Moddermonster, en dan? Wat doe jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Moddermonster, en dan? Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 17:00

Je haalt je paard uit de wei of de bak en tot je schrik zit hij/zij van oren t/m staart volledig onder de modder en/of zand! Ook nog veel natte plekken, dus dat krijg je er nooit van af!

Wat doe jij? Zo goed mogelijk poetsen, eventueel de kraan erop, of ga je gewoon met een vieslak op pad? (rijden dus)

Jaan81

Re: Moddermonster, en dan? Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 17:01

Bij mij is dit dus (bijna) iedere dag het geval en ik ga echt niet iedere dag anderhalf uur staan schrobben, uurtje rijden en dan er op staan kijken dat ze weer heerlijk languit in de modder gaat liggen! Kansloze missie!
Ik poets onder het zadel en waar het hoofdstel zit zo goed mogelijk, haar de ergste brokken eraf en ga dan op pad...... Beetje tegen mn natuur in, maar ja....

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:14

De belangrijkste plekken, zadel/singel/achter oren, maak ik zo goed als het gaat schoon. En dan gaan rijden alsof ik niet weet dan mn paard heel vies is Bloos

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:16

Ik poets alleen de belangrijke plekken en dan nog zo min mogelijk. Ze staan 24-7 buiten dus een vetlaagje op de huis is alleen maar goed..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:18

Inderdaad de smerigste plekken schoon borstelen en dan lekker rijden. Natmaken zal ik niet doen, wordt het nog erger dan wanneer het droog is. Makkelijker te bewerken.

Tip: smeer jezelf ook in, dan ziet het eruit alsof jullie een goeie cross partij achter de rug hebben. En uiteraard blijven lachen

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:19

wij hebben zon metalen dingen voor schoonmaken en dan gaat alle opervlakkige modder zo weg, en dan even met de harde erlangs en hij is zo weer een beetje schoon, en geloof me hij is ook een giga smeerpoets. Elke ochtend standaard echt midden in een plas en modder liggen , en dan niet een keer maar 3 keer. Knipoog

irisjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:05

ik poets de meeste modder eraf, vooral op de plek van het hoofdstel en zadel, dan ga ik gewoon rijden, maar ik zorg er wel voor als ik haar weer terug op het weiland zet, dat ze dan droog is, pony's kunnen namelijk ziek worden als ze nat van de wei komen en er ook weer nat op gaan! Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:06

Ik poets onder hoofdstel en onder zadel, ze maken zich niet voor niks zo vies, wss hebben ze het dan ook koud Knipoog

Dus ik laat ze lekker. Als ik wedstrijd heb, poets ik uiteraard wel wat harder.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:15

Ik heb een witje en die wordt echt helemaal schoongemaakt als ik ga rijden, kijk die natte plekken worden natuurlijk niet wit. Maar ik poets der wel helemaal van te voren. ook help het om haar een dag te laten staan zodat alles is opgedroogt dan kun je het er zo af rossen Lachen.
Nat maken doe ik niet het is al zo koud in de winter.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:03

Mijn paard staat in de Betuwe, in de Betuwse klei, dit staat bekend als zeer zware klei... En dat is het ook!
Nick houdt enorm van modder en legt zorgvuldig meerdere keren per dag een nieuw laagje aan over de vorige...
Ik kom elke vrijdag thuis en moet en dan van een week afkrabben. Dit doe ik met een metalen rosborstel en dan alleen de plaatsen die nodig zijn om op te kunnen tuigen... En dan heb ik daarna echt pijn in mijn armen...
Zo kwam ze uit de wei nadat ze echt helemaal schoon was, dit is 1 dag dus...
In dit licht lijkt het zand, maar ze zit helemaal onder de klei...
Afbeelding
Detail manen
Afbeelding
Ze is de bovenkant van haar neus vergeten...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:05

Wat een heerlijk paard heb jij Haha!

Zowiezo vind ik het ontzettend grappig dat ie echt heel zijn lijf onder weet te smeren, en dan dat guitige onschuldige koppie erbij, geweldig !!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:19

Hoe Natural is mijn paard he??

