bokken tijdens uitkrabben hoefjes achter?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilsse

bokken tijdens uitkrabben hoefjes achter?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 15:55

De nieuwe pony van mijn zusje bokt nu zodra je haar achtervoet wil pakken, ze draait direct de kont naar je toe en begint te bokken. Dit deed ze eerder niet.

Dit is gekomen nadat de hoefsmid is geweest, ik denk dat hij haar pijn heeft gedaan en ze nu zoiets heeft van bekijk het maar! Volhouden doen we natuurlijk alleen ze draait haar kont steeds naar je toe. Of misschien is het uitproberen?

Iemand tips?

Breghje

Re: bokken tijdens uitkrabben hoefjes achter?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:56

Als het is geweest nadat de hoefsmid is geweest zou ik de hoefsmid even opbellen wat er is gebeurt. Dit is een van de redenen dat er niemand aan mijn paard komt als ik er niet bij ben. Kan ook een simpele vernageling zijn, maar ook dat hij haar bv. een schop of mep heeft verkocht. Dus eerst zoeken naar de oorzaak lijkt me.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 15:57

Ik was er wel bij, maar hij heeft verder niks raars gedaan.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:02

Was het alleen bekappen of is ze voor het eerst beslagen? Loopt ze zuiver, is er iets dik aan de achterbenen? Hoeven warm? Als er verder niets is gebeurt zou je het daar nog kunnen zoeken.

Mocht ze het dan nog doen zou je kunnen overwegen om haar te gaan belonen als ze haar voetje geeft, en het zo weer opbouwen naar normaal en achteraf een snoepje. Mijn eigen paard vind het ook maar zozo dat ik haar achterhoeven moet doen, maar ze weet dat als ze braaf is er een pepermuntje volgt.

Evie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:09

Zonde dat dat gebeurd is, zou wel voorzichtig zijn dat ze geen trap krijgt, zal idd ook eventjes de hoefsmid bellen.
Weer rustig aan beginnen aan de voorkant en elke keer de hemel in prijzen als het goed gaat.
Niet opgeven of kwaad worden als ze ook nukkig is, dat bots alleen maar en win je geen vertrouwen mee.

succes!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:27

dankjewel voor jullie reactie's. Er is verder niks mis met haar hoeven/benen of wat dan ook. heb alles gecontroleerd. Ook is ze niet voor het eerst beslagen. Haar hoeven waren wel te lang. *(hebben haar net vorige eigenaren niet goed onderhouden) Dus ik bel sowieso de hoefsmid nog even