shetlander + weide/beschutting?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessake

shetlander + weide/beschutting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 19:18

hey,
ik ga me een shetlandertje kopen (of misschien 2) en heb een wei van 4a70ca ongeveer...
is dit groot genoeg voor de shetty's of te groot ofzo?
en het is eigenlijk een stuk bouwgrond... het staat tussen 2 huizen in, vooraan aan het straat een grote poort en achteraan is er nog een wei (niet van mij)
moet ik dit stuk grond dan nog eens apart afspannen met paaltjes en elektriciteit en dergelijke?
of mogen ze gewoon tussen de 2 huizen lopen en kijk ik dat er vooraan en achteraan wel degelijke afspanning is?
en wat zet ik best als beschutting?
groetjes en alvast bedankt!
Vanessa

_Karin

Re: shetlander + weide/beschutting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:16

Ik begrijp niet goed wat de grote van je wei is.
Maar je moet zorgen voor een degelijke omheining shetten zijn kunstenaars in het uitbreken.
Een paard pony of shet is een kudde dier dus 1 alleen raad ik je echt af dan gelijk 2 als het kan.
En een schuilstalletje vinden ze vaak ook fijn zodat ze beschut kunnen staan voor wind, regen, sneeuw en zon.

Maar bedenk ook wat je met de mest van hun doet, hoe kom je aan water voor ze, en is er opslag voor ruwvoer.
Een shet aanschaffen is heel makkelijk maar een shet onderhouden is des te moeilijker.

In voer is een shet namelijk goedkoper dan een groot paard maar de kosten van de dierenarts als de shet ziek is zijn echt gelijk aan die van een groot paard.

Staccy_Unoxx

Re: shetlander + weide/beschutting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:25

ik zal de shet's indd bij elkaar zetten , en de grootte van de wei maakt opzich niet uit zolang ze maar wel kunne bewegen en niet op een te modderigge wei staan.
ik zal der ook een afdakje plaatsen of mischien een groote stal bouwen waar ze in en uit kunne lopen .