Vanaf midden November ga ik een stukje land pachten, waar ik een schuilhut mag neerzetten op een plaats, waar een oud gebouwtje stond. Nu wil ik voor 2 paarden (162 cm en 159 cm stokmaat) een schuilhut neerzetten van 3 bij 6m, met daarnaast een gebouwtje van 3x3 voor hooi- en voeropslag. Is de schuilhut groot genoeg om 2 paarden genoeg schuilmogelijkheden te geven? De schuilhut is van voren over de hele lengte open.
Tweede vraag: Mijn ene jonge paard van 3 jaar staat sinds kort bij mijn oudere paard van 19 jaar. Mijn oudere paard is duidelijk de baas en jaagt af en toe mijn jongere paard weg van het hooi en als hij daar zin in heeft. Verder jaagt hij hem niet constant op. Nu dacht ik erover om een tussenwand van 120 cm tussen beiden te bouwen, zodat ze beiden rustig in de schuilhut kunnen staan. Aan de ander kant, zie ik het gevaar dat in een stuk van 3 bij 3 meter het jongere paard niet genoeg ruimte heeft om te vluchten door de opening van 3 meter, als mijn oudere paard naar binnenkomt. Bij geen tussenwand, heeft hij bij 6m wel voldoende ruimte, maar ben ik bang, dat hij nooit in de schuilhut mag staan. Wat denken jullie?