Vlotter in wei met vriesweer...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annesneisje

Vlotter in wei met vriesweer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 22:46

Hoe doen jullie dat met de vlotters in de wei met vriesweer?
Het is zo'n 200 meter lopen tot aan de wei. Zijn er andere oplossingen buiten met -tig emmers water heen en weer lopen?

joyce B

Re: Vlotter in wei met vriesweer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:14

uh, niet lopen naar de wei maar jerrycans in de auto of op een bolderkar en daarmee naar de wei rijden en in speciekuip gieten?

Als wij water naar andere kant van ons land moeten brengen (350 meter) dan doen we ook de jerrycans in de auto en rijden om aan de achterkant de jerrycans uit te laden en met kruiwagen het land in te rijden naar de watertonnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:51

Wij hebben een 1000-liter vat met een grote kraan, die loopt met een flinke regenbui snel vol (aangesloten op t dak van de schuilstal) en daar staat dan vrij veel druk op, dus met een beetje vorst krijgen we daar altijd wel water uit.
Als het echt een paar dagen flink gevroren heeft dan vullen we inderdaad 2 jerrycans van 20 liter, die gaan in de kruiwagen, en dan vullen we zo gewoon de speciekuip.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:55

Gewoon een paar keer op en neer lopen met grote emmers. (is dus 40 liter per keer lopen) Zoveel drinken ze momenteel niet hoor

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:33

Een emmer is 10 liter, hooguit 12 Knipoog
Een emmer van 20 liter krijg je echt geen 100 meter getild Tong uitsteken

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:18

ik heb in vorstvrije dagen/nachten ook een vlotter in mijn waterbak maar in de winter sluit ik sowieso het water af. Dan werkt de vlotter uiteraard ook niet en dan is gewoon sjouwen met water. als komen ze 's nachts binnen, en krijgen ze dus overdag niet zo gek veel water.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:34

@mystic tinker

Kijk even bij de welkoop, daar vind je grijze grote emmers van 20 liter per stuk. Ik heb 2 handen, dus in iedere hand 1 maakt 40 liter. Ja, dat krijg ik van de grond en ik kan er nog mee lopen ook

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:40

wat je ook kan doen is een stenenkruiwagen (dus gewoon met zo'n rek zeg maar) o pde kop tikken en daar dus bv vier jerrycans van 20 liter met water op leggen. Die laten zich goed stapelen en je kunt er gemakkelijk mee kruien.