n.a.v zonder ijzers: vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

n.a.v zonder ijzers: vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 14:48

Ik heb net eens wat pagina's doorgewerkt over bepaalde manieren van bekappen.
Zo was dr strasser vooral bezig met het fixen van opgegeven voeten.

Wat ik helaas (nog) niet heb kunnen vinden is een eventuele overeenkomst tussen HKO, en verkeerd bekappen en het gebruik van ijzers.

Zijn hier ook artikelen over?

Zou het kunnen zijn dat de oorzaak bij een slechte hoef ligt, vervolgens dat daardoor het paard verkeerd loopt en tevens ook verkeerd bereden wordt en daardoor problemen krijgt?
m.a. w moeten we dus niet alleen het rijden aanpakken maar zeker eens naar die hoeven kijken en hoe het paard zich beweegt.

ik moet toegeven dat sinds ik de ijzers eraf heb en bij AdB ben geweest mijn paard wel vrolijker is geworden. Ik kan hem weer pakken zonder dat hij wegloopt, en met rijden staan de oren constant naar voren.
Zijn huisvesting is beter geworden doordat hij nu 24 uur buiten loopt op gras, zand en een grote betonplaat.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 17:41

http://64.33.26.197/hoefkatrol.htm

Hier staat dat de vorm van de hoef en lage verzenen ook resulteren in hoefaktrol. Natuurlijk is het zo dat er meerdere factoren spelen.

Ik denk inderdaad dat hoefkatrol een combinatie is van de hoef, het rijden en de verzorging. Maar een slechte hoef is niet een trigger oid.