Aanschaffen eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nic10

Aanschaffen eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 16:51

Hallo allemaal,

Na 20 jaar heel veel paard te hebben gereden op maneges en bijrijpaarden ben ik er nu aan toe én heb ik de mogelijkheden om een eigen paard aan te schaffen.

Graag zou ik van jullie willen weten hoe jullie dit hebben aangepakt, ik wil sowieso een deskundig iemand inschakelen om te helpen met zoeken hebben jullie dit ook gedaan? En hoe zijn jullie te werk gegaan? Ik hou al een tijdje het 'aanbod' bij op bokt en marktplaats enz.

Wat jullie vaste lasten per maand zijn voor stal, verzekering, veearts enz.?

Misschien is dit onderwerp al vaker geplaatst, maar ik hoop toch op een reactie!

Alvast bedankt!

Doei!

Manske

Re: Aanschaffen eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:16

Hier zijn idd al heel veel topics over geplaatst. Misschien dat je het beste toch even de zoekfunctie kunt gebruiken Knipoog

Het inschakelen van een deskundige om mee te nemen als je een paard hebt gevonden wat je aanstaat is in ieder geval heel verstandig!

Succes met je zoektocht.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:52

Vooraf goed bepalen wat je eisen en doelstellingen zijn.
Zoveel mogelijk paarden gaan bekijken en berijden, elke keer leer je wel iets bij of doe je ideeen op.
Als je iets echt intressant hebt gevonden eens langst gaan zonder te verwittigen, dan kunnen ze niets "voorbereiden".
Trachten zoveel mogelijk van de levensloop van het paard te weten te komen.
Veel geduld hebben.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:58

de aankoop van een paard is opzich het minst moeilijke, tuurlijk moet het paard wel goed zijn en klikken enz.

maar maandelijkse onderhoud, dat is toch wel een probleem waar veel mensen tegen aan lopen en bvb al snel tegenvalt.

idd als je een leuk paard hebt gevonden, neem iemand mee met verstand van zaken, zodat die het paard goed kan beoordelen, ook voor de dingen die jij ermee wil gaan doen.

mijn advies laat het paard áltijd rondom keuren (klinisch en rontgenologisch), hangt wel een beetje af van de prijs van het paard en je bedoelling ermee, maar toch zo kun je op het moment dat je hem koopt een hoop dingen uitsluiten.

kosten wat je kwijt bent per maand, stalgeld etc, dat is eigenlijk heel verschillend per regio... Bloos

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:00

herkenbaar! Ik heb sinds 3 maanden een eigen paard Lachen ik ben gaan rond kijken op marktplaats/sporthorses/handelstallen! En ik heb een fokker meegenomen voor wie ik een paard heb gereden..hij weet wat er te koop is en wat normale prijzen zijn! Daarnaast altijd laten keuren!! Niemand kan in een paard kijken! Dus ook rontgenologisch!

Qua kosten;

Stal: 135 p/m (incl voer) (verschilt heel erg per regio!!)
Entingen: (basisenting) 2x over 27,5
Hoefsmid (bekappen) 25eur

Daarnaast heb ik mijn paard verzekerd (standaard verz.) bij equipe; 150eur op jaarbasis geloof ik!

En dan krijg je nog je tuig, dekens, vereniging, wedstrijden (als je dat van plan bent natuurlijk) etc.!

Zorg naast de aanschaf dat je beschikt over een spaarpotje voor noodgevallen! Ik ben student en heb een bijbaan dus het is geen vetpot ik zorg echter wel dat ik altijd 200eur over heb eind vd maand op mijn lopende rekening (daarnaast heb ik dus nog een spaarrek. met een leuk zakcentje)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:52