Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

opgeheven

Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 09:35

Vanwege de kostenstijging van het aanschaffen van stro zijn de kosten bij onze pensionstal vorig jaar verhoogd met 25 euro per maand.

Onlangs heb ik een brief gekregen waarin een verhoging van de kosten worden aangegeven en om een lang verhaal kort te houden en jullie allerlei berekeningen te besparen komt het erop neer dat ik per 1 januari 2009 420,- euro per maand moet gaan betalen. Het is een prijsstijging van 12%.

Ik ben benieuwd naar prijsstijgingen bij jullie pensionstallingen (als dit van toepassing is natuurlijk), of dit is onderbouwd en hoe de algemene reacties zijn van medepensionklanten. Vul a.u.b. de poll in en geef hieronder aan wat jouw mening of ervaring hierover is.

Thanks
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-08 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek 465 naar 420 veranderd in post.

scoopje

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:38

Alles is ook zo duur geworden he!

Ga maar eens bij de fouragehandel vragen naar de prijzen van hooi en stro van de voorbije jaren, die rijzen de pan uit.
Ik betaal liever wat meer, en dat mijn paard dan goed staat, dan dat de pensionhouder gaat beknibbelen op stro en voer.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:39

ja bij ons gaat het ook weer omhoor, ben hier een maand of 3 geleden komen te staan en ben toen begonnen met 240 eiro per maand, per 1 januari word dat verhoogd maar 275 euro in de maand.

of het terrecht is? tsja daar ben ik nog niet met mezelf over uit, haha, daar moet ik nog maar eens goed alle voors en tegens tegen elkaar gaan afwegen Knipoog

scoopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:39

Wij gaan van 175 naar 200 euro per maand

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:40

Tja dat ben ik helemaal met je eens, maar 100,- euro p/m verhogen zoals een pensionstal hier in de buurt is toch imo wel een beetje uit proportie.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 09:40

Ik begrijp heel goed dat alles duurder wordt maar als wij vanuit het bedrijf een prijsstijging moeten doorvoeren aan onze klanten dan moeten wij dit onderbouwen en niet zomaar aankondigen. Ik heb nu geen idee waar de prijsstijging door komt. Ik zou graag zien dat er een begeleidend schrijven bij zou zitten die het bedrag zou verklaren.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:44

daar heb je helemaal gelijk in, wij kregen ook alleen te horen, wegens de steeds hogere kosten verhogen wij het stalgeld weer, niet om het hoe of het wat erom heen, daarom zit ik ook nog even te wikken en te wegen of het terrecht is. want op zo dik vlas staan ze niet bij ons en goed onderhouden wordt het ook niet, moet sowieso nog even een gesprekje aangaan van de week Knipoog

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:45

ik dacht juist dat het stro weer goedkoper was geworden Clown
ik heb nog niets gehoord over verhoging..
vorig jaar wel van 325 naar 335 Tong uitsteken
wacht het nog maar even af..

Mistic

465 euro per maand? Is dat voor 1 paard?

Ik ben per 1 september 5 euro meer gaan betalen. Ik heb tot nu toe nog niets gehoord over verhogingen per 1 januari.

valine

Onlangs heb ik een brief gekregen waarin een verhoging van de kosten worden aangegeven en om een lang verhaal kort te houden en jullie allerlei berekeningen te besparen komt het erop neer dat ik per 1 januari 2009 465,- euro per maand moet gaan betalen. Het is een prijsstijging van 12%.

Ik neem aan dat dit de stalling is van meerdere paarden?

Om ontopic te blijven,ik vind bij sommige stallen dat de kostprijs van stro wel heel makkelijk doorberekend wordt in de stalling,en imo ook niet nodig is.

Mir89

Ik hoorde het van meer pensionstallen. Alleen €25,- per maand vind ik wel veel.
Waar ik met mijn paard gestald sta zijn we nog niet in prijs omhoog gegaan.
Betaal nog steeds €200,- per maand.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 09:47

@ Valine, nee ik heb daar 1 paard staan, op zaagsel omdat hij allergisch is voor stro. Ik heb dus nog eens extra kosten omdat er handmatig moet worden uitgemest in mijn paard zijn stal. Die extra kosten waren 27,50 per maand maar gaan naar 65 euro per maand. Daarnaast wordt het algemene stallingsgeld dus ook verhoogd naar 400 euro per paard per maand.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:48

Stro is idd weer goedkoper geworden... dus dat is niet echt een goed argument. Duivel

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:52

Bij ons is de stalling in september met 7,50 omhoog gegaan. Daarvoor hadden ze in januari de kosten al gesplitst (zelf bodembedekking bestellen bij de staleigenaar of iemand anders, gezien de kosten en grote onenigheid mbt gebruik stro, zaagsel of vlas) maar daarvoor was er sinds 2001 geen prijswijziging geweest, dus ik klaag niet Haha!
Zelf ben ik, ondanks de verhoging, nog steeds niet meer dan 200 euro per maand kwijt aan stalling en voer, dit is voor een stal met binnen- en buitenbak. Dit is in Friesland dus dat zal de prijs wel wat drukken Knipoog

Bijna 500 euro per maand vind ik wel erg duur trouwens Bloos , heb je hele mooie faciliteiten verder?

