Rijden in de blubber?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Rijden in de blubber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 12:01

Mijn buitenbak is in deze tijd van dit jaar één en al blubber en ik rij er dan ook echt niet in. Lijkt me ook niet echt goed voor de paarden. Ik ga zelf zo veel mogelijk buitenrijden of zet mijn paard op de trailer naar de binnenbak. Hoe denken jullie hierover, rijden jullie wel in de blubber?

Joline_

Re: Rijden in de blubber?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:03

Volgens mij kun je best in de modder rijden, maar moet je zorgen dat de benen daarna wel goed schoon,- en droog gemaakt worden. Maar als je paard gevoelig is voor mok, zou ik er toch wel mee uitkijken,.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:04

Ligt er een beetje aan. Ik reed voorheen in een buitenbak die wel modderig was, maar paard zakte niet diep weg en het was ook niet glibberig. Daar reed ik wel in, al paste ik de oefeningen en het tempo er wel wat op aan.

De bak waar ik nu rijd is zwaarder en daar zakt m'n paard echt in weg. Ik rijd daar nagenoeg niet meer in.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:13

Ik rij thuis ook gewoon in de blubberbak. Ik zak 5cm weg, maar daaronder is de grond stabiel. Het leuke is dat ik en mijn paard het supergeweldig vinden om door de modderplassen te scheuren.
Inderdaad pas ik mijn oefeningen wel aan. Ik hou het tempo zo rustig mogelijk om blessures te voorkomen.

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:31

ik zou ook wel in de modder gaan rijden, maar daarna als het kan wel op stal zetten en de benen afspuiten zodat je niet zo veel kans hebt op mok Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:27

Ik rijd niet in de blubber.
Ik heb geen zin in blessures en het rijdt zowiezo niet fijn.
Dan liever een buitenrit of naar de binnenbak. Zo hebben we het vorig jaar gedaan toen de bak stuk gereden was.
Nu hebben we drainage en ondanks dat hij bij de sleuven nog wat minder stabiel is, is hij nu enorm verbeterd en heel snel weer droog. Als het nu een dag de hele dag regent en hij even nat is sla ik desnoods een dagje over.

tulp2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:26

ik rijd niet in de blubber, ik denk dat de kans op blessures dan veel te groot is. In het verleden wel eens gedaan in stap, maar het rijdt voor jou en het paard gewoon niet fijn en het paard vond het ook niet fijn.

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:05

ik rij wel in de bak als hij nat/blubberig is.Natuurlijk houd ik hier wel rekening mee met wat ik doe.
De paddock is ook zo...en daar staat hij dan overdag
Na het rijden beentjes weer schoonmaken en klaar is kees

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:12

Ik heb een rijbak met Drainage, maar dat wil nog niet zeggen dat ie altijd droog is, het regent hier nu heel veel dus is ie steeds nat. Als het Droog is rijdt ik ondangs de Bende toch in die bak. Ik heb gehoort dat het paard dan beter te rijden is, maar theoretisch gezien... Ook ik pas mijn training aan. Rustig drafje veel stap, en als het even kan, klein galopje .. Is het echt niet te doen, of regent het? Ga ik naar de Buren, die hebben binnenbak waar ik altijd rijden mag Haha!

GVR_Obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:23

Onze bak is gedraineerd, maar ondanks dat nu toch wat blubberig. Ik werk overdag, dus als ik 's avonds kom, heb ik weinig keus en dus rijd ik in de blubber. Heb niet het idee dat mijn paard er minder goed door loopt, maar kan daarna wel alles schoonmaken...
Nog een paar maanden volhouden en dan wordt het weer wat langer licht (zucht...)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:54

Is het maar oppervlakkig vind ik het geen probleem om te rijden. Als ik ze in het natte weiland zie rondvliegen en gekke sprongen maken kunnen ze ook een bescheiden galopje in de bak laten zien. Het word voor mij pas een probleem als de voeten er in wegzakken en het paard niet lekker kan lopen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:05

Ligt eraan, vaak is de bak oppervlakkig een beetje blubberig, dan rijd ik wel, maar ik doe dan rustig aan, geen galop en geen kleine voltes enz. Maar als hij echt blubberig is dat ze wegzakken, dan ga ik niet rijden. Dan ben ik te bang dat ze een pees blesseren ofzo.

