vlasvraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

vlasvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:15

Aan de vlasgebruikers.

Ik heb jarenlang ecolit gebruikt. Ik had nog pakken 2 jaar opgeslagen. Mijn paard stond toen in pension en die moest toen op stro. Inmiddels staat hij weer ergens anders waar ik weer vlas kan gebruiken.

Ik heb de oude ecolit opgemaakt en ga naar de fouragehandelaar voor nieuwe pakken vlas. Hij verkoopt alleen Lavor en het viel mij meteen op dat de pakken een stuk kleiner zijn geworden en palletprijs betaal ik tot 6,66 ervoor. De ecolit kostte mij toen 6,00 euro, met ik schat 1/3 meer inhoudt.

Mijn vraag is welke merken gebruiken jullie en wat kost een pak per merk?

Ik persoonlijk vond ecolit een stuk beter kwa kwaliteit. Nu moet ik minstens 2 pakken per week er in gooien, met ecolit deed ik makkelijk een week. Lijkt wel of Lavor minder vocht op kan nemen.

Is de vlas ook al verminderd en worden wij als consument ook al met de vlas beduveld? Mixjes van goedkope dunne vlasmaterialen voor een dure prijs?

Benieuwd welke merken het best zijn en prijstechnisch beter.

Woody2015

Re: vlasvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:13

Ik gebruik ecoflax, is gekomen voor thorowbed, ik vind het van zeer goede kwaliteit.
Gebruik per 14 dagen 1 pak a 120 liter geloof ik, ze kosten bij mij 6,50, www.derieterhoeve.nl

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:56

Wij worden niet beduveld. De regering heeft de subsidie van de vlas afgehaald, en vlas en houtkrullen worden gebruikt voor groene stroom. Afzet is dus groot, en dan wordt vanzelf de prijs ook duurder.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:03

Op mijn balen vlas staat helemaal geen merk.
het is me al wel opgevallen dat de pakjes steeds kleiner worden en de prijs steeds duurder.
Ik betaal nu al 7 euro voor een (klein) pakje.
Er staat ook niet op hoeveel liter er in zit.(er staat helemaal niks op)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:37

Wij hebben ook Lavor, in de zomerdag 1 baal per week nodig, nu in de 'wintertijd' (staan toch iets langer op stal), 1 tot 1,5 baal per week. Ik betaal thuis geleverd iets van 6,25 per baal. Vind het wel fijn spul, heb eerder vlas gehad van een ander merk, maar vond die beduidend minder vwb kwaliteit.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:07

Het valt mij op dat de meeste zoveel gebruiken.
Ik sta al lang op vlas met mijn paarden en gebruik in de winter nog geen baal per dag, en ja dan staan die van mij ook langer binnen.
In de zomer haal ik makkelijk 1 baal per 14 dagen, en ja mijn stal is mooi licht van kleur en droog.
Ik bereik dit resultaat echter alleen met vlas van thorobed of ecoflax.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:11

Maar als jij in de winter bijna een baal per dag gebruikt, kom je gemiddeld per jaar toch op een gelijk/hoger gebruik uit?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:05

Ook wij doen net als pre net zolang met de vlas, we strooien ze om de week en halen enkel elke dag de drollen eruit.
Hebben ook hetzelfde vlas van de rieterhoeve.

Solange221

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:50

Ik heb zelf nooit vlas gehad, maar ik heb gehoord dat de inhoud verkleind zou zijn om ergonomische redenen, dus dat ze te zwaar zouden zijn.. Verward

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:21

Ik zie net een typefoutje in mijn tekst, ik doe eens per 14 dagen een baal erin, dus ongeveer 2 balen per maand en bij slechter weer 3.
Meer moet het ook niet worden anders is het echt veel duurder dan stro voor mij.

Ik hoor vaak dat mensen iedere week minimaal een baal nodig hebben, dat had ik voorheen ook toen ik de merkloze had maar nu al een hele tijd niet meer sinds ik de vlas van de rieterhoeve gebruik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:58

Neonlight schreef:
Wij worden niet beduveld. De regering heeft de subsidie van de vlas afgehaald, en vlas en houtkrullen worden gebruikt voor groene stroom. Afzet is dus groot, en dan wordt vanzelf de prijs ook duurder.

En ook de pakken kleiner??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:02

pre schreef:
Ik gebruik ecoflax, is gekomen voor thorowbed, ik vind het van zeer goede kwaliteit.
Gebruik per 14 dagen 1 pak a 120 liter geloof ik, ze kosten bij mij 6,50, http://www.derieterhoeve.nl

Is Limburg, toch? Ik woon in Gelderland.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:09

Ja ja dat is Limburg, maar zij kunnen je vast vertellen waar Ecoflax word verkocht in jou regio!