mijn zusje is ook wel eens bang, dan schop ik haar gelijk van Jopie af omdat ik weet dat het niet beter gaat als ze blijft zitten (heb al geprobeerd om haar uit te leggen dat ze niet bang hoeft te zijn ed, longe eraan, alles zowat). Deze vrouw is alleen een ander geval. ZE is neit bang, nee ze staat echt doodsangsten uit. In mijn ogen (heb er ffkes over nagedacht) isoleert ze haar paard van andere paarden, waardoor hij meer naar andere paarden toetrekt en er op reageert (is logisch als ik ff als paard denk), waardoor zij nog banger wordt. Ze zit dus in een neerwaartse spiraal. Of het zo is weet ik echt neit, ik ken haar niet. Maar het knaagt gewoon, zal ik eerst de manege bellen en vragen of het zo is, of zal ik de eerst volgende keer dat ik haar zie haar aanspreken en gewoon recht voor zn raap zeggen wat ik vind/denk? Wat denken jullie? In het echie ben ik niet zo'n durfal, ik kijk liever de kat uit de boom. Maar toch wil ik het ook wel proberen om te kijken of ik écht een beetje feeling heb voor paarden. Die 3 van ons zijn ook rotzakken, maar flikken me niets. Dus ergens ben ik ook nog egoïstisch ook....
Iemand ervaring met angst oid? Dat je bang bent geweest en zegt: al was het een kleuter geweest, elke hulp is welkom? Of juist laten gaarkoken in haar eigen sop? Al denk ik niet dat ik het kan aanzien.
[Edit Karin:] Foei Laui, volgende keer een wat minder algemene titel hè?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-07-01 21:55 ]</font>