Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hebben jullie misschien dan nog wat tips over waar ik zal moeten kijken voor een draver (ik neem als ik klaar ben met mijn opleiding een paard, over 1,5 jaar) Als jullie tips hebben zou ik het fijn vinden want dan kan ik een beetje op de hoogte blijven.
maar ik had begrepen dat franse dravers wat sloom van begrip zijn (klopt dit? of is het weer zo'n vooroordeel) ik weet niet meer of het nou een sprinter was of een lange afstand racer.....xtostarlight"]
wel ff opletten of de draver die je koopt niet scheef is daar heeft starlight ook last van lastig met dressuur
[/quote]
ik weet presies wat je bedoeldwe hebben zo'n paard op de manege, een verschrikkelijk lief beest, werkelijk de grootste knuffel van de stal, schopt alle paarden omver zodat hij een knuffel kan krijgen of een aai, maar met galopperen is het moeilijk, hij heeft moeite met aangalloperen in de linker gallop, dus mensen hadden op een gegeven moment zoiets van nou, niet leuk meer, ik ben het zat, ik ga niet galloperen. Met als resultaat dat het paard dacht 'hey leuk, ze wilt niet gallopperen omdat ik moeilijk doe' en nu bokt hij iedereen eraf bij het aangalloperen *zucht*
[quote="xtostarlight schreef:ik wist trouwes niet dat het een draver was maar daar kwam ik snel genoeg achter
ik kon er in het begin amper op rijden want starlight was echt gek maar toen ze me vertrouwde ging alles goed
En ja, vertrouwen spreekt een verschrikkelijk grote rol bij dravers.
Ik dacht, kan het altijd proberen, en ik ben zo vanaf het hek op zn rug gegleden, zonder zadel, met alleen een hoofdstel om.
Vond ie allemaal prima, de problemen kwamen pas toen ik hem met zadel wou rijden, dat vond ie doodeng
Dus als ik terug ben eerst maar weer eens aan het longeren.
hartverscheurend, want ik had echt een band met Lana. Vanaf toen hebben we eigenlijk niet echt meer gefokt. We hebben Rival op een veiling gekocht, met de intentie om te koersen en daarna te fokken. Vanwege haar kniebanden en rug weten we nu nog niet of we dat wel doen.. Toen hebben we bij de handelaar waar lana en Jitske heen zijn gegaan vlak achter elkaar twee jaarlingen gekocht, Technologic R en The Last Yankee. die heb ik (jaja
) verkocht naar Engeland, aan de man die eerst Nadir had gekocht. (en binnenkort ga ik ze opzoeken
). Toen hebben we in september nog twee jaarlingen op de unitrot veiling gekocht: To The Point en Tammy's Pride. To The Point staat in training en Tammy heb ik samen met mn vader voor de kar gezet, en hij traint haar nu zelf een beetje. Rival doet op het moment dus eigenlijk niets...
wat voor paardje wil je, een jonge die je zelf nog op moet voeden, of gewoon een jong paard dat je eigenlijk meteen in kan rijden?
ik vind het goed om op dit forum door te gaan, is toch makkelijker.
ik begrijp dat jullie dus ook geen paarden meer verkopen...
lunatje schreef::En toch wil ik zelf mijn paard in rijden, dus het is kiezen of delen, of een beleerd paard of onbeleerd (wat ik liever had gehad) dus ik heb nu besloten een tussenweg te nemen. Een paard die al gelongeerd kan worden, aan het halster meelopen, misschien al een hoofdstel gewend is.. Zadelmak hoeft nog niet. Ik kies voor 3 a 3,5 jaar omdat dat een ideale tijd is om het paard in te rijden. Het zou dus ook fijn zijn dat het paard op stemhulpen reageert, is ook niet noodzakelijk maar zou dus wel fijn zijn.
Citaat:En even over dat alfabet, ik heb heel erg lang geleden gehoord dat namen van paarden via het alfabet gaan, elk jaar een andere letter. Maar ik heb ook gehoord, kort geleden, dat (in ieder geval een hengstenveulen) de eerste letter van de vader moet dragen, dus bijv. (vader) Delphegor - (hengstenveulen) Danny Sterker nog, het veulen moet evenveel lettergrepen hebben als de naam van de vader... Hoe zit dat nou? Of verschilt dat per ras?
Geldt niet bij draversCitaat:Als ik het goed begrijp, bereken (en naar de dingen die ik gehoord heb) was het E-jaargang in 1995!?
maargoed, ik fok dan ook geen paarden