Ik heb een paard maar in het bos is hij heel snel en erg dribbelig..heeel soms is ie rustig als ik een half uurtje in de bak heb gereden!!Maar wat moet ik nu doen om hem rustig te krijgen??? 
                                                         Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
  . Ik heb een arabiertje dat het woordje stappen niet kent in het bos.  Een tip niet aan je teugels gaan trekken, maar gewoon blijven zitten. Diep zitten en jezelf zwaar maken. Jij wil dat hij rustig stapt, dus hij moet ook luisteren naar je zit. Jezelf een beetje lang maken en van je teugels afblijven. In het begin is het gewoon een kwestie van laat maar dribbelen zolang jij weet dat je hem kan houden. Als hij bekaf is van het gedribbel ga jij aan het werk, dus lekker draven en galoperen.Zo leert ie het wel af..Succes
  ik heb hem een half uurtje in de bak gereden en nog een beetje extra gegalopeerd!! we gingen het bos in! en hij heeft niet gebokt en niet iets raars gedaan!! ik was echt blij! 
  ook al doet hij iets in het bos ik blijf altijd van hem houden!! 
  !!!!!