vies paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

vies paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 10:15

ik heb dus een paardje die heel vies is in zijn stal. hij plast en poept waar hij maar kan, hij heeft geen vast net plekje laat maar zeggen.

maar daardoor word de stal erg nat. wat kan ik eraan doen om de stal wat droger te houden.

xNursiex

Re: vies paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:16

Wat heb je nu als bodembedekker?

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 10:19

er liggen houten platen in de stal en hij staat op stro.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:38

San je kan ook op de vlasovergaan miss in jou geval voordeliger en schoner en dan gooi je gewoon over dat vlas een beetje stro Knipoog

En het komt vaak ook omdat hij nog moet wennen aan zijn nieuwe box dat had gold toen ook maar na een tijdje had ze gewoon vaste poep en plasplekjes Knipoog

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 10:41

goldflower schreef:
San je kan ook op de vlasovergaan miss in jou geval voordeliger en schoner en dan gooi je gewoon over dat vlas een beetje stro Knipoog

En het komt vaak ook omdat hij nog moet wennen aan zijn nieuwe box dat had gold toen ook maar na een tijdje had ze gewoon vaste poep en plasplekjes Knipoog

ja daar zat ik ook aan te denken want hij vreet echt bijna heel zijn stal leeg en dat is natuurlijk ook weer niet zo goed. dus kijk het ff aan en kan altijd proberen om over te gaan op vlas om te kijken hoe hij daar op reageert.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:49

wij hebben ook 3 van die "varkens" op stal. Ze houden zichzelf niet schoon en ze houden hun stal niet schoon. Wij mesten elke dag de stallen uit. Bij het pensionpaard en mijn pony hebben we zaagsel en daar een laag stro overheen, maar mijn paard eet al dat stro op en dan gaat hij hoesten door het zaagsel dus hij staat alleen op een dikke laag zaagsel.
Ik moet zeggen dat ik zaagsel wel makkelijker vind om uit te mesten. Daar kan je veel beter de drollen tussenuit scheppen en de extreem natte plekken zijn ook duidelijk te zien. De rest dat slechts vochtig is schudden we op en daar gaat een laag droog zaagsel overheen. Dat werkt voor ons prima.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:54

Staat je paard al lang in die stal? Kan zijn dat hij nog een natteplekkensysteem moet ontwikkelen Tong uitsteken

Mijn vorige bijrijdpaard was trouwens in een grotere stal een stuk schoner dan in een kleiner stalletje, geen idee waarom. Maar misschien een idee om uit te proberen als je die mogelijkheid hebt?

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 10:55

hahaha klopt het kan indd ook komen omdat hij er pas bijna 3 weken staat. dus ik kijk het nog wel even aan.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:08

wij hebben ook behoorlijk ruime stallen maar toch wete ze het te prestere om die hele stal smerig te make

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:57

PP > VSW