dit zal gaan om een open kaploods met 3 ruimtes: 2 ruimtes van 10,5 bij 4 die afgesloten zijn en 1 grote ruimte van 21 bij 10,5 die aan een zijde open is, maar hierna wel gesloten gaat worden. waarbij er een open verbinding is van zn 2,5 meter tussen de kleine ruimtes en de grote ruimte.
De vloer is geheel van gesloten gestort beton, de muren zijn geheel opgemetseld en het dek is een golfplaten dak met om de zoveel meter een lichtplaat.
Mijn plan tot dus ver (sta erg open voor jullie ideeen) is om de linker ruimte te gebruiken om een zadelkamer in te bouwen en daarnaast de wasplaatsen/opzadelplaatsen. hierbij zullen 2 plaatsen voldoende zijn.
de rechter ruimte van 10,5 bij 4 zou ik willen gebruiken als kleine loopstal voor z'n 3 merrie's.
zelf dacht ik aan 13 stallen vn 4 diep en 3 breed, hierdoor blijf ik ook een brede gang over houden van circa 3 meter.
ook zou ik een extra uitgang willen tussen de voorste boxen van 3 breed, waarbij ik ook een solarium langs de kant wil, een smalle doorgang dus.
de kleine ruimtes zijn tevens voorzien van een "2e verdieping" hier zou dus nog een stro/hooi opslag kunnen.
alle tips en ideeen zijn welkom, ook qua keuze van boxen, wel staat vast dat de normale boxen zowiezo met de hand worden gemest, de loopstal moet een mogelijkheid houden om deze uiteindelijk met de trekker te kunnen leeghalen
plattegrond van situatie nu:

snelle schets van mijn idee tot zover:

3d:
http://beta.floorplanner.com/projects/18184644