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:19

Mijn paard had t wel eens wanneer z'n verzorgstertje met hem een buitenritje ging maken..

dan kwamen ze zo terug Haha! :

Afbeelding

zette er dan steeds gewoon de slang op.. Tong uitsteken

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:20

Ze hebben wel genoten zo te zien!!
Als ik les heb en zo moet schoner zijn dan was ik haar inderdaad ook, ook in de winter...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:41

Er de slang op zetten doe ik niet zo snel. Ze heeft nu een deken op met hals, expres anders bleef ik poetsen. Hals werkt wel... ben sneller klaar. Maar als ik wil rijden en het is nog niet droog, tja... dan maar wat wel droog is poetsen en de rest komt de dag daarna wel.

Ik heb het één keer gehad dat de modderklonters als stalactieten aan d'r buik, benen en tieten hingen. Eén grote modder brei eraan. Toen moest ik wel wassen *LOL*

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:42

Helaas is deken omdoen in de wei niet echt een optie...
Maar ik klaag niet. Ik weet gewoon dat ik in de herfst en winter voor het rijden minstens een half uur aan krabben moet besteden en dan is het best te doen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:44

Silence is altijd wel wat modderig en dan poets ik het er meestal af.

Van voor tot achter zit hij niet vaak onder, dus als ik dat zie, dan laat ik hem op stal staan om op te drogen en rijden we een dag later wel. Zo´n grote betekenis heeft rijden voor ons nou ook weer niet. Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:45

Die van mij heeft godzijdank een deken om, dus dat scheelt.

Alleen z'n gezicht en manen blijven lastig, er hangen namelijk gigantische modderkluiten in. Clown
Z'n benen heb ik al opgegeven, die worden in de bak toch weer vies.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:48

Nickeltje schreef:
Ik weet gewoon dat ik in de herfst en winter voor het rijden minstens een half uur aan krabben moet besteden en dan is het best te doen.

Mazzelaar.. een half uur... Ze hebben die van mij wel eens uitgemaakt voor paint! En de klei zit dan in de oren, de voorpluk, helemaal rondom d'r ogen en wimpers, neus, tussen de plooien van de voorbenen.. ik heb al eens kleidoppen van d'r tieten kunnen halen..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:49

Ik ga meestal ook met een viesjekker op stap, maar gelukkig niet zo erg als sommigen dit topic Clown

Alleen de tuigstukken moeten goed schoon zijn Ja

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:53

op de belangrijkste plekken wel, singel, zadel en waar het hoofdstelzit.
Over de rest van het lichaam haal ik snel een borstel heen en de hoeven even snel uitkrabben.
Klaar =D

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:55

Gelukkig staat mijn smeerlap op zandgrond, maar ze slaagt er in om als ranzigste van de wei te komen. Laatst had ze op haar kop in de blub gelegen en heel hard lopen rennen. Toen mocht ik een modder zwetend paard gaan poetsen Nagelbijten / Gniffelen heb haar een beetje gefatsoeneerd en toen heb ik haar uitgelachen en ben ik maar gaan grondwerken Tong uitsteken die rotzooi kreeg ik er toch niet af.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:57

Poetsen..... Haha!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:59

SHALALA schreef:
Poetsen..... Haha!

Hehe mijn nichtje van 8, 9 ofzo was laatst een half uur wanhopig bezig om de modderkluiten uit de voorpluk te halen. Moest stiekem zo hard lachten. Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:04

Sammie schreef:
Nickeltje schreef:
Ik weet gewoon dat ik in de herfst en winter voor het rijden minstens een half uur aan krabben moet besteden en dan is het best te doen.

Mazzelaar.. een half uur... Ze hebben die van mij wel eens uitgemaakt voor paint! En de klei zit dan in de oren, de voorpluk, helemaal rondom d'r ogen en wimpers, neus, tussen de plooien van de voorbenen.. ik heb al eens kleidoppen van d'r tieten kunnen halen..

Ja maar die maak ik allemaal niet schoon als ik thuis even rij...
Met een half uur zijn haar zijkanten, singel en hoofdstel stukken redelijk schoon...