mestklep, schone drinkbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

mestklep, schone drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 13:44

Hallo,
voor mijn opleiding (hippische bedrijfskunde) zijn we bezig met het ontwikkelen van nieuwe paardenproducten. Zo hebben wij de mestklep ontwikkeld, dit is een klep die op een automatische drinkbak past, waardoor paarden niet meer in hun drinkbak poepen.
Wij zouden hierover graag jullie mening willen horen, dus willen jullie alsjeblieft deze enquete invullen?
ZIjn maar een paar vragen en duurt minder dan 5 minuten.
Alvast bedankt!

Enquete: http://www.thesistools.com/?qid=63053&ln=ned

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Re: mestklep, schone drinkbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:23

Ik heb hem voor je ingevuld, op basis van het paard dat ik heb gehad. Kun je uitleggen hoe je een klep boven de drinkbak kunt maken zodat de paarden nog wel gewoon kunnen drinken? Want dat beeld kan ik er nog even niet bij krijgen (maar ik studeer dan ook geen hippische bedrijfskunde Knipoog)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:11

Ik heb hem ook ingevuld en ben ook wel benieuwd hoe het concept in elkaar zit?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 18:32

Ja sorry,
de mestklep zit boven de drinkbak en het paard kan die met zn neus opzijschuiven om te kunnen drinken, hij is heel makkelijk in gebruik.

vragen hoor ik graag Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:56

heb je misschien ook een ontwerp tekening? ik weet niet zo goed wat ik me er precies bij voor moet stellen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 10:41

Die heb ik helaas niet...

me1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 09:47

Hey mensen even invullen we hebben nog maar twee dagen voor dat we het inleveren Tong uitsteken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:49

ik heb em ingevuld.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:52

Haha fijn dat daar een oplossing voor is. Ik kwam een keer bij een paardenboer op stal omdat ik moest voeren. Staat het gangpad tussen de stallen blank. (6 stallen links, 6 stallen rechts) Had een knol daar in zn drinkbak gekakt, waardoor deze aan het lopen was gegaan. Alle stallen kletsnat. Het water kwam gelukkig nog net niet aan de zakken voer die op de grond staan. (Boer verkoopt ook voer) Dus ik snel die poep eruit lepelen met mn hand en daarna stro over het gangpad gegooit. Niet lang daarna stond het voer niet meer op de grond maar zo'n 10 cm er vanaf. Haha denk dat de boer bang is dat het nog eens gebeurd. Was achteraf wel komisch.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:55

Ik denk dat je het concept moet zien als een soort zelfreinigende wc bril. De pot is dan de drinkbak en de bril is dan de klep. In het geval van de wc bril draait dit rond, in het geval van de drinkbak werkt het als een bepaalde asbak. Door de klep horizontaal van de drinkbak te schuiven komt de drinkbak vrij. Gaat het paard met zijn neus weer eruit, zal de klep zich automatisch sluiten. Al weet ik niet of dit nog bepaalde druk heeft op de neus van het paard...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 16:42

ja zo werkt het inderdaad, maar de klep gaat makkelijk opzij, is dus niet te moeilijk voor paarden of kans op blessures Lachen