waar gekke paarden????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:03

Cassidy schreef:
Echte misdadige en gevaarlijke paarden bestaan wel degelijk. Paarden die duidelijk een binnenbrandje hebben gehad en waar een steekje aan los is. Ook zonder inwerking/verkeerde behandeling door de mens...en juist die zijn het gevaarlijkst.


Tja, hoeveel zullen dat er dan zijn volgens jou? Als er daadwerkelijk 'gevaarlijke' paarden bestaan, zijn ze op 1 hand te tellen.
Ik geloof daar niet zo in, ze worden zo gemaakt, dat is het hele probleem. Alleen wordt dat nooit onderkend door mensen...dus zijn ze gevaarlijk.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:04

Ach ja dit is een penny jongentje..wel apart die zie je niet zo vaak.. misschien heeft ie ooit wel eens een verzorgshet gehad en wil ie nu
wel een paardenbedrijf opstarten..haha

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:21

Jezus wat doen jullie banketstaaf. Er is nog helemaal niet gezegd dat hij misschien zo'n paard wil kopen. Misschien wil hij alleen maar kijken bij zo'n opvangadres om te kijken hoe dat in z'n werk gaat. Weten jullie veel laat hem zelf maar eerst zeggen wat hij ermeel wil doen ipv allemaal dingen voor hem te bedenken!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:25

Stephanie100 schreef:
Jezus wat doen jullie banketstaaflig. Er is nog helemaal niet gezegd dat hij misschien zo'n paard wil kopen. Misschien wil hij alleen maar kijken bij zo'n opvangadres om te kijken hoe dat in z'n werk gaat. Weten jullie veel laat hem zelf maar eerst zeggen wat hij ermeel wil doen ipv allemaal dingen voor hem te bedenken!


Dan heb je dit zeker nog niet gelezen: [EA] gezocht goedkoop jong paard engroter dan 1.70

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:18

Nou Okke ik denk dat Bluehunter een leuk leerplekje bij jou kan hebben als ik je profiel zo lees. Zonder zadel en op stem leren rijden zal er bij een 14-jarige vast ingaan als cowboy-verhalen!

Ik vraag me sterk af of de discussie met betreffende persoon ook door zal gaan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:35

Percy schreef:
Maar die zijn zeer zeldzaam Cassidy en die krijg je op geen enkele manier meer goed. Dan is er echt maar een oplossing mogelijk, voor het paard ook vaak beter.

Maar als ik soms zie wat sommige mensen wild en gevaarlijk noemen dan vraag ik me wel eens af paarden die rustig zijn in hun ogen misschien niet van hun plaats komen Knipoog


Absoluut mee eens dat voor dit soort paarden geen hulp meer is. Ik wilde alleen tegen het statement in gaan dat alle paarden die gevaarlijk zijn dit geworden zijn door verkeerde omgang door de mens. Want dit is NIET waar.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 20:51

Nee da's toch flauwekul? Ook bij mensen, honden, katten etc. kunnen er steekjes loszitten zonder een oorsprong van buitenaf.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:03

Cassidy schreef:
Absoluut mee eens dat voor dit soort paarden geen hulp meer is. Ik wilde alleen tegen het statement in gaan dat alle paarden die gevaarlijk zijn dit geworden zijn door verkeerde omgang door de mens. Want dit is NIET waar.


Ik heb het ook niet over ALLE paarden gehad. Natuurlijk zijn er weleens paarden die bijv. een probleem in de hersenen kunnen hebben. MAAR ik ben ervan overtuigd dat deze paarden erg weinig voorkomen!
Veel paarden zijn wel degelijk zo geworden door toedoen van de mens, alleen zal dit nooit dusdanig bewezen kunnen worden; vaak belanden zulke paarden al snel bij de slacht.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 12:15

Appie"]
[quote="Cassidy"]
De echte misdadige en gevaarlijke paarden horen niet in handen van 14 jarigen als ze al gecorrigeerd kunnen of moeten worden.
[/quote]

Echte misdadige en gevaarlijke paarden bestaan niet.
[/quote]


[quote="Appie"]
[quote="Cassidy schreef:
Absoluut mee eens dat voor dit soort paarden geen hulp meer is. Ik wilde alleen tegen het statement in gaan dat alle paarden die gevaarlijk zijn dit geworden zijn door verkeerde omgang door de mens. Want dit is NIET waar.