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 09:52

Ik heb net een fouragehandel gebeld, de meneer zei dat er niet een duidelijke prijsstijging is aangekondigd van de verkoop van stro/vlas o.i.d. Hij heeft aangegeven dat de vervoerskosten zullen stijgen en ook de verkoopkosten maar dat dat nog niet in een percentage te zeggen is. Brandstof is op dit moment goedkoper dus het zou een en ander op moeten heffen. Een inflatiestijging zou reeel zijn maar een stijging boven de 10% per maand is niet te zeggen.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:52

Bij ons geen prijsstijgingen tot nu toe. Ze staan allemaal bij ons op zaagsel. En iedereen mest twee keer in de week met ze tweeen alle stallen.

@montignac op zaagzel handmatig uitmesten. en hoe doen ze dat met stro dan ieder paard moet toch gemest worden. Beetje raar dat jij dan meer moet betalen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:54

over verhogingen weet ik niets want ik heb ze thuis staan.
ik merk wel dat het onderhoud echt duuder is geworden de laatste 1a2 jaar. [in alles,niet alleen stro Knipoog ]
ik vind het alleen vreemd hier te lezen over verhogingen en van de week in een ander topic juist verlaging en leegloop door de economie Bloos
ik volg even dus Haha!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 09:57

@Caeruleau, de stal waar mijn paard staat is wel luxe te noemen en de facaliteiten voor ruiter en paard zijn ook goed. De stallen zijn ruim en licht en de paarden kunnen naar buiten kijken. We hebben een binnen- en buitenbak, wasplaatsen en solarium,een restaurant en schone toiletten en kleedruimte met douche. De stal staat algemeen bekend als luxe. Paarden worden niet buitengezet alleen tegen extra kosten. Dit is verder allemaal niet erg, ik heb daar voor gekozen en blijf hier ook verder staan. Ik voel me er prettig mijn paard heeft het naar zijn zin en de uitrijmogelijkheden zijn legio (rand van het bos bij beekbergen) Hulp als je het nodig hebt en altijd mensen aanwezig.

Ik heb rondgevraagd bij omliggende pensionstallen met dezelfde facaliteiten maar die komen niet boven de 300 euro per maand uit.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:57

Bij ons is de prijs voor de stalling per 1 jan dit jaar met 15euro omhoog gegaan.
We betalen nu dus 355euro per maand.
Per 1 jan 2009 gaat de stalling weer met 15euro omhoog!!!
Dan betalen we dus 370uro per maand!

ok daar zitten wel 4 lessen in de week bij in en het geruik van 3 bakken e.d.
maar het wordt wel steeds kostbaarder zo!

En daarbij is het ook nog zo, dat onze PH zijn eigen Stro, kuil en hooi verbouwt...

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:58

Denk dat het met vraag en aanbod te maken heeft. Hier in de buurt zijn er nog steeds 'wachtlijsten' voor de betere stallen. Tevens heeft het ook met het beleid van de stal te maken.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 09:59

ecyoj schreef:
Bij ons geen prijsstijgingen tot nu toe. Ze staan allemaal bij ons op zaagsel. En iedereen mest twee keer in de week met ze tweeen alle stallen.

@montignac op zaagzel handmatig uitmesten. en hoe doen ze dat met stro dan ieder paard moet toch gemest worden. Beetje raar dat jij dan meer moet betalen.

Goed geregeld bij jou dus Knipoog Bij ons staan twee paarden op zaagsel, de mijne en zijn buurman. De rest staat allemaal op stro en dat wordt machinaal uitgemest met een bobcat. De wanden van de stallen kunnen naarvoren worden geschoven en de paarden staan dan in lege "stallen" in het midden van de gang. Iedere woensdag worden alle stallen compleet uitgemest en de paaden staan vervolgens op een zeer royale laag stro.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:59

Hier geen verhoging. Vorig jaar wel, dat was een tientje. Ik denk ook niet dat de staleigenaar er mee weg komt als hij het weer verhoogt, terwijl de nieuwe binnenbak nog gebouwd moet worden.

@waypoint: ben dan eigenlijk wel benieuwd waar jij je paard hebt staan dan Bloos

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:59

Bloos! 465 voor 1 paard....
Ik zit niet zo in de pensionprijzen want ik heb ze aan huis, maar volgens mijn betaal jij errug veel! Ik mag hopen dat je daar ook de faciliteiten naar hebt?
oke ik lees net dat je op een luxe stal staat Knipoog
Laatst bijgewerkt door shera op 26-11-08 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

estertemmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:00

hallo en waar in welke provicie of plaats betaal je 465??
bij ons betaal ik voor 3 490 euro we hebben binne bak buitenbak padocks weidegang en luxe stallen en we staan op vlas en een solarium.

vind idd ook wel erg veel voor 1 paard meer dan 400 euro.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:00

Montignac schreef:
Vanwege de kostenstijging van het aanschaffen van stro zijn de kosten bij onze pensionstal vorig jaar verhoogd met 25 euro per maand.

Onlangs heb ik een brief gekregen waarin een verhoging van de kosten worden aangegeven en om een lang verhaal kort te houden en jullie allerlei berekeningen te besparen komt het erop neer dat ik per 1 januari 2009 465,- euro per maand moet gaan betalen. Het is een prijsstijging van 12%.

Ik ben benieuwd naar prijsstijgingen bij jullie pensionstallingen (als dit van toepassing is natuurlijk), of dit is onderbouwd en hoe de algemene reacties zijn van medepensionklanten. Vul a.u.b. de poll in en geef hieronder aan wat jouw mening of ervaring hierover is.

Thanks

Nou dan ben ik dus niet de enige die een belachelijke prijs per maand betaal. Ik betaal €460,- per maand, en dat betaal ik nu ongeveer een jaar. Ze hebben gezegd dat er geen prijsverhoging komt in januari. Lijkt mij meer dan normaal want ik betaal al genoeg.....