Stampen in container

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kuzznathalie

Stampen in container

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 13:00

Hoi!

Mijn vriend heeft (heel erg lief) een hele mooie stal gemaakt in een zeecontainer. Overdag loopt ze in de wei en 's nachts stond ze eerst in een koeienstal, maar aangezien de koeien zelf weer op stal gaan, moest voor mevrouw Balou wat anders gezocht worden. Vandaar deze oplossing. Hartstikke leuk en aardig enzo.... maarrrrrr...... Ze vond het allemaal hartstikke spannend, dat geluid in zo'n container, maar ze begon vrijwel direct lekker te eten en niks aan de hand. 's Nachts om half 1 werden we wakker van gestamp. Ik denk oohhh jee....dr is wat aan de hand... ik van bed af, kijken... stond mevrouw doodleuk gewoon met haar oortjes naar voren gewoon op de grond te stampen. Ze zag me, begon wat te hinniken en ging gewoon weer verder met stampen... We hebben haar eruit gehaald en maar weer op haar oude stal neer gezet, zodat we de volgende dag over een oplossing zouden denken...
Maar nou weet ik geen oplossing!!!!! We gaan al op zoek naar rubberen matten, maar ik weet niet of dat genoeg geluidsdempend is.

Overigens staat de container gewoon open, dus de volgende dag zette ik Balou in de wei, en ze neemt een jump zo die container in, en er weer uit en er weer in en er weer uit en springen en gek doen..... Hartstikke leuk dat ze wil spelen in dat ding..maar liever niet 's nachts!! Wie o wie kan mij helpen?

Barvrouwke

Re: Stampen in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:05

Ik zal ook voor rubbermatten gaan. evt met een laagje stro tussen twee lagen in? Stap 2 van jou paard is natuurlijk tegen de wanden aan rammen? Dus die zal ik gelijk ook maar bekleden.

anita87ruud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:06

Wij hebben ze ook in een container. Wat wij op de vloer hebben zijn idd rubbere matten. En scheepswanden aan de zijkant! Dus alles is zeg maar bekleed en niet meer gehorig!

De kwpn-ers stampen niet maar onze Fries wel. Maar dat is waarschijnlijk een andere oorzaak. Want zijn sokken jeuken(denk mijt)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:09

Haha da's inderdaad vervelend. Vind het stiekem wel een beetje komisch dat ze zo staat te stampen vrolijk.
Inderdaad rubberen matten, maar wel iets tussen twee lagen in doen, zoals bijvoorbeeld stro dat het extra dik is.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:12

Heeft ze geen mok? Bij ons staan sommige tinkers te stampen van de mok.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 13:35

nee, het is gelukkig geen mok... ze stampt gewoon voor de lol... overdag vind ik het ook wel komisch en dan vindt ze het ook nog het leukste als ik meedoe... Tong uitsteken
rubberen matten is dus optie 1....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:58

[TI] -> [VSW]

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:49

ik zou toch eens nagaan of je tinker nergens alst van heeft,de meeste paarden stampen echt niet voor de lol hoor. zeker veel tinkers hebben er in de natte(re) periodes last van

het kan goed mijt zijn. hoef je niet eens iets van te zien. mijt komt vaker voor dan mok. toch even de DA raadplegen dus, want het klinkt mij (heb zelf een tinker en 2 ardenners en veel ervarin met stampende tinkers) niet goed in de oren!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:10

In haar oude stal doet ze het niet.. Alleen in die container.. dus lijkt me sterk als ze iets heeft.. maar DA komt morgen sowieso voor de koeien, dus kan altijd vragen natuurlijk...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:19

lijkt me niet onverstandig. lijkt me niet dat je bij je oude stal 24/7 op je paard stond te kijken, dus het kan natuurlijk best zijn dat ie heeft staan stampen. zou het iig echt even in de gaten houden! doet ie t trouwens voor of achter?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:31

ze staat ook niet 24/7 op stal... van 23.00 uur 's avonds tot 8.00 uur 's ochtends de rest staat ze buiten. ze doet het alleen voor, en je kan in de container zien waar ze stampt/schraapt, en op de oude stal niet..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:49

valt me net ineens binnen: sommige tinkers stampen ook omdat ze lossere kruisbanden hebben op de een of andere manier, waardoor de knieschijf soms vast komt te zitten....nou ja, als oplossing kun je iig rubberen matten proberen zoals gezegd werd, en voor de zekerheid ff goed tussen de sokken kijken

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:56

De mijne stampt ook, maar alleen uit verveling of honger. Hij wil mij er iets mee vertellen. Dat doen tinkers wel vaker op die manier. Een vrije inloop voorkomt de verveling. Desnoods klein stukje uitloop. Als het hard waait of regent kan een zeecontainer ook beangstigend zijn om geluid. Staat je tinker ook bij andere paarden, of alleen ?

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:04

De bedoeling is ook dat ze straks gewoon in en uit kan lopen, maar moet eerst wachten tot de koeien op stal staan Tong uitsteken Ze vind het absoluut niet eng hoor, want wat ik in m'n verhaaltje ook vertelde, ze springt (echt letterlijk springt) erin, eruit, erin, eruit, gek doen, spelen in dat ding. Ze staat verder alleen, met koeien naast haar in de wei...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 07:59

Wij hadden er ook eentje (ras was hackney) die het enorm leuk vond om herrie te maken. Ook op de vrachtwagen bijvoorbeeld, had ie voor zich de reserveband, stond met een spanband extra geborgd, maar wat is het toch leuk om die spanband tussen de tanden te pakken en eraan te trekken, en dan los te laten dat ie lekker tegen de tralies aan rammelt. Gestoord Stampen op de grond deed ie dan niet (had in onze stallen geen effect) maar tegen de staldeur aan trappen, zodat dat ijzer lekker rammelt wel. Rubber matten bieden uitkomst. Inderdaad wel isoleren met een laagje ertussen.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:18

nou als het goed is gaan vanmiddag de matten erin........hopen dat het vannacht stil blijft... pfff

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:36

En hoe is het gegaan deze nacht?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:40

Zelf heb ik mijn paarden ook in een containerstal. Ik gebruik vlas als bodembedekker. Bovendien heb ik ze best op een behoorlijk dikke laag staan. Ik denk ook wel dat dat scheelt als ze staan te stampen.
Mijn ene paard hangt echter wel eens op de onderdeur met haar koppie naar buiten en dan stampt ze tegen de deur aan (als het voertijd is bijvoorbeeld) wat ik dan doe is tijdelijk de bovenste deur dicht.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:50

Wij hebben ook een zeecontainer omgebouwd, en wij hebben idd en rubberen gietvloer.
Maar ook als ze normaal lopen hoor je het veel erger dan in een gewone stal...

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:57

Noah stampt ook alleen links achter. Hij doet dat zowel buiten als binnen. Binnen is de staleigenaar niet blij want de stal staat op het zelfde fundament als het woonhuis. Knipoog
Ik weet niet precies waarom hij het doet. Waarschijnlijk jeuk aan zijn sokken. Heb al van alles geprobeert maar ja hij gaat door.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:28

Nogmaals ik heb ze op een dikke laag vlasstro staan en ik hoor ze normaliter eigenlijk nooit. We hebben de zeecontainer waar 3 paarden in staan zo'n 10 meter achter ons huis staan. Alleen als ze met ijzers onder tegen de deur aan timmeren dan hoor je het zeker wel!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:36

Hoe is het vanacht gegaan ?

eismctwee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:49

zoek een op bakkerfora, die doen veel met matten in de bakkerij