Ik heb het ook niet over ALLE paarden gehad. Natuurlijk zijn er weleens paarden die bijv. een probleem in de hersenen kunnen hebben. MAAR ik ben ervan overtuigd dat deze paarden erg weinig voorkomen!
Veel paarden zijn wel degelijk zo geworden door toedoen van de mens, alleen zal dit nooit dusdanig bewezen kunnen worden; vaak belanden zulke paarden al snel bij de slacht.
[/quote]

Je generaliseerde wel Appie, je nuancering die je nu aanbrengt klinkt al heel anders. Maar niet ieder gevaarlijk paard heeft iets in de hersenen. Er zijn soms paarden die het gevecht met je aangaan op leven en dood. Puur vanwege hun character, en niet vanwege een hersentumor o.i.d.
Bovendien gaan we er nu van uit dat een 14 jarige een dergelijk door mensen vals gemaakt paard weer wil rehabiliteren. Dus niet dat soort paarden wat zelden voorkomt, maar het soort paarden wat door mensen zo gemaakt is. En dan heb je ook gradaties in "gevaarlijk zijn"
Een paard dat op je afvliegt in de box en zijn tanden in de tralies zet als je langsloopt is heel anders dan een staker die overeind komt als er met rijden wat van hem gevraagd wordt en verder in dagelijkse omgang goed te hanteren is.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:04


Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 14:44

Cassidy schreef:
Je generaliseerde wel Appie, je nuancering die je nu aanbrengt klinkt al heel anders. Maar niet ieder gevaarlijk paard heeft iets in de hersenen. Er zijn soms paarden die het gevecht met je aangaan op leven en dood. Puur vanwege hun character, en niet vanwege een hersentumor o.i.d.
Bovendien gaan we er nu van uit dat een 14 jarige een dergelijk door mensen vals gemaakt paard weer wil rehabiliteren. Dus niet dat soort paarden wat zelden voorkomt, maar het soort paarden wat door mensen zo gemaakt is. En dan heb je ook gradaties in "gevaarlijk zijn"
Een paard dat op je afvliegt in de box en zijn tanden in de tralies zet als je langsloopt is heel anders dan een staker die overeind komt als er met rijden wat van hem gevraagd wordt en verder in dagelijkse omgang goed te hanteren is.


Misschien was ik idd niet duidelijk genoeg Knipoog .
Maar ik ben het toch nog steeds niet met je eens. Ook bij een paard die in de box 'gevaarlijk' doet, kan wel degelijk een heel verhaal achter zitten. In mijn ogen zijn die niet per definitie 'gevaarlijk'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 15:19

Het meerdendeel van de paarden dat onhandelbaar is, is door toedoen van de mens.
Helaas, maar waar.
Sommige zijn zo ver heen, dat een enkeltje frikandel de beste optie voor alle partijen is.

Er zijn ook paarden waar bij de geboorte al iets niet helemaal spoort, maar naar mijn idee zijn er dat toch veel minder dan de verknipte paarden die door de mens gemaakt zijn.

En idd een 14 jarige met zulk paard lijkt me niet de beste keuze.
Zeker niet op die manier gezocht.
Het word anders als vader een handelstal heeft waar al vaker van dat rare spul binnenkomt en je er van jongs af aan in groeit.
Maar die mensen hebben de handen al vol en hoeven geen advertentie te plaatsen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 15:26

ik heb zelf nog nooit een onhandelbaar p[aard meegemaakt, wel moeilijke paarden, maar daar moet wel iemand verantwoord mee omgaan, liefst één persoon, die rustig en standvastig en ook wel sterk is, dat is iemand van 14 jaar nog niet. je moet goed weten hoe een paard denkt en hoe je daar mee om moet gaan....

ik denk dat bluehunter met zijn leeftijd niet echt weet waar hij het over heeft, zoek eerst eens een verzorgpony en rij die goed, een paar jaar. ga dan eens op zoek naar een eigen paard. als je dat goed lukt, ga dan eens een paard beleren. dan weet je hoe moeilijk dat al is.....heb je daar veel ervaring in (en dan ben je al wel 30), misschien loop je dan eens teegn een moeilijk paard aan en kun je dat eens proberen....
volgens mij kan iemand van 14 nooit de baas over een paard groter dan 1.70. ik snap ook niet waarom die zo groot moet zijn....

er zijn zoveel "goede"paarden (haflingerhengsten bv) die naar de slacht gaan, dat kun je beter doen dan een moeilijk paard