Wenniej86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:24

Zolang je maar voorzichtig blijft en het geen grote glijpartij wordt want dat is voor jullie beiden gewoon gevaarlijk Lachen
En na het rijden de hoeven en benen goed schoon en droog maken dan moet het volgens mij geen probleem zijn Lachen

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:29

Onze bak is ook nat, maar niet glad!
het ligt er maar net aan hóe nat het is, als ze er ( bij wijze van ) tot aan de koot inzakken, rij ik niet.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:34

ik ben al 2 keer onderuit gegaan met paard, dus ik rijd niet in de blubber, ook loopt het voor mijn paard gewoon echt niet fijn

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:28

Als onze bak heel blubberig is, ga ik naar buiten. Ik vind het niet fijn rijden en ik doe mijn paard er ook geen plezier mee. Tong uitsteken

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:31

Ik zou nooit in de blubber rijden wat dat vind ik hartstikke slecht voor de benen i.v.m mok Knipoog

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:35

Ik heb er jaren in gereden. Nouja..de baan was zeg maar in de hoefafdrukken nat, dus geen blubberige glijboel. Nu heb ik lekker een binnenbak maar gooi ze net zo lief los buiten, alleen rijden doe ik binnen:P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:42

baloo schreef:
Ik zou nooit in de blubber rijden wat dat vind ik hartstikke slecht voor de benen i.v.m mok Knipoog

Dat loopt wel los als je een uurtje in de blubber loopt. Mijne hebben nog nooit last van mok gehad, terwijl ze toch best wel eens in de blubber lopen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:59

bij mijn vorige stalling hadden ze een kleigrond blubber bak...
Mijn pony is sowieso wat gevoeliger en begon na de 2e keer rijden te knarsetanden... Nu ben ik verhuisd naar een stal met een goed rijbak en knarsetanden is over...
Hij vond het echt vervelend en gleed ook steeds weg...Ik vond het veel te gevaarlijk , daarom dus verhuisd..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:47

Ik heb een rijbak met zand en dat word alleen maar nat nooit blubberig dus. Maar ik rij toch veel liever in de polder. Hou niet zo van bakwerk en mijn paardjes ook niet!

BeautyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:01

In de blubber hebben paarden meestal gewoon grip, de mijne is een draver en die heeft een behoorlijk hoge gang met draven
en als ik dr dan los laat in de bak (gister nog) dan gaat ze ook in hoge snelheid de bocht door, maar door de modder heeft ze
toch wel die grip gelukkig, als het te erg is, dan is het gewoon niet fijn om te rijden, dat zal ik dan ook niet doen, naar mijn idee

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:30

baloo schreef:

Bij ons lopen ze In het land ook in plassen en sommige stukken modder, en ze hebben mok in de zomer Clown
Dus imo. kan een uurtje rijden in de blubber weinig kwaad, zolang het maar niet glad is, en je de benen afspuit en droogt.

BeautyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:35

__inge__ schreef:
baloo schreef:

Bij ons lopen ze In het land ook in plassen en sommige stukken modder, en ze hebben mok in de zomer Clown
Dus imo. kan een uurtje rijden in de blubber weinig kwaad, zolang het maar niet glad is, en je de benen afspuit en droogt.

idd. gaat mee met inge ^^

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:36

Ik rijd liever niet in de blubber, puur omdat ik bang ben dat mn paard dan sneller uitglijdt/valt.
Mijn fries is nogal pittig en wil er nog wel eens vandoor schieten, of abrupt vanuit de galop in eens stil gaan staan.
Dat heb ik liever niet met een natte / gladde ondergrond..