gister avond ben ik me wezenloos geschrokken.
Kreeg om 8 uur met dit noodweer van gister een telefoontje van mijn schoonzus, Juan ( mijn 2,5 jarige anda) had zich door een te kleine deuropening naar binnen gewerkt, aangezien mijn schoonzus binnen alle dieren eten had gegeven beha;ve Juan
De deur is ongeveer 1.40 hoog en Juan meet ongeveer 1.50 , doordat het gedeelte waardoor hij naar binnen moest lager lag als de binnenvloer is het hem zonder teveel schade gelukt om binnen te komen, maar eruit ging niet.
We hebben de stal van binnenuit gedeeltelijk moeten afbreken en toen sprong hij over het lagere muurtje heen
Maar nu komt het, mijn schoonzusje wil de 2 deurtjes niet dicht maken want dan kan haar pony en de 2 geiten niet meer naar binnen, ze kunnen dan wel in het schuilhok maar mijn schoonzus vind dat niet goed genoeg, ook had ze de 2 geiten bij de schapen in de andere wei kunnen zetten maar mijn schoonzus wil mij gewoon dwars zetten.
Nu heb ik hem gister in een andere stal binnen gezet aangezien ik niet vond dat een paard met dat noodweer van gister buiten hoort te staan.
Nu is het probleem dat hij dus niet meer in de andere wei kan met schuilhok omdat hij dan weer in de verleiding kan komen om zich door dat deurtje te proppen en het risico is me te groot dat het fout gaat de volgende keer.
Nu hebben ze nog een wei, zonder schuilhok, maar kan ik het maken hem daar tot 1 januari dag en nacht buiten te laten staan zonder schuilmogelijkheid of moet ik alla minuut een stal op stal regelen?
Even ter verduidelijking, hij zou per 1 januari bij mij naar stal komen om samen met mijn haflinger in 2 buitenstallen met paddock te lopen, maar die stal komt eigenlijk pas per 1 januari vrij!
Wat zouden jullie doen?

.
) heeft het dit weekend niet alleen sneeuw maar ook trampolines en worteldoek van de bomen geregend.