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 21:16

ho ff ik ben geen penny joggie ofso ik lees die niet eens. en anders is penny vast niet voor 14 jarige bedoeld.



mijn doel is gewoon dat geen enkel paardt fals uit zichzelf is maar hij is zo 'gemaakt' en tussen die paarden zitten best mooie getallenteerde paardjes en als je zoon paard nu een nieuwe kans kan geven want het is toch on eerlij dat een paard geslacht word om zijn gedrag dat wij mensen zelf verpest hebben. ze moesten die gene die dat paard dat aandoet slachte. en ik ben echt niet een of ander hobbel jogie van rijden en verder je gezicht niet late zien ik rij wel 3a 4x in de week en wil gewoon geenn brave goed sul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 21:17

ho ff ik ben geen penny joggie ofso ik lees die niet eens. en anders is penny vast niet voor 14 jarige bedoeld.



mijn doel is gewoon dat geen enkel paardt fals uit zichzelf is maar hij is zo 'gemaakt' en tussen die paarden zitten best mooie getallenteerde paardjes en als je zoon paard nu een nieuwe kans kan geven want het is toch on eerlij dat een paard geslacht word om zijn gedrag dat wij mensen zelf verpest hebben. ze moesten die gene die dat paard dat aandoet slachte. en ik ben echt niet een of ander hobbel jogie van rijden en verder je gezicht niet late zien ik rij wel 3a 4x in de week en wil gewoon geenn brave goed sul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 21:25

[quote="missnynke"]ik heb zelf nog nooit een onhandelbaar p[aard meegemaakt, wel moeilijke paarden, maar daar moet wel iemand verantwoord mee omgaan, liefst één persoon, die rustig en standvastig en ook wel sterk is, dat is iemand van 14 jaar nog niet. je moet goed weten hoe een paard denkt en hoe je daar mee om moet gaan....

ik denk dat bluehunter met zijn leeftijd niet echt weet waar hij het over heeft, zoek eerst eens een verzorgpony en rij die goed, een paar jaar. ga dan eens op zoek naar een eigen paard. als je dat goed lukt, ga dan eens een paard beleren. dan weet je hoe moeilijk dat al is.....heb je daar veel ervaring in (en dan ben je al wel 30), misschien loop je dan eens teegn een moeilijk paard aan en kun je dat eens proberen....
volgens mij kan iemand van 14 nooit de baas over een paard groter dan 1.70. ik snap ook niet waarom die zo groot moet zijn....


BLUEHUNTER zegt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
nouw ik rij al bijna 10 jaar en heb al meerdere paarden ingereden en doorgereden en ook paarde groter dan 1.70 en ik vind dit een betje onzin dat je dit zecht want er zijn ook kindere van 14 die z rijden dus? en ik ben 1.74 lang dus heb ik voor het mooi ook een groot paard nodig en het is echt niet moeilijker om een groot paard e rijden want als je het gevoel en de techniek hebt kan je bijna ieder paard wel rijden. oke het is wel moeilijk om een groot paard van achter er bij terijden maar daaar heb ik geen moeite mee ik 3x in de week les en ik heb al een verzorgpaard zelf ingereden met begelijding van iemand uit de m en imidels kan ik zelf ook wel een M proef neerzeten als het paard het al wel een beteje kan ik rij nu zelf L. duzz geef nu nog maar even een reactie
Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door bluehunter op 15-02-03 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:25

wil je aub op je taalfouten letten? leest irritant!

een gevaarlijk en gek paard is heel wat anders dan geen brave sul!
vraag dan om een pittig paardje ofzo want met dit soort berichten weet je dat het reacties uitlokt!

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 21:29

sorry maar ik heb dislexy ik weet dat ik er op moet letten maartog!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:43

maar bluehunter: er zijn zoveel paarden in de wereld die bereden kunnen worden, ook hele felle, maar een gek paard is wat anders. waarom zou je je leven daaraan riskeren?

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 21:56

waar om denkt iedereen dat iemand van 14 niet kan rijden want daar komt het wel op neer. ik ben nu bezig of hoe jullie dat willen noemmen met een paard dat met beleren meteen als hij iets niet snapte de zweep tussen zijn oren greeg en nu wil hij dus niet meer lopen en laat zichzelf achter over klappen en sins ik heb rij gaat het heel erg vooruid.



