Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

wij hebben geen bevangen paarden, of megadikke paardenfjordnina schreef:Hier krijgen de fjorden en shetlanders sinds 2 jaar onbeperkt hooi. Dit bevalt heel goed, ze houden zichzelf perfect op gewicht. Doordat ze constant kúnnen eten, doen ze dat alleen als ze er echt behoefte aan hebben. Ik heb ze er wel aan moeten wennen, de eerste week vraten ze zich helemaal vol, bang dat het op zou raken. Nu is er niets aan de hand en nemen ze naar behoefte.

naadje24 schreef:Bij ons op stal krijgen ze een dusdanige portie hooi dat ze hier de hele dag op kunnen knabbelen....
oftewel ze hebben dus 24/7 eten
en dat gaat super goedwij hebben geen bevangen paarden, of megadikke paarden
dit valt reuze mee....
al krijgen ze hier bijna geen bix.....mag wel maar bijna niemand doet het of wilt het
alleen hooi (lichte kuil) en wortelen....
werkt dus perfect en paarden hebben geen last van stalondeugden
Hier Reneey ... Onze paarden krijgen bijna allemaal biks .. op Jan zijn paarden na .. iedereen krijgt bij ons op stal bijna 2 kilo Arie dan meer
fjordnina schreef:Hier krijgen de fjorden en shetlanders sinds 2 jaar onbeperkt hooi. Dit bevalt heel goed, ze houden zichzelf perfect op gewicht. Doordat ze constant kúnnen eten, doen ze dat alleen als ze er echt behoefte aan hebben. Ik heb ze er wel aan moeten wennen, de eerste week vraten ze zich helemaal vol, bang dat het op zou raken. Nu is er niets aan de hand en nemen ze naar behoefte.
nickyu schreef:fjordnina schreef:Hier krijgen de fjorden en shetlanders sinds 2 jaar onbeperkt hooi. Dit bevalt heel goed, ze houden zichzelf perfect op gewicht. Doordat ze constant kúnnen eten, doen ze dat alleen als ze er echt behoefte aan hebben. Ik heb ze er wel aan moeten wennen, de eerste week vraten ze zich helemaal vol, bang dat het op zou raken. Nu is er niets aan de hand en nemen ze naar behoefte.
hier het zelfde liedje
en in de herfst worden ze ietsjes dikker voor de winter
en in de lente gaan ze weer terug naar normaal
regelen ze helemaal zelf![]()
in de wei = ook lopen
water op 1 plek , liksteen op andere
ongeveer maand geleden begonnen met voordroog bij voeren
nu staan ze in de paddock
en hebben voordroog uit hooizakken op 1 plek hangt het meeste
hangt 1 zak verder op
water staat aan de andere kant
knabbel takjes over gehele paddock
daarbij wat speelgoed en dingen her en der
als ik vers kom brengen krijgen ze eerst resp handje en 1/2 schepje granen
savonds krijgen ze handje alpa a omdat ik met medicatie geven zit
en dit vinden ze lekker en een handje kan weinig kwaad
daarbij krijgen ze 2 plakjes gerste stro en 2 plakjes stengelig hooi
in eerste instantie na de alpa a eten ze wat kuil
maar al snel vertrekt het spul van a naar b
zo blijft het iets in beweging
de volgende middag is alles zo goed als op
en krijgen ze weer vers bij
Reneey schreef:Het NaadjeHier Reneey ... Onze paarden krijgen bijna allemaal biks .. op Jan zijn paarden na .. iedereen krijgt bij ons op stal bijna 2 kilo Arie dan meer
![]()
Wilma geeft ook biks dus der word wel biks bijgevoerd![]()
Maar om even over dat 24/7 mee te banketstaaf ... ik was bang dat Arie zich ook tonnetje rond vreette .. nou ik heb een vreetzak geloof me maar hij krijgt dus ook de hele dag door hooi en als ie geen honger heb eet ie niet .. maar vervelen kunnen ze zich niet.
Was ook eerlijk waar bang dat ie zich bevangen zou eten maar dat valt reuze mee.
Xies