Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
zou neerkomen op nog geen 50 euro per ton... Rianneke schreef:kun je het niet einde zomer bij een boer zelf van het land af halen? wij betalen dan 80 cent per klein pakjezou neerkomen op nog geen 50 euro per ton...
russel schreef:Waar in Gelderland haal jij ze ?
(ligt tussen Wijchen en Druten in...)
Dus als hij gaat persen moet het ook opgehaald worden... Meestal weet hij wel ong. welke dag, maar door een bui of juist goed weer kan dat eerder of later worden...
L_bonsai_L schreef:volgens mij kan je gewoon naar een boer gaan die stro over heeft, en kan je het dan heel goedkoop mee krijgen omdat hij het anders weg gooit, dat is teminste bij vrienden van ons zo, die geven het gewoon weg.....
maar dan is het meestal wel aan mensen uit de buurt.....
Diablo schreef:L_bonsai_L schreef:volgens mij kan je gewoon naar een boer gaan die stro over heeft, en kan je het dan heel goedkoop mee krijgen omdat hij het anders weg gooit, dat is teminste bij vrienden van ons zo, die geven het gewoon weg.....
maar dan is het meestal wel aan mensen uit de buurt.....
Stro gratis weggeven? Zooo, jammer dat ik niet in de buurt woon. Ik heb van die rollen stro (1.80 hoog) en daar heb ik geloof ik 30 euro voor betaald.

Welshcobfan schreef:Mwah, ik kreeg ook wel gratis hooi omdat de boer de schuur leeg moest hebben![]()
Maar voordeel van de grote balen is dat je het makkelijker buiten kan laten omdat er plastic omzit. Nadeel is als je een beetje stro eruit moet plukken
Maar in verhouding is zo'n grote baal neem ik aan wel voordeliger dan pakjes hooi.

prijs was ietsje hoger als het jaar ervoor maar nog steeds goed te doen. Wel komen er steeds meer mensen stro halen bij de boer waar wij al jaren ons stro halen.
Veel makkelijker in opslag, gewoon een paar keer met materieel de boel neerzetten, je hoeft niet elke dag een nieuw pak open te snijden maar kan gewoon een tijdje met een baal doen.