EN A.U.B NIKS ZEGEN OVERDE SPEL FUITEN WANT IK KAN DAAR NIKS AAN DOEN IK HEB NAMELIJK DISLEXY IK VIND DIT AL ERG ZAT MAAR JULLIE VRIJVEN HET ER NOG EVEN IN.

IK HEB ECHT MEER ERVARING DAN JULLIE DENKEN JULLIE KENNEN MIJ NIET EENS EN HEBBEN MIJ NOG NOOIT ZIJN RIJDEN DIT ZIJN ALLEMAAL VOOROORDELEN EN JULLIE DISKRIMINEREN MIJ GEWOON MET MIJ N LEEFTIJD. en iemand van 1.74 rijd echt niet meer op een pony hoor of meschien jullie beulen nog wel!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:07

ja hoor iemand van 14 past prima op een pony. over het algemeen is het zo dat kinderen van 14 een paar jaar met paarden/ponys in aanraking komen en allemaal droombeelden hebben zo van, misschien kan ik gratis een paard krijgen dat niemand meer wil omdat het gek is en dan zet ik hem in het fietsenhok en dan ben ik er heel lief voor en dan kan ik er niet op rijden...als je zoveel ervaring hebt als je zegt weet je vast wel de catagorie die ik bedoel....dat noemen wij pennymeisjes......

zo komt je vraag wel een beetje over, ik vind het ook raar dat je het hier vraagt, als je zoveel rijdt kom je vast wel mnet deze paarden in aanraking. ik denk ook niet dat de paardengekken hier op bokt op die manier hun paarden verkopen.....zulke paarden vind je vaak op een paardenmarkt terug, waar ze platgespoten zijn en zo allemaal gebreken hebben.....

volgens mij, als je zoveel ervaring hebt weet je dat je aan zoiets niet moet beginnen, omdat het je waarschijnlijk toch niet lukt(nix persoonlijks, maar dat lukt de beste ruiters niet).
Er stappen genoeg paarden/ponys rond met veel pit in nederland, die moeilijk een baasje vinden, waarom koop je er niet zoeen?
en weet je zeker dat je de mogelijkheden en geld hebt om een moeilijker paard te houden? je denkt misschien dat zulke paarden goedkoper aangeboden worden maar er komen achteraf erg hoge kosten bij kijken, zo hoog dat ze het paard /risico niet waard zijn......

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:08

er staat: en dan kan ik er NIET op rijden. ik bedoelde: dan kan ik er WEL op rijden....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:11

je zegt ook dat het paardenbeulen zijn als iemand van 14 nog op een pony rijdt...daar ben ik het absoluu niet mee eens.....ik heb het gevoel dat je je dan wat omhooggevallen voelt...ja sorry hoor pony's zijn vaak sterker dan paarden, en iemand van 1.74 kan ook prima op een pony rijden, de meesten van 14 zijn nog heel licht en kunnen een paard niet goed aan....

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 22:19

het gaat meer om het ide dat een paard op de stal waar ik werk. een hele mooie hanoveraan die ster was enn suppergangen had is afgemaakty omdat hij gek was. ik mogt hem rijden en het ging toen mogt i blijven zo lang ik hem kon rijden toen ging het goed en ging hij zelf rijden en viel en brak zijn arm op 3 plaatsen en is geslagt en zoon paard verdiend dat niet ik denk gewoon het klikt of het klikt niet en ik vind gewoon dat het zelfs kan klikken met een erg paard. en stel je voor dat je zoon paard vind zou leuk zijn. en ik noemde ergens anders 500 a 1500 euro omdat zo een paard meestal de slachtprijs waard zou zijn. ps jij blijf teminste wel aardig vind ik fijn (in tegenstelling tot billy of zo iets}

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:30

ja ik bedoel het niet gemeen, ik geef mijn eerlijke mening,
zou dat verhaal niet meer over de eigenaar zeggen dan over het paard?
dan moet je je titel veranderen: Knipoog gekke paardeneigenaar gezocht met leuk paard Knipoog

Maar er zijn erg veel moeilijk te rijden paarden, die wel wat goede begeleiding kunnen gebruiken, maar sorry dat zie ik een 14-jarige niet doen, uitzonderingen daargelaten. staan je ouders achter je? zon paard lijkt goedkoop maar in werkelijkheid is het duurder dan een ander, rustiger paard?
en waarom wil je niet op ponys rijden? misschien kun je als bijrijder je hulp aanbieden?