Hoe manen laten groeien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irise456

Hoe manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 09:06

Ik wil de manen van me haflinger lang laten groeien maar gaat niet zo snel
Ik doe ze invlechten en laat ze 1 dag eruit
Moet je nou de manen kammen of niet? sommige zeggen van wel sommige zeggen van niet
Als ik een hengstenvlecht maakt ik die er zo uit want die van mij gaat in 1 keer naar beneden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-08 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Ansel7

Re: Manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:41

Wij hebben de manen van onze haffies nooit ingevlochten, althans niet zomaar. De manen groeiden goed maar het duurt inderdaad wel even. Geduld, niet te veel vlechten lijkt mij, en niet kammen maar met de hand uitpluizen.
(bij veel vlechten heb je kans dat de haren breken)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:53

Bij mn friesen vlecht ik ze ook nooit in ja voor de mooi ig heid eens. Kammen doe ik dan bar weinig dan ziet het er even onverzorgt uit, wel gebruik dan baby olie doekjes om het schoon te houden en zit er een hevige knoop in dat pulk ik die er uit maar niet met een kam of wat dan ook.

Ikke2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:48

Als je de haren kamt, gebruik dan niet zo'n manenkam maar een zacht borstel en daarna een manenborstel. Maar met de hand uitplukken is inderdaad de beste optie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:57

In het tinkerforum is ook een topic geweest daar over.
Samengevat:
Koop een oster manenborstel of normale mensenborstel
Koop een tube cowboy magic detangler
Dan doe je eerst een beetje cowboy magic in de manen
Dan manen bovenaan vastpakken en voorzichtig van onderaf beginnen met uitborstelen, langzaam verder naar boven.
Dan een paar losse, dikke vlechten maken, en vastbinden met een gewoon haarelastiekje voor mensen.
Die vlechten kun je een week laten zitten. Dan voorzichtig eruit halen, eventueel tijdens het rijden of op stal even los laten hangen, en dan weer opnieuw CM erin en invlechten.
Dat is echt dé enige manier om lange, dikke manen te krijgen Ja

fere16

Re: Hoe manen laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:48

ik doe het 2 weken in de vlecht (wel los niet heel strak) en dan doe ik het 1 dag los, als ik ze net los heb gehaald spuit ik het in met vitamine olie (meestal baby olie met vitamine e van de etos) de dag er na uitpluizen met me vingers dit is een hele klus aangezien mijn fries heeele lange manen heeft, als het helemaal uit de knoop is doe ik het weer in losse vlechten door de vitamine e olie worden de manen dikker en door het te vlechten groeien ze sneller.

Groetjes

bobby33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:27

optijd dr manen laten trekken en dan een beetje dan groeit het beter , en goed onderhouden

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:12

en als toevoeging: af en toe de dooie puntjes bijknippen Knipoog succes!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:07

MysticTinker schreef:
In het tinkerforum is ook een topic geweest daar over.
Samengevat:
Koop een oster manenborstel of normale mensenborstel
Koop een tube cowboy magic detangler
Dan doe je eerst een beetje cowboy magic in de manen
Dan manen bovenaan vastpakken en voorzichtig van onderaf beginnen met uitborstelen, langzaam verder naar boven.
Dan een paar losse, dikke vlechten maken, en vastbinden met een gewoon haarelastiekje voor mensen.
Die vlechten kun je een week laten zitten. Dan voorzichtig eruit halen, eventueel tijdens het rijden of op stal even los laten hangen, en dan weer opnieuw CM erin en invlechten.
Dat is echt dé enige manier om lange, dikke manen te krijgen Ja

En als pony in kwestie dunne manen heeft, die de vijf/tien centimeter lengte nauwelijks halen? Clown