Welk batterij/lichtnet apparaat het beste voor mijn wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Welk batterij/lichtnet apparaat het beste voor mijn wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 12:08

Binnen enkele weken, als het weer het toelaat, gaan we beginnen met de omheining van mijn nieuwe winterpaddock, ongeveer 80m bij 30m en extra stuk van 30 meter, waar ik een extra omgheining maak. Mijn nieuwe paard is helaas erg goed in uitbreken, wat hij bij zijn huidige locatie inmiddels 3x gedaan heeft en gewoon door een omheining loopt. Daarom heb ik toch besloten een turbolint van Gallagher te kopen, omdat ik daar niet wil besparen. Ik weet nog niet of ik elektriciteit van de buren mag gebruiken, dus vandaag mijn vraag: welk apparaat kan ik het beste kopen (Lichtnet of batterij), zodat er goed stroom op mijn afrestering staat, waar mijn paard niet graag doorheen loopt. IK heb er echt geen ervaring mee, dus al het advies is welkom. Albvast bedabkt!

MandyR

Re: Welk batterij/lichtnet apparaat het beste voor mijn wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:11

Ik zou een lichtnet apparaat nemen. Een batterij kan leeg raken en zodra de stroom wat zwakker wordt heeft jou paard dat eerder door dan jij.
Kan je geen houten omheining maken en daar eventueel een draadje langs laten lopen? Hout loopt hij niet zomaar doorheen en dat draadje zorgt ervoor dat hij ook niet gaat knagen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:15

Ik heb voor mijn wei van 80 x 40 meter een Gallagher Equimaster lichtnetapparaat.
Ik moet wel zeggen: er stond al Heras hekwerk van gaas omheen, het lint dient alleen om er voor te zorgen dat de pony niet gaat schuren tegen het gaas. Om de wei staat bij mij dus maar 1 laag lint. Verder heb ik de wei in tweeen gedeeld (een stuk op rust en een stuk in gebruik) en dat wordt gescheiden door 2 lagen lint. Ik heb 3 aardpennen gebruikt van 1 meter (loss-grond) en als ik me goed herinner 50 meter grondkabel.
Met al deze spullen geeft de Equimaster zo'n enorme schok dat je paard het wel uit zijn hoofd laat om er tegen aan te komen. Ik heb er zelf een keer tegen aan gestaan, nou....... 5 minuten later tintelde mijn achterwerk nog Haha! !

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:23

Omdat ik dit jaar met een kapotte Gallagher zat, heb ik een Coral aangeschaft. Werkt geweldig. Op mijn weide van 2HA heb ik nagenoeg geen spanningsverlies (met lichte begroeiing) en heb nog steeds 10.000V bij vertrek kast en 10.000V bij einde afrastering (helemaal rond he?).