Schoonmaken Koker/Penis van je paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottte

Schoonmaken Koker/Penis van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:46

Hallo,

Hoe maken jullie de penis/koker van je ruin/hengst schoon?

Mijn ruin trapt namelijk als ik er alleen al naar kijk , vind dit erg irritant want het ziet er vrij onsmakelijk uit als zijn hele zaakje uithangt.
Hoe kan ik het beste zorgen dat het toch schoon wordt, hoe kan ik het t beste schoonmaken?

Ook als ik een voetje optil probeert hij nog te slaan, of hij heeft al al ingetrokken.

Dankje Lachen
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 12-11-08 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Re: Schoonmaken Koker/Penis van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:47

Ik volg dit even, mijn paardje laat dit ook niet toe.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:47

heb je de zoekfunctie al eens gebruikt? Hier zijn nogal wat topics (mét handleiding) over geweest Ja

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:07

Maar die zijn toch al vrij oud?

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:08

Praam om, iemand anders het voorbeen laten vasthouden aan de kant waar jij ook staat. Hij zal nooit en lv en la op kunnen tillen.
Je eigen hand en arm eerst wassen met baby shampoo en dan afspoelen. Daarna beetje sop op je hand doen en in zijn koker steken en wassen maar!!
Om goed af te spoelen kan je er zo met de slang in spuiten, nooit op volle kracht natuurlijk!
Succes!!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:09

zoals willemieke het beschrijft gaat het prima.

@ charlotte, maar in die topics kan je wel lezen hoe het moet..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:13

Charlottte schreef:
Maar die zijn toch al vrij oud?

Doet dat iets af aan de bruikbaarheid?
willemieke schreef:
Praam om, iemand anders het voorbeen laten vasthouden aan de kant waar jij ook staat. Hij zal nooit en lv en la op kunnen tillen.
Je eigen hand en arm eerst wassen met baby shampoo en dan afspoelen. Daarna beetje sop op je hand doen en in zijn koker steken en wassen maar!!
Om goed af te spoelen kan je er zo met de slang in spuiten, nooit op volle kracht natuurlijk!
Succes!!

Is die praam niet een tikkie overdreven?? Elk paard is het te leren dat je aan de koker mag komen. Elk paard zou dat ook gewoon moeten accepteren! Als je het je paard nog moet leren op het moment dat je een serieus probleem hebt, heb je zelf ook een probleem! Datzelfde geldt overigens voor de edele delen van een merrie.
Shampoo zou ik ook achterwege laten, tenzij er een zeer serieuze (medische) reden voor is. Gewoon met een doekje en warm water werkt uitstekend. Doe wel wegwerphandschoentjes aan, het stinkt meer dan erg en dat krijg je niet zomaar van je handen, mog afgezien van het feit dat het niet geheel hygiënisch is....

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:16

Zeker zijn die wel bruikbaar, maar misschien waren er nog nieuwe suggesties Lachen

Van de shampoo lijkt mij ook niet zo'n goed idee, maar bijv Dettol is wel goed ?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:20

ik heb elke keer als hij hem spontaan liet zakken daar het commando piemel aan gehangen(was mijn eerste ingeving.. ), en hem flink beloond..
en geloof het of niet.. hij doet het op commando..
dan haal ik er even een natte doek over, dan een beetje babyolie, en hij kan er weer tegenaan..

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:22

Ja maar mijn ruin laat me niet eens in de buurt komen ; meteen als hij me ziet aankomen trekt ie em weer in.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:30

dettol zou ik zeker niet doen.
Overigens werk ik op een hengstenhouderij en heb dus zeer veel ervaring met het wassen van kokers ed, en de baby shampoo is op advies van de DA dus het kan echt geen kwaad!!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:02

Wij gebruiken altijd babyshampoo en doen het wanneer onze ruin geschoren wordt, das 2x per jaar. Hij krijgt dan wat sedatie en schuift automatisch uit. Jongeheer nat maken en insoppen, ff laten weken en afspoelen maar. Voorzichtig met je hand in de koker en de vieze prut eruit halen, goed naspoelen. Ook meteen ff de zgn. urineknikkertjes verwijderen. Kunnen erg irriteren als ze te groot worden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:04

