Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zamora schreef:is het niet mogelijk het uit te graven oid? En dan daarover nieuw zand en/of bestraten en daar eventueel gedeelte te voorzien met bodembedekking?

ik volg hier!
NkPrecious schreef:Zamora schreef:is het niet mogelijk het uit te graven oid? En dan daarover nieuw zand en/of bestraten en daar eventueel gedeelte te voorzien met bodembedekking?
Hoe bedoel je dit? :S snap het niet helemaal namelijk.. heb het over IN de stal he.. daarom snap ik het uitgraven niet? er zit een oude mestput onder, daarop liggen stoeptegels en de kieren daartussen functioneren als een soort drainage..
ik vraag tips heirvoor omdat ik nog nooit opgepot heb en niet goed weet hoe ik dit aan moet pakken snapje
de drainage staat namelijk wel in het verhaal
(niet hoe die werkt maar wel dat er soort van drainage is)
crossmonster schreef:Wij hebben er niks in liggen, stro blijft inderdaad niet lang schoon.
Hier liggen ze toch niet in de stallen, ze schuilen er voor de regen en voor de wind of voor de zon. Maar liggen doen ze toch buiten , dus vind ik het wel best.
Heb je het idee dat ze ook veel binnen liggen, dan heb je genoeg zachte rubberen tegels waar ze op kunnen liggen, en zou ik daarvoor kiezen.
Welke stalbedding je ook kiest, inloopstallen is altijd een probleem wat dat betrefd.
Potstal kan ook, alleen is dat niet zo -je-van-het- voor de stralen en hoeven.
dat vind ik dus niet zo fijn... En indd, ik ben ook bang dta et een probleem blijft... al ga ik denk ik wel eens een keer uitproberen met zand.. ben nu toch wel benieuwd daarnaar! Zamora schreef:ja maar je zegt dat het nat blijft e.d. dat zit toch ergens in neem ik aan? Ik heb dat ook met mijn stal, daarom dacht ik als optie dat eruit te halen, snap je?
als ik em uitmest istie gewoon droog en leeg en gaat er schoon en dorog stro in, maar als er een paar drollen gelegd zijn (waar natuurlijk ook vocht in zit) en de dames waggelen der een paar keer overheen is het binnen een dag nat.. op die manier ... NkPrecious schreef:nog even ter verduidelijking van mijn verhaal, mijn inloopstal zit dus in een(oude) koeienstal. Vloeren zijn van beton, vandaar dat ik op de helft matten heb liggen, en op de andere helft een soort drainage wat ik hierboven heb beschreven

NkPrecious schreef:nog even ter verduidelijking van mijn verhaal, mijn inloopstal zit dus in een(oude) koeienstal. Vloeren zijn van beton, vandaar dat ik op de helft matten heb liggen, en op de andere helft een soort drainage wat ik hierboven heb beschreven

Cowgirl schreef:NkPrecious schreef:nog even ter verduidelijking van mijn verhaal, mijn inloopstal zit dus in een(oude) koeienstal. Vloeren zijn van beton, vandaar dat ik op de helft matten heb liggen, en op de andere helft een soort drainage wat ik hierboven heb beschreven
Jij hebt hetzelfde al wat ik heb. Loopstal is een oude koestal met daaronder een grote put.
De loopstal is bij ons altijd droog...we hebben er geen matten of iets dergelijks in. Dichtmaken en stro erin is alleen voor mensen wegelegd met veel geld en spierballen:P .
Kunnen ze bij jou ook naar buiten of staan ze alleen binnen? Bij ons kunnen ze naar buiten de paddock op. Daar ligt zand en daar kunnen ze liggen rollen piesen en poepen. Binnen kunnen ze dus alleen droog staan met slecht weer en water drinken.
Op dit moment is het een bende maar ze zijn hard bezig de paddocks wer in orde te maken.![]()
Je zou idd kunnen denken aan die speciale staltegels of bij de firma die de HITactief stallen bouwt eens infromeren naar ligbed bodem(wel aan de prijzige kant).

Adil18 schreef:German Horse pellets!
14 kilo pellets nemen 63 liter vocht op! Het blijft echt kurk en kurk droog! Ons paardje staat nu bijna 4 weken op de 9 zak die we in het begin in haar stal hebben gegeooit en we hebben nog alleen maar drollen eruit gehaald! Voor onze stal werkt het in ieder geval super, voor een loopstal durf ik het niet te zeggen, maar misschien het proberen waard?