Wat ben ik toch weer blij dat ik een merrie heb Vork

Hoe vaak maken jullie hem schoon? Is 2x per jaar eigenlijk niet weinig als je nagaat hoe vies hij wordt?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:08

Wat is er mis met water? In de zorg leer je om juist niet de schaamstreek met zeep te wassen, dus uiteraard ook niet bij dieren. Ik hang gewoon de tuinslang erin. Zo af en toe mocht de penis eruithangen dan spuit ik er babyolie op, uitstekende strootjes vis ik er wel uit, maar ik raak dan altijd enthousiast en wil dan alle gorigheid eruit hebben. Mijn fjord laat dan echt merken genoeg is genoeg Haha!
Maar ip kom ik er echt maar heel weinig aan, wel eens met mestvlekken wassen dat ik dan een poging waag, maar niet standaard 2 keer per maand ofzo, eerder 2 tot 3 keer per jaar.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:10

Moet je echt in de koker?
Heb ik nooit geweten? Bloos

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:10

Mag ik misschien vragen waarom je dat moet wassen? Ik had er nog nooit van hoord tot net toe. Daarom vraag ik me af waarom je dat wast Bloos

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:12

Niet echt wassen maar gewoon de soort van klei achtig spul eruit halen, das namelijk vies. Het is verstandig om het bij te houden ivm ontstekingen aan de koker.

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:13

Ik haal ongeveer 1x in de week dat zwarte spul uit de randen van zn koker, verder ben ik nog nooit geweest en mn paard heeft m ook nog nooit uitgeschoven waar ik bij was .. is dit slecht? (heb m pas 2,5 maand hoor)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:15

in de vrije natuur kunnen paarden hun zaakje toch ook niet poetsen ?

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:16

Hé dat klinkt eigenlijk best wel logisch, Durf het alleen niet bij me verzorgpaardje vind dat wat meer voor de eigenaar. Maar ga het onthouden voor als ik ooit een eigenpaardje krijg.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:17

nee maar dan laat de hengst zn spulletje uit de koker achter in de merrie Clown
Wij hebben er ruinen van gemaakt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:19

Morrow_Less schreef:
in de vrije natuur kunnen paarden hun zaakje toch ook niet poetsen ?

Nooit gehoord van water waar ze doorheen lopen??
Dat wij paarden de toegang tot waterplassen ontzeggen wil niet zeggen dat dat in de vrije natuur ook doen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:24

FitzChivalry schreef:
ik heb elke keer als hij hem spontaan liet zakken daar het commando piemel aan gehangen(was mijn eerste ingeving.. ), en hem flink beloond..
en geloof het of niet.. hij doet het op commando..
dan haal ik er even een natte doek over, dan een beetje babyolie, en hij kan er weer tegenaan..

PRachtig! Wat een ingeving Pling
Haha, wel relaxt dat hij dan op commando laat zakken nu! Scheelt een hele hoop stress. Bij de ruin waar ik dat een keer heb schoongemaakt, had je precies 10 seconde om t schoon te maken Huilen van het lachen
Bij de merrie waar ik dat bij moet doen is t wel makkelijker gelukkig..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:27

maar in de vrije natuur kunnen ze uitgebreid dekken, wanneer ze willen...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:29

Ik heb hier gelezen dat er een illigaal goedje te verkrijgen is bij de dierenarts dat hij dan vanzelf zijn piemel laat zakken Haha!
Ik heb het dit jaar 1x gedaan. Ben een half uur bezig geweest Clown Zou m´n ventje nu jaloers zijn, hahahaha Clown
Maar goed, na een half uur gaf hij zich over aan mijn gefriemel. whahaha, ik heb nog nooit zo moeten lachen toen ik mezelf daar zag staan!
Nu moet ik het eigenlijk weer eens doen, maar pas geleden met plassen zag hij er nog schoon uit.
Ik heb gewoon lauw water en een washandje gebruikt.
Volgens mij kan je van Kruitvat ook best die intieme zeep gebruiken. Dettol zou ik niet doen, dat is voor uitwendig gebruik, straks gaat zijn stokje jeuken, whahahahaha, ik zie het al voor me. Bokkesprongen omdat z´n pielleke jeukt..